”Hyvä vastaanottaja. Palautteeni koskee pankkianne, yllätys.
Kävin OP:n konttorissa avatakseni siellä tilin.
Olisin tarvinnut käyttötilin, Visa Electron-kortin sekä verkkopankkitunnukset, jotta voin maksaa netin kautta laskuni kuten tähänkin asti.
Kävi ilmi, melko huvittavalla tavalla, että minulle voidaan kyllä avata tili mutta ei myöntää verkkopankkitunnuksia koska minulla on luottotietomerkintä.
Virkailija kävi varmistamassa asian vielä esimieheltään mutta mitäpä tässä suotta jauhamaan: ei nettipankkitunnuksia, ei myöskään tiliä Osuuspankkiin, daa.
Yritin udella syitä tähän verkkopankin eväämiseen ja sainkin sellaiset:
kun on riski että ”nimettömät” ihmiset väärinkäyttävät pankkitunnuksiaan ja muutenkin venkuloivat eivätkä käsitä että ”pankkitunnukset ovat sähköinen allekirjoitus”.
No älä kehtoo Frank, ihanko totta?!
Olen nyt potentiaalinen rikollinen.
Jos olisin kymmenen vuotta nuorempi, 20 kiloa laihempi ja 30 senttiä pidempi, olisin potentiaalinen missi. Olettamuksillahan tässä pelataan.
Tilini on tällä hetkellä Nordeassa.
Halusin vaihtaa pankkia koska siellä asiakaspalvelu on vuosien aikana vain huonontunut ja asiointiajat muuttuneet mahdottomaksi työssäkäyvälle ihmiselle. OP oli ikäänkuin luonnollinen vaihtoehto koska moni tutuistani käyttää lafkanne palveluita.
Kävikin ilmi että te olette samanlaisia rosvoja kuin Nordeassa, teillä on vaan tilavampi konttori.
Minun piti ihan istua alas selvittämään nettisivuiltanne, mikä mättää. Ja muutenkin, ei sitä ihan joka päivä joudu tilanteeseen, jossa epäillään varkaaksi melko löyhin perustein.
Löysin seuraavaa:
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää tai rajoittaa Yrityksen OP-verkkopalveluiden ja Asiointipalveluiden käyttöä.
Sitten seurasi lista mistä kaikesta voitte antaa bannia.
1 ylläpidon, huolto- ja korjaustoimenpiteiden ajaksi
Tuskin voin tälle mitään jos teidän softat yms. ei pelaa?
2 sähkökatkosten tai sähköisten viestintämenetelmien palvelukatkosten ajaksi
Sähkölaskut kannattaa pistää suoraveloitukseen nettipankkiin niin ei tule yllätyksiä. Vai onko käynyt niin että Osuuspankki ei täytä edes omia kriteerejään ja nettipankki on evätty? Kunhan mietin.
3 Palveluntarjoajaa koskevan työtaistelutilanteen ajaksi
Teidän ongelmanne mikäli näin käy mutta valveutuneena ihmisenä ymmärrän mitä Force Majeure tarkoittaa.
4 jos Asiakas tai Asiakkaan laitteet, Asiakkaan koneella olevat
ohjelmat, järjestelmät tai tietoliikenneyhteydet aiheuttavat häiriötä tai vaarantavat palvelun turvallisuuden.
Voihan toki olla että minun perus-Penttini vuotaisi teidän asioitanne nettiin, siihen on lähes marginaalinen mahdollisuus…
5 suojellakseen Asiakkaita ja Käyttäjiä turvallisuus- tai tietoturvauhalta
Keep up the good work, just olette evänneet minulta verkkopankinne käytön, vaara ohi!
6 jos Palveluntarjoajalla on perusteltu syy epäillä, että palvelua
käytetään lainvastaiseen toimintaan tai tavalla, joka saattaa aiheuttaa vahinkoa tai vahingonvaaran Palveluntarjoajalle, Asiakkaalle tai Kolmannelle taholle;
No nyt päästiin asiaan!
Tätä varmaan tarkoitatte kun eväätte verkkopankin käytön. On kiva kuulla olevansa potentiaalinen rikollinen, aina piristää päivää, aina tuntuu niinkuin elämä näyttäisi kauniit kasvonsa.
7 jos Asiakas tai joku Käyttäjä toimii lain tai hyvän tavan vastaisesti taikka rikkoo olennaisesti sopimuksen ehtoja tai palvelun käyttöohjeita.
Vielä en oo kerinny mitään rikkomaan mutta odottakaahan vuoteen 2014 saakka kunnes saan luottotietoni takaisin, avaan tilin teille välittömästi ja takuulla petostelen ihan hulluna kaikkee ja kivitän teidän ikkunat jäätyneellä kissanpaskalla.
8 jos Asiakas haetaan konkurssiin, yrityssaneeraukseen, selvitystilaan tai joutuu muun insolvenssimenettelyn kohteeksi taikka Asiakas hakee akordia tai lakkauttaa maksunsa.
Mikä helvetti on akordi? Joku saatanan haitari? Ukilla oli sellainen mutta se olikin suutari, minä oon kirjastontäti, ei uskois, eihän?!
En vaahtoa enempää mutta ei myöskään tarvitse vastata tähän viestiin.
Se mitä minulle informoitiin tänään pankkitoimihenkilönne puolesta oli erittäin perseestä. Käytän rumaa kieltä koska itse ensin pankkinne puolesta toitte ilmi että olen mahdollinen rikollinen, käyttäkäämme siis kieltä jota Osuuspankkikin ymmärtää, tosin vähän värikkäämmin.
Liitän tähän loppuun linkin blogikirjoitukseeni koskien Nordea-pankkia.
Voi olla että samantyyppinen teksti ilmestyy piakkoin myös Osuuspankista.
Ei hätää, blogistina olen melko epäonnistunut mutta ei tuo näköjään teilläkään ihan hanskassa ole tuo erikoisalanne kuten tilit, nettipankki ja sen sellaiset.
Vai olisko järkeä avata Osuuspankkiin kuitenkin tili ja ottaa Visa electron teidän kauttanne? Voihan sitä aina asioida tiskillä maksamassa laskunsa. Mitähän palvelumaksu nykyään onkaan per lasku? 8 euroa?
http://www.city.fi/yhteisot/blogit/antisankaritar/121606/
Lukuiloja!”
Edit 22.10-12 klo 13.24
Osuupankilla ei ole maksuautomaatteja. Uuden IBAN-systeemin jäljiltä vanhat päätteet olivat kujalla eikä uusia hankittu käsittääkseni kustannussyistä, myös ohjelmiston päivittäminen olisi ollut liian kallista.
Onko tuo ees pankki enää?
*
Hauskuus jatkuu osoitteessa
https://www.facebook.com/Antisankaritar