• PING Helsinki

PING Helsinkiin sisällöntuottajien huiput Suomesta ja maailmalta

PING Helsingin kansainvälisiksi keynote-puhujiksi ovat vahvistuneet ruotsalaisen videotuotantoyhtiö United Screensin varatoimitusjohtaja Malte Andreason, leikkisillä ruokakuvillaan lähes 300 000 seuraajaa kerännyt instagrammaaja Ida Skivenes (@idafrosk), monipuolinen sosiaalisen median vaikuttaja, matkabloggaaja Shane Dallas (The Travel Camel) sekä Pohjoismaiden seuratuin tee se itse -kauneusvloggaaja SaraBeautyCorner. Retkikunniltaan ottamillaan kuvilla kymmenien tuhansien instagram seuraajien kanavan rakentanut löytöretkeilijä Pata Degerman (@pataexplorer) valottaa sisältöyhteistyön roolia tämän päivän löytöretkeilyssä.

Sisältömarkkinoinnin vaikuttajat ja tekijät yhteen kokoava PING Helsinki järjestetään ensimmäistä kertaa 27.3.2015. Sisällöntuottajien, yritysten ja yleisön yhteisen kohtaamisen tavoitteena on kehittää sisältömarkkinoinnin tilaa Suomessa. Eckerö Linen Finlandia-laivalla ja Solo Sokos Hotel Estoriassa Tallinnassa järjestettävään tapahtumaan on lähdössä 50 sisällöntuottajaa Suomesta. Puheenvuoroja ja workshoppeihin pääsee mukaan myös yritysten edustajia. Tapahtumaliput ovat myynnissä nyt ja sisällöntuottajien haku on avoinna 4.3. klo 24 asti.

”PING Helsinki syntyi halustamme tehdä tapahtuma, joka kokoaa yhteen bloggaajat, tubettajat ja instagrammaajat eri toimialoilta. Tapahtuman keskiössä ovat paremmat sisällöt, jotka sekä palvelevat ja viihdyttävät seuraajia että hyödyttävät sisällöntuottajien kanssa yhteistyötä tekeviä yrityksiä. PING Helsinki haluaa herättää keskustelua verkkovaikuttajien roolista yritysten markkinoinnissa sekä luoda foorumin yhteisten toimintatapojen kehittämiselle”, sanoo Inna-Pirjetta Lahti, idean synnyttäjä.

Puheenvuorojen lisäksi osallistujat pääsevät kehittämään ja jakamaan osaamistaan käytännönläheisissä workshopeissa, joissa teemoina mm. sisältöjen ostaminen, Youtuben hyödyntäminen, instagram-yhteistyö ja nettikiusaaminen. Workshoppien vetäjinä nähdään mm. Justimus Filmsin Sami Harmaala, Kaukokaipuu matkablogin Marinella Ruusunen ja Hidasta elämää -yhteisön perustaja Sanna Wikström.

Sisällöntuottajille on lisäksi tarjolla elämyksellisiä kierroksia tuntemattomammassa Tallinnassa paikallisten bloggaajien ja Visit Tallinnan opastuksella. Kierrokset on suunniteltu siten, että kukin voi valita tarjonnasta itselleen parhaiten sopivan sisällön. Teemoina kierroksilla on mm. ruoka, muoti, hyvinvointi ja terveys sekä perheet. Yritysten ohjelma jatkuu kiinnostavien case-esimerkkien ja päivän yhteenvedon parissa.

People - Interests - Networks - Gathering
People - Interests - Networks - Gathering

Tapahtuman nimi PING tulee sanoista people, interests, networks ja gathering, ja se kuvaa tapahtuman luonnetta tuoda internetissä toimivat vaikuttajat kohtaamaan toisensa oikeasti.
“Seminaaripäivän päätteeksi osallistujat kokoontuvat laivalla yhteiselle sisällöntuottajien isännöimälle illalliselle, jonka jälkeen keskustelu jatkuu toivottavasti vilkkaana. Parhaassa tapauksessa pääsemme kokemaan myös some-festivaalin tunnelmaa, johon myös iltaPINGille mukaan lähtevät seuraajat pääsevät osallistumaan”, visioi Aku Varamäki, yksi tapahtuman perustajista.

Sisällöntuottajien haku tapahtumaan on käynnissä 4.3. asti. Mukaan valituille sisällöntuottajille ilmoitetaan 10.3.

Tapahtuman tuottavat Inna-Pirjetta Lahti (Innastus Oy), Aku Varamäki (Enthusiast Oy), Sanna Salovuori (Tuotantotoimisto Laulain) ja Marinella Ruusunen (Kaukokaipuu matkablogi).
Sisällöllisinä kumppaneina toimivat Kauas Creative ja KLOK sekä sisällöntuottajien ohjelman Tallinnassa tuottava Pieni Ideapuoti Oy.

PING Helsingin yhteistyökumppaneina toimivat: Eckerö Line, Visit Tallinn, Solo Sokos Hotel Estoria, Olympus, Lumene, Estrella, Visit Finland ja Flockler.

PINGHelsinki syntyy yhteistyöllä ja uskolla unelmiin
PINGHelsinki syntyy yhteistyöllä ja uskolla unelmiin

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus