
Esikoisteokseni Luksus: Kuinka luodaan kiehtova luksusbrändi ilmestyi vuonna 2015. Perusteellinen tutkimustyö alkoi vuonna 2014 ja kirjan käsikirjoitus oli valmis kevään 2015 aikana. Teos ilmestyi markkinoille heinäkuussa.
Katsoin aiheelliseksi, että teoksesta on syytä tehdä kokonaan toinen päivitetty laitos, koska maailmanpolitiikassa ja -taloudessa, teknologisessa kehityksessä ja arvokuluttamisessa on tapahtunut merkittäviä muutoksia. Teoksen nimeksi tuli Luksus No. 2: Kuinka luodaan kiehtova luksusbrändi (Luxury Sales Academy, 2020).
Luksusalalla on tapahtunut mielenkiintoisia siirtymiä. Globalisaation ansiosta nousee koko ajan uusia markkinoita ja ostajia. Neljäs teollinen vallankumous kolkuttelee ovella. Nuoret sukupolvet johtavat markkinoita arvoillaan. Miten nämä tekijät vaikuttavat luksusalaan ja mitä mahdollisuuksia ne tuovat mukanaan?
Miten suomalaiset voivat menestyä kansainvälisen luksusteollisuuden parissa ja miten luodaan nykyaikainen luksusbrändi, joka puhuttelee ostajia? Näihin kysymyksiin annan vastauksia teoksen sallimissa rajoissa. Monet perusperiaatteet ovat pysyneet samoina, mutta johtavat yritykset kiinnittävät huomiota pieniin yksityiskohtiin. Siitä on kyse. Teoksessa on päälle 34 000 sanaa, eli lukijat saavat riittävän määrän luksustietoa.
Saatavuus: Amazon