Brändiruhtinas on Ostovallankumous-kirjailija Jukka Aminoffin blogi, mikä käsittelee brändejä, markkinointia, myyntiä, asiakaskokemuksia ja monia muita kiehtovia ilmiöitä ruhtinaallisella otteella.
Helsinki Fashion Week tekee kansainvälistä muotihistoriaa edelläkävijänä.
Helsinki Fashion Week 2018 tekee tänä vuonna muotihistoriaa ensimmäisenä maailmassa, koska muotiviikko tulee olemaan sataprosenttisesti kestävän kehityksen periaatteiden mukainen, eli muotiviikko ylistää kiertotalouden ja ympäristöarvojen nimeen.
Muotiviikko tullaan järjestämään ekokylässä ja kolmekymmentä muotibrändiä on saapumassa paikalle. Kaikkien brändien muotiluomukset ovat luotu kierrätettävistä, luonnonmukaisista ja uudelleen käytettävistä materiaaleista.
Helsinki Fashion Weekin saavutukset on huomioitu maailmalla.
Tapahtumapaikalla pyritään jätettömyyteen, esitellään uusia vihreitä teknologioita, sekä uusiutuvat energiat sähköistävät catwalkin.
Muotiviikon pääyhteistyökumppaneina ovat Tesla ja Italian Vogue. Helsinki Fashion Week pidetään 20.-25. heinäkuuta Helsingissä.
Helsinki Fashion Week järjestetään virallisesti toisena vuonna peräkkäin. Tämän vuoden teemana on teknologia. Pääarvona ecomuoti. Viime vuoden tapahtuma järjestettiin Helsingin Suomenlinnassa ja tapahtuma keräsi heti kansainvälisen median huomion.
Vogue, GQ, Glamour, Elle, L'Officiel Hommes ja monet muut ulkomaiset mediat kirjoittivat tapahtumasta. Tapahtuma keräsi itselleen parhaimman mahdollisen lähtölaukauksen. Harva voi toivoa parempaa, eli tapahtuma pääsee laatumedian huomion keskipisteeksi. Nyt on aika nousta vieläkin korkeammalle.
Helsinki Fashion Weekin perustamistarina on hyvin tyypillinen, eli tapahtuman perustajat olivat tutkineet, että järjestetäänkö tämänkaltaista tapahtumaa Suomessa lainkaan. Mitään muotiviikon kaltaista ei ollut, eli ajatus lähti siitä. Suomen muotiteollisuus oli viettänyt nimittäin ruususen unta, jonka takia ala tarvitsi hieman uutta puhtia. Heräämisen merkkejä on ilmassa, koska monet ovat heränneet siihen, että suomalainen muoti kiinnostaa maailmalla. HFW:n kaltainen toimija on elintärkeä tämänkaltaisten tavoitteiden saavuttamiseksi, koska se avaa portteja koko alalle.
HFW on erittäin kansainvälinen tapahtuma, joka kerää yhteen kotimaisia ja kansainvälisiä suunnittelijoita ja brändejä ympäri maailman. Makia Clothing, R-Collection, Neulomo, Tauko Design ja monet muut kotimaiset toimijat ovat mukana. Muotiviikot eivät siis enää edusta vain järjestäjämaan muotia, vaan Pariisin, Lontoon ja New Yorkin muotiviikot ovat lähtökohtaisesti kansainvälisiä. Marimekkokin on osallistunut Pariisin ja New Yorkin muotiviikoille.
Helsinki Fashion Week tulee tänä vuonna keskittymään teknologiaan ja pysyvästi ympäristöystävällisen muodin esittelyyn, jonka kysyntä on kasvamaan päin. HFW on tänä vuonna herättänyt alkukiinnostusta enemmän kuin aiemmin, koska Suomen kaltaista Pohjoismaata pidetään varsin trendikkäänä. Suomen maabrändi kiinnostaa.
HFW:n tavoitteena onkin viedä Suomen muotiteollisuutta kokonaisuudessaan maailmalle, vaikka kaikki brändit ja suunnittelijat eivät ole mukana muotiviikoilla. Vielä ei ole liian myöhäistä osallistua tapahtumaan, 2018 tapahtuma on jo tekeillä ja haku ensi vuoden suunnittelijoille on pian avoinna. Kaikkien hakijoiden pitää täyttää vaadittavat hakuvaatimukset.
Helsingin muotiviikot järjestetään siis 22.-26.7.2017 pääosin Amos Andersonin taidemuseossa, osoitteessa Yrjönkatu 27, Helsinki, eli aivan ydinkeskustassa.