
Henkilöbrändi muodostuu ennen kaikkea tarinoiden ja tekojen kautta. Tarinoita voidaan jakaa nykyään erittäin vaivattomasti sosiaalisen median kanavien kautta, eli enää ei tarvitse olla riippuvainen mediasta.
Sedu Koskinen on yksi Suomen tunnetuimmista henkilöbrändeistä, joka nousi kuuluisuuteen tekojen kautta, eli hän loi Suomeen moderneja ja trendikkäitä yökerhoja, joissa oli aina jotain uutta. Oli kyse sitten yökerhojen sisustuksista, VIP-huoneista, kanta-asiakasjärjestelmistä tai jostain muista uusista asioista, joita ei oltu Suomessa aikaisemmin nähty. Tämä on tehnyt Sedusta mielenkiintoisen hahmon, koska hän on aina aina uskaltanut ottaa suuria riskejä.
Koskisen ja tietokirjailija Teemu Potapoffin Yön kuningas -teoksessa Sedu toteaa, että hänen tavaramerkkinsä on syntynyt bisnestarinoiden ja -tekojen kautta.
"En mielestäni ole koskaan laskelmoinut Sedu-henkilöbrändin luomista, vaan enemmänkin tehnyt kaiken bisneksen kautta. Enkä koe, että olisin itse koskaan rakentanut mitään tarkoituksellisesti, vaan kaikki syntyi median kautta ja avulla ihan itsestään. Kaikki ”kulta- sormet”, ”ravintolakeisarit” ja ”ravintolakuninkaat” ovat median luomia lempinimiä. Itselleni on kuitenkin aina ollut tärkeämpää luoda SK-brändiä kuin Sedu-brändiä. Molemmat kuitenkin kulkivat käsi kädessä eivätkä sulkeneet toisiaan pois, vaan lähinnä tukivat toisiaan. Ilman julkisuutta en ehkä olisi edes voinut luoda brändiäni. Toki täytyy muistaa, että brändi ei synny pelkästään lehdistön ansiosta. Brändi ei menesty ilman toimivaa konseptia, vaikka kuinka paljon tulisi näkyvyyttä."
Koskinen toteaa osuvasti, ettei pelkkä näkyvyys toimi, vaan takana tulee olla toimiva konsepti. Hänen kohdallaan nämä ovat olleet modernit ja uudet ideat. Tämän takia Sedun muistelmat kannattaa lukea, koska teos valottaa näitä asioita erittäin paljon.
Kirjoitettaessa soi Amii Stewart - Knock On Wood
1 kommentti
Marika7
5.12.2021 10:28
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin