Melkein kevät

Eilen huomasin ekaa kertaa että seiskalta on vielä valoisaa! Täällä päin maailmaa kun ei missään vaiheessa valoisia öitä nähdä niin oli kiva huomata että kevät on kuiteskin noin pitkällä. Kesällä valoisaa aikaa riittääkin sitten parhaimmillaan jopa puol kymmeneen. Suomessa oli viime kesänä shokki kun kävelin kotiin kymmenen aikaan ja mietin että mitä kummaa täällä oikeen tapahtuu, jotenkin oli niin outo olo, ja sit tajusin että täällähän on valoisaa! Ymmärrän kyllä että ulkomaalaisille Suomen yötön yö on jotain täysin käsittämätöntä…

Ulkona alkaa ruoho vihertää, ja näin ekan heinäsirkan! Jokikin näytti ihanan kutsuvalta kun aurinko kimmelteli veden pinnassa. Mutta jäätäväähän se vesi vielä on, ja likaista.

Koira joka vietiin autolla pois työpaikan alueelta pari päivää sitten että pelastuisi myrkytysoperaatiolta tulikin takasin. Ei se raukkaparka tajua että pahimmassa tapauksessa lähtee henki. Sääli ettei kukaan ota haukkua omakseen, nätti labbiksennäköinen musta otus, ja kilttikin. Vaikken kovin koiraihminen ole niin mukava koira se silti on. Saa nähdä miten sen käy.

Pääsen kai sittenkin Barcaan! Sain puhuttua kaverin miehensä kanssa ympäri (ei ollut lopulta edes vaikeaa), ja koitetaan saada lauantaina Stokkan hullareilta halvat lennot.