Teijo! Yksin kaikkien puolesta

Teijo Virolainen oli valmis kuolemaan rauhan puolesta vieraalla maalla. Onko hän suuri sekopää vai suuri pasifisti?

Kesäsade huuhtelee Bulevardia. Sateen keskellä seisoo mustaan paitaan ja housuihin pukeutunut laiha nuorukainen. Bagdadin ihmiskilpi Teijo Virolainen on saapunut Riihimäeltä stadiin. Virolainen hymyilee leveästi. Hymy on valloittava.

Mitä kuuluu Teijo?

"En hirveästi tykkää Suomen kesästä. Täällä on tosi kylmä."

Sun Bagdadin-rusketus ei ole vieläkään haalistunut...Millainen kundi on suomalainen ihmiskilpi?

"Olen ollut viisivuotiaasta aikuinen, ja nyt 23-vuotiaana mä tunnen olevani viisivuotiaan tasolla oleva aikuinen! Kun muut lapset istuivat hiekkalaatikolla, minä katselin päiväkerhon ohjaajan kanssa muiden leikkiä. Silloin kuuntelin Mozartia, ja yläasteella aloin tykätä Michael Jacksonin musiikista. Myöhemmin kiinnostuin logiikasta."

Tunnetko olevasi Don Quiote?

"Hmm. Meillä oli ryhmässä turkkilainen mies, jolla oli harmaat hiukset, parta ja löysät vaatteet. Mies tykkäsi hevosista. Herra sai poliisilta arabialaisen hevosen, keihään ja kypärän ja ratsasti mielenosoituksiin. Hän oli liikkeellä tuulimyllyjä vastaan -meiningillä. Me muut sanottiin tyyppiä Don Quioteksi."

Mitä sana Ihmiskilpi sulle merkitsee?


"Puolustaa jonkun henkeä omalla hengellään. Puolustaa jonkun paikan kautta yleistä hyvinvointia."

Ihmiskilpi on itsessään media. Elävää rauhan propagandaa?

"Joo, noin voi sanoa. Oli myös täyttä työtä pitää lehdistötilaisuuksia englanniksi sähkölaitoksella. Iskua seuraavana päivänä annoin varmaan kymmenen haastattelua, muina päivinä suunnilleen viisi. Kun yhteydet katkesivat, olin melkein helpottunut päästessäni vähäksi aikaa rauhaan. Mä olin aika yllättynyt siitä kuinka pitkään puhelinlinjat toimivat. Netti sodan alkamisen jälkeenkin. "

Teijo, olit sankarini ja kirjeenvaihtajani Bagdadissa, ja yhtäkkiä lööpit kirkuivat sun olevan kadoksissa. Olin kauhuissani, mutta uskoin, että olet elossa.

"Äidin kaveri kertoi nähneensä kaupassa kaksi miestä, jotka sanoivat sen lööpin nähtyään, että, nysse Teijo on sitte kuollut! " 

Satelliittikanavilla ei ihmiskilpiä näkynyt. Sankarit olivat Aavikkorottia ja Kitty Hawkeja. Pullistelua ja uhoamista.

"Joo. Sota esitettiin hienona juttuna, mutta ei siinä ollut mitään hienoa, se oli vaan veristä tappamista... onneksi siitä seurasi jotain hyvää irakilaisille."

Et ollut aikaisemmin käynyt kuin Ruotsissa, mutta helmikuussa lähdit aika friikille Euroopan-kiertueelle? Pysähdyitte muun muassa Roomaan.

"Joo. Ehdittiin käydä Vatikaanivaltiossa. Mentiin sinne kuuntelemaan paavia. Ei sitä paljon näkynyt. Joku työnnettiin ikkunan eteen pitämään puhetta, ja kun puhe päättyi, se vedettiin sisään."

Teit lähtöpäätöksen viime jouluna. Tapahtuiko sun omassa elämässä silloin jotain erityistä?

"Ei. Olin seurannut tapahtumia Afganistanin sodan jälkeen. Sota vaan tuntui niin typerältä ja epäoikeudenmukaiselta. Väärältä."

Minkälaisia motiiveja muilla ihmiskilvillä oli?

"Kaikilla oli samanlaiset ajatukset sodasta, ettei se olisi oikeutettua. Kukaan ei pitänyt Yhdysvalloista." 

Oletko ollut joskus mukana jossain puolueessa?

"Vanhemmat kuuluvat kristillisdemokraatteihin. Kai mäkin kuuluin johonkin nuorisojärjestöön. Ei mulla ole ollut mitään “kristillisiä“ rajoituksia, mutta ei mun ole tehnyt mieli mennä kadulle ryyppäämään."

Suurin osa meistä on herännyt 14-vuotiaana pää vessanpöntössä...

"Alkoholi ei ole koskaan liiemmin kiinnostanut, mutta Turkissa kävi nolosti. Pieni joukko ihmiskilpiä asui yhden naisen luona Istanbulissa. Naisella oli ravintola, ja hän tarjoili meille ruokaa sekä viinaa... Taisin juoda liikaa, kun en muista illasta yhtään mitään... Alkoholi ei ole sen jälkeen kiinnostanut... Irakissa se olisi ollut sopimatonta. Kunnon muslimit eivät juo, ja huumeita ei ole, koska niistä saa kuolemantuomion."

Näitkö matkalla yhtään keskisormea?

"Muistan yhden. Muuten näin vain positiivisia merkkejä, rauhanlippuja ja hymyjä."

Millainen fiilis oli Bagdadissa, kun te saavuitte kaupunkiin?

"Rauhallinen. Mistään ei huomannut, että kaupunkia uhkaisi jokin. Jotenkin kuitenkin tunsi etteivät ihmiset ole vapaita. Jokaisella oli tapettu sukulainen, mutta tukahdutettua vihaa systeemiä kohtaan oli ihan alussa vaikea aistia."

Uskoitko Irakista löytyvän kemiallisia aseita?

"En missään vaiheessa.

Nyt ne vainoharhaiset trippien vetäjät näkevät niitä Iranissa!

"Näin jo menomatkalla merkkejä tulevasta. Me keskusteltiin bussissa ovatko jenkit menossa seuraavaksi Syyriaan ja Iraniin... Nähdään sitten Syyriassa, mä sanoin, mutta ei siihen silloin kukaan uskonut. No nyt sen suuntaisia merkkejä alkaa olla ilmassa... Yleensä tuon tyyppisiä asioita yritetään syöttää hitaasti ihmisten mieliin. Sopiva mitoittaminen pitää huolta, ettei suurin osa ihmisistä huomaa mihin suuntaan ollaan menossa...Irakin isku pantiin valmisteluun syyskuun 11. päivän aiheuttaman järkytyksen varjossa... Tietysti terroristien teot ovat pahoja, mutta ei niistä voi arabimaita syyttää! Vain äärimuslimit tulkitsevat Koraania niin, että kosto on sallittu, tavalliset muslimit eivät. Kristinuskon mukaan kosto ei ole koskaan oikeutettu. Ja Bush, se leikkii täysillä kristittyä..."

Kostaja Bush?

"Jos kostetaan, kostetaan, kostetaan, viha ei lopu koskaan! Yksi syy ihmiskilveksi lähtemiseen oli viha. Ajattelin, että jos tämän sodan saisi estettyä rauhanomaisella väliinmenolla, sanomalla: Nyt riittää kostoleikki, saataisiin gandhilaista idealismia mukaan muihinkin konfliktitilanteisiin."

Ylevä ajatus! Tuollaiseen ei pysty kuin Hyvin Idealistinen Nuori Ihminen. No nyt sä naurat, mutta kysyikö joku, kuinka monta kilpeä sodan estämiseen olisi tarvittu?

"Kaikki, kaikki sitä kysyivät! Mutta ei tuohon ole vastausta. En mä voi ajatella kuinka monta. Mä menin ja toivoin muidenkin menevän."

Oletko törmännyt kyynikoihin, joiden mielestä lähteminen oli ihan erkkiä?

"Koko ajan."

Te majailitte Sähkölaitoksen juhlasalissa ja vetäydyitte pahimpien pommitusten ajaksi väestösuojaan. Peittikö idealismi kaikissa tilanteissa alleen pelon?

"Ihmiset tiesivät tarkkaan mihin olivat menossa...Silti yllätyksiä olisi voinut tulla, joku olisi voinut menettää hermonsa...onneksi sellaista ei tapahtunut. Pommitusten aikana tunnelma oli repivämpi, mutta kaikki meni hyvin. Ruokala sijaitsi voimalan vieressä, ja siinä oli iso ikkuna, jonka vieressä ruokailimme. Kerran pommitus katkaisi syömisen. Myöhemmin ruokapöytä siirrettiin kauemmaksi ikkunasta."

Millaista ruokaa te saitte?

"Tavallista irakilaista. Kanaa, kebabia...irakilaista pikaruokaa. "

Löysit shakkipelin. Kenen kanssa pelasit?

"Yhden syyrialaisen, joka ei puhunut paljon englantia, mutta melkein aina se voitti mut. Se oli oppinut armeijassa pelaamaan. Se oli ollut sodassa ja lähti nytkin sotimaan."

Sulla oli Raamattu messissä. Aika rankkaa lukemista. Luitko muuta?

"Luin englanniksi tositeevee-romaanin."

Ben Eltonin Dead Famousin?


"Joo, se oli hauska. Komedia julkisuudesta."

Suoraan sun elämästä! Jotkut hyppäävät base-hyppyjä pilvenpiirtäjien katoilta, sä lähdit sotaan. Extreme on muotia, mutta...Oliko Jeesuksella jotain tekemistä sun ristiretken kanssa?

"Ei se lähtöön vaikuttanut. Siinä vaiheessa kun homma meni niin pitkälle, että oli ajateltava mitä tekisi jos USA:n joukot hyökkäisivät voimalaan, olisinko vain passiivinen ihmiskilpi vai taistelisinko ihmisten puolesta, päädyin siihen, että olisin ollut väkivallattoman vastarinnan ja kristinuskon ideologiasta välittämättä valmis taistelemaan. Siinä vaiheessa me oltiin menossa Sheratoniin, eikä mulla tosin edes ollut asetta!"

Kettingit tai shakkilaudalla päähän?

"Hah."

Saitte hengailla ilmaiseksi Sheratonin pimeässä huoneessa?

"Jossain vaiheessa joku tuli tuomaan laskua, mutta onneksi joku selitti ketä me ollaan ja ettei meillä ole rahaa. Me yritettiin olla viemättä tilaa..." 

Miten sä suhtauduit puolustusministerin tv-esiintymisiin? Siitähän tuli musavideoiden kulttihahmo kun sen mielestä tilanne oli aina hallinnassa.

"Jotkut käänsivät sen puheita englanniksi. Puhuihan se asiaakin välillä. Jordaniassa näin sitten ulkomaisia kanavia, CNN:ä ja muita. Siellä kerrottiin miten huvittava tämä tyyppi oli. Me yritettiin löytää joku kompromissi irakilaisten ja USA:n tiedotuksen välistä, jotain mihin voisi uskoa. " 

Tuntuuko susta, että koko reissujuttu oli unta?

"Irakissa Suomen asiat tuntuivat toiselta elämältä. Suomeen tulo aiheutti kriisin, mutta nyt Irak alkaa vaikuttaa...Sodan loppuvaiheessa tuli kyllästyminen. Aluksi kiertelin ja juttelin ihmisten kanssa, mutta lopulta kyllästyin. "

Opiskelet Teknillisessä korkeakoulussa automaatiota.

"En tiedä jatkanko mä enää siellä. Ala on mielenkiintoinen, mutta ehkä nyt innostaisi joku taiteellisempi... Monet asiat kiinnostavat, mutta voisiko niitä tehdä ammatiksi on eri asia. Katsoin dokumenttia Pietarista ja jäin hetkeksi kiinni vaatesuunnittelijan harmaaseen kankaaseen..."

Onko sulle jo soitettu kirjakustantamosta ja pyydetty tekemään kirja?

"Jotain on ollut, mutta en mä tiedä..." 

Sun Odysseia kertoo tästä ajasta. Sympatiseeraatko globalisaation vastaisia mielenosoituksia, eläinsuojelijoita?

"Mä en pidä ollenkaan kapitalistisesta systeemistä, jossa kaikki mitataan rahalla ja kulutuksella, ja jutut perustuvat jatkuvaan kasvuun. Tavaraa pitäisi haalia enemmän ja enemmän, vaikka...Irakissa mulla oli yhdet housut ja yksi paita... Piti ostaa uusi paita kun entinen haalistui ja ränsistyi. Ihminen tarvitsee yllättävän vähän, yhdet vaatteet ja vähän ruokaa pysyäkseen hengissä. "

Oliko sulla hammasharja?

"Joo. "

Olet kotoisin Riihimäeltä. On tosi outoa löytää nuori mies, joka ei ole koskaan lukenut City-lehteä. Oletko sä yksinäinen susi?

"Tarkkailija." 

Mitä sä sanot niille, joiden mukaan toimit sadistisesti kiusaamalla äitisi puolikuoliaaksi huolesta?

"Äidistä oli jatkuva huoli Irakissa. Toisaalta Raamatussa sanotaan, että se joka ei ole valmis jättämään perhettään, no siinä sanotaan Jumalan puolesta, mutta jonkun tärkeän asian puolesta... "

Mutsi ja faija eivät raivonneet, että samperin kusipää Teijo!

"Kyllä mun vanhemmat ymmärsivät. Kaikki on ennalta määrätty. Kun lähdin en osannut kuvitella, että joku voisi olla kiinnostunut siitä että olen siellä...Mä olin vaan yksi lisäluku Ihmiskilpien joukossa. Ei tähän liity mitään suurempaa. Lehdessä oli pieni uutinen ja internetissä oli lisätietoja. Olin ajatellut asiaa, ja jotkin muut olivat ajatelleet samaa juttua samaan aikaan." 

Voisitko vielä ajatella lähteväsi jonnekin Ihmiskilveksi?

"Iranin tilanne alkaa näyttää lupaavalta. Seuraava reissu vaatii kyllä rahoitusta. Voisin antaa vaikkapa televisioraportteja tietyin väliajoin."

Voisiko Ihmiskilven hommasta tehdä uran?

"Se voisi olla palkitsevaa."

Pitävätkö Ihmiskilvet sodan jälkeen yhteyttä?

"En mä ole kovin paljon pitänyt yhteyttä. Vahva yhteys on silti olemassa, oltiinhan me niin vahvasti samalla asialla, vähän niin kuin samaa perhettä. Siinä syntyi luja luottamus. Ei jossain löyhemmässä yhteydessä tapaamiin ihmisiin olisi syntynyt sellaista tunnesidettä."

File: Teijo Virtanen

Ikä: 22v
Pituus: 178cm
Kengät: Nike-jäljitelmät
Kello: Seiko Kinetic
Tuoksu: Metsä
Juoma: Hanavesi

47 kommenttia

alkio

20.6.2003 03:10

Teijon tuki Saddamille oli liikuttavaa. Ota Tepa se citylehmä Jaana Rinne mukaasi Iraniin ja jää sinne. Kukaan ei huutele peräänne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ee

20.6.2003 04:02

No on se kukkakeppi ny hoitanu homman. Mitä hyötyä? Pitäskö kuitenkin hoitaa asiat kuntoon ensin täällä Suomessa?! Tiedän, että ei noin voi mihinkään vaikuttaa mitenkään, mutta silti pikkusen Teijon seisoskelu jonkin hieman lähempää liippaavan asian puolesta ei olisi välttämättä täysin merkityksetöntä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Vallon

20.6.2003 14:45

hyvä ee

Ei se Teijo siellä sinun takia varmaan ollutkaan. Kaikki asiat eivät nyt kuitenkaan pyöri vaan kotosuomen ympärillä. Jos et tajua kommenttisi
"Pitäskö kuitenkin hoitaa asiat kuntoon ensin täällä Suomessa?!"
perustavanlaatuista typeryyttä en taida minäkään pystyä sinua auttamaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ee

21.6.2003 04:07

Voi Vallonia!

Ihmettelen vaan, että miten joku voi olla niin naivi lähtiessään seisomaan ehkä maailman mahtavimman (en jumaloi USA:ta) sotakoneiston eteen ajatuksenaan "pelastaa" koko maa ja sen ihmiset. Ei voi olla ajatuksena se, että saa muutosta aikaan. Sotilasorganisaatio ei anna arvoa yksittäiselle siviilille, joka vielä on "vihollisen" puolella (muistat varmaan: "Jos et ole meidän puolella, olet vihollinen.").

Pisteet annan yritteliäisyydestä, mutta kanavoimalla tuonkin energian vaikkapa Suomen ja sen ihmisten auttamiseen, voisi saada tuollakin panostuksella jotakin pientä aikaan. Mikä oli anti nyt? Suotta lähteä ulkomaille, jos rahkeet eivät riitä, eivätkä sponsorisopimukset ole kunnossa. Noo, saipa poika henkilökohtaisen 15 minuuttisensa.

Itse olen ollut osa suurempaa organisaatiota sotatoimialueella ja tajusin, että miten pienet ovat mahdollisuudet auttaa ylipäätänsä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan. Kokemusta tuollaisesta minulla on nyt 7v. En asiaa kommentoi enempää, koska tilanne on ko. maassa vielä "päällä".

Ja Vallon hyvä, tuo sinun jeesustelu ei nosta sinua pyhimykseksi. Taitaa olla piirit kohtuu pienet sullakin ja kokemusta muutenkin on kertynyt ilmeisen vähän. Ja jätä se avun tarjoaminen niille, jotka sitä tarvitsevat. Ja jos huomaat heidän sitä tarvitsevan, anna sitä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TruthHurts

13.11.2014 15:03

Todellakin asiallinen lisäys, ee. Yksi ihminen ei tässä maailmassa tee mitään vaikuttavaa, tosin ihmiskilpenä oleminen on altruistista ja inhimillistä, sitä mitä Kristus ehdottomasti tekisi.

Valitettavan tosi on vaan se, ettei suuren maailman globalistipyörää voi tavallinen kansalainen pysäyttää. Apua voit antaa vain ja ainoastaan henkilökohtaisesti eikä yhdistyksien kautta.

Simon(Finn)

22.6.2003 01:46

Koko uutinen "Teijo-Pojan" matkasta nauratti alusta alkaen. Totuus kuitenkin tuli onneksi ilmi jo hänen matkansa aikana. Hän näki Irakilaisten hädän ja vihan systeemiä kohtaan. Tätä systeemiä Teijo käytännössä kuitenkin tuki. Saddamin hirmuhallinto oli kestänyt jo liian monta vuotta, eikä loppua näkynyt. Kuinka monta ihmishenkeä olisi jouduttu uhraamaan jos Saddam olisi saanut jatkaa? Jo tuhansia ja tuhansia kuollut... Teijo itsekkin myönsi että muutos sodan jälkeen oli parempaan. Heillä on nyt vapaus. Jenkkien motiiveista voidaan olla monta mieltä, mutta kyllä näkisin kaiken tämän päättyneen parhain päin. Teijon matka turha ja teki hänestä vain koko maan naurun kohteen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mark_kol

22.6.2003 17:44

Teijo kertoo olleensa pommitusten ajan pommisuojassa. Mikä logiikka piilee siinä, että lähdetään toiselle puolelle maailmaa "ihmiskilveksi", mutta kun alkaa paukkua, mennään pommisuojaan ja viedään suojapaikka parilta bagdadilaislapselta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

aa

22.6.2003 17:46

"Mä en pidä ollenkaan kapitalistisesta systeemistä, jossa kaikki mitataan rahalla ja kulutuksella, ja jutut perustuvat jatkuvaan kasvuun."

hmm.. näkyy teijo olevan perehtynyt
syvällisesti kapitalismiin. todellisuudessa kapitalismi on vapautta toimia miten haluaa. markkinavoimat ovat suurten ihmisjoukkojen valintojen seurauksia, eikä niitä siten hallitse kukaan. toisin kuin yksittäiset ihmiset, ne ovat lahjomattomia. aina kun vapautta rajoitetaan, tapahtuu tosiasiassa
vallansiirto suurilta massoilta huomattavasti pienemmälle joukolle,
jonka kykyihin ja hyvyyteen sitten
tulisi luottaa. vaikka yritykset yrittävät ohjailla ihmisten käyttäytymistä esim. mainonnan avulla, kapitalistisessa järjestelmässä vapaus valita on aina viime kädessä yksilöllä. kapitalistinen systeemi on siten viime kädessä vapautta. teijon kritisoimat asiat eivät liity järjestelmään sinänsä, vaan ovat mahdollisia, vaan eivät välttämättömiä seuraamuksia. vika on ihmisissä, ei järjestelmässä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mä vaan

22.6.2003 21:59

Taas kerran on syttynyt suomalaisen julkkis taivaan laajaan kirjoon uusi "tähti"!
Teuvo "The MediaIhmiskilpi"!!!
Teuvo maanteiden kuningas kyhjötti Bagdadilaisessa betonipunkkerissa muiden vellihousujen seassa ja veti suomalaista mediaa kuin pässiä narussa perässään. 7-päivää ja Oho-lehti tulevat seuraamaan mediapersoonamme edesottamuksia reaaliaikaisesti. Jouluksi kirjakauppoihin ilmestyy myös trilogia Teuvon henkeäsalpaavista seikkailuista 2000-luvun Beirutissa. Aiheesta on myös tekeillä Timo Koivusalon (Pekko ja Persesilmä(?)ohjaaja) ohjaama koko perheen action elokuva. Hän tulee myös juontamaan useita ulkomaalaisformaattiin perustuvia menestyksekkäitä tosiTV-sarjoja.
Pian luemme myös lehdestä hänen menneen kihloihin helsinkiläistyneen vaalean missi/malli/juontaja/kisaemäntä/talkshownvetäjä/VIP-korttilaisen kanssa. Stay tuned, world won´t be the same after Teuvo´s breakthrough!!!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

h_patriot

23.6.2003 13:13

Teijon juttu meni vähän pieleen, sen olis pitänyt perkele kuolla sinne!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Laupias samarialainen

23.6.2003 13:29

"Mä en pidä ollenkaan kapitalistisesta systeemistä, jossa kaikki mitataan rahalla ja kulutuksella, ja jutut perustuvat jatkuvaan kasvuun."

"Iranin tilanne alkaa näyttää lupaavalta. Seuraava reissu vaatii kyllä rahoitusta."

Otatko, Teuvo, rahoituksen sympatiana vai, tiäksä, sellasena tosi välittämisenä, kun et tosta rahasta diggaa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Beachbum

23.6.2003 16:49

On tossa muutakin logiikkaristiriitaa, esim: "Kaikki on ennalta määrätty" Mitäs helvettiä sitten lähteä ihmiskilveksi jos kerran kaikki on ennaltamäärättyä...

No Teijon puollustukseksi täytyy sanoa, että ei se itse ole minnekkään mediaan hakemalla hakeutunut eikä se myöskään niissä omissa tilanteenaikaisissa haastatteluissaan "esiintynyt" ja ollut mediahakuinen.

Onhan näitä mediahakuisiakin sodalla ratsastajia nähdy, esim yks Mostarin tien liftari, joka kirjotti sellaista paskaa kirjassaan että huhhuh..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ii

23.6.2003 17:44

Mä oon samaa mieltä siitä, että hoidetaan Suomi jaloilleen ja sit voidaan miettii muita, esim. irakilaisia, pakolaisia ja sen sellaisia. On kivaa tietää että Suomessa on kodittomia ja pakolaiset saavat upouusia asuntoja ihan tuosta vain.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Aaron!

24.6.2003 00:40

Teijo taisteli Saddamin puolesta USA:a vastaan. Kummaa, että äijä ei jäänyt ottamaan vastaan irakilaisen kadunmiehen kiitosta tästä uroteosta... Olisi Teijon voinut käydä pikkasen huonosti...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Naatti

24.6.2003 18:46

Olipa todella objektiivinen kirjoitus. Teijo, Sankarini ja kirjeenvaihtajani Irakissa.

Miksi ei kysytty, että mitä Teijo tarkoitti kun sanoi haastattelussa, että Irakilaiset ovat aidosti vapaita ja että häntä harmitti, kun kansa ei hyökännyt jenkkien kimppuun raivoissaan, vaan otti heidät iloiten vastaan. Tosi pasifisti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

pokopoko

24.6.2003 23:36

(ii:) "hoidetaan Suomi jaloilleen"?!?!?!

Suomi on kirkkaasti top ten koko maapallon tasolla mita hyvinvointiin tulee, ja sun mielesta pitaa "hoitaa Suomi jaloilleen"?!?!?

Sunlaiset ihmiset loytais viela miljonaarinakin tekosyyn olla valittamasta kenestakaan muusta...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

merxi

25.6.2003 11:43

Kyl olis jätkä saanu jäädä sille tielleen. On tosi noloo et joku suomalainen pelle lähtee "pelastamaan" Irakia ja sit täällä Suomessa kerää vaan julkisuutta asian johdosta. Oman maan asioista tai hyvin voinnin epäkohdista tää ihmiskilpi ei oo vähääkään kiinnostunu.
Käyttäsit järkeäs !!!!!!!!!!!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ERMEL

25.6.2003 12:57

minkä takia kaikki vihaa teijoa siitä mitä hän teki? satuttiko hän jotenkin teitä kaikkia? vei teiltä mahdollisuudet elämään? mikä ihme teitä kaikkia vaivaa!? tekee ihminen miten vain, niin väärin menee! ei maailma pyöri teidän pikku napojenne ympärillä, teijo kai sitten sai teidät huomaamaan sen ja sitten alkoikin jo harmittaa! voi että kun sylettää tuollainen suhtautuminen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

FFise

26.6.2003 02:17

Älkää viitsikö Teijoa mollata. Ei hän itse pyytänyt mediaa kiinnostumaan hänestä. Ja kyseessähän oli enemmänkin protesti kuin järjestelmällinen suunnitelma torjua USA:n hyökkäys. Ja vaikka Saddamin hallinnon kukistamisesta oli paljon hyötyä niin on se hyvä, että jotkut sentään uskaltavat julkisesti vastustaa sotaa. Teijohan on nimittäin esiintynyt omalla nimellään ja näyttänyt myös kasvonsa. Sellainen on kuitenkin asiallista ja rohkeaa verrattuna nimimerkkikirjoitteluun.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Don Quiote

26.6.2003 08:46

Teijo rakas! Minä rahoitan sinun seuraavat ihmiskilpeilysi. Valitse vain kohde; Sierra Leone, Norsunluurannikko, Länsiranta, Gaza, Kashmir, Kongo, Nepal, Indonesia, Filippiinit, Eritrea, Kolumbia, Tsetsenia...Lähden itse varmuudeksi mukaan ja huolehdin tosiaan, että olet kilpenä. Takaan, että pääset historiaan, eikä ylevä aatteesi kuole koskaan. Ilmoita palstalla, milloin olet valmis starttaamaan ja hommaan liput meille, kaksi menoa ja yksi paluu...Ota vaipat ja oma kypärä mukaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ermelille

26.6.2003 09:02

Voi ressukkaa!! Teitä viherpiipertäjiä vaan riittää. Teillä se elämä pyörii hampun täyttämien napojenne ympärillä. Olispa mahdollista viedä sun lailla ajattelevat sinne, missä tosiaan tapahtuu. Kun et ole nähnyt mitään paikan päällä, niin on helppoa leikkiä pasifistia. Media kirkuu sodasta Irakissa ja kuinka jenkit menivät ja tappoivat irakilaisia...Isä Saddam tapatti kymmeniä tuhansia irakilaisia ja oli vastuussa etnisistä puhdistuksista vuosikymmeniä. Uhreja arvioidaan olevan yli puoli miljoonaa!! Missä silloin olivat teijot ja peijot???? Te saatanan moralisoivat piipittäjät näette vaan sen, mitä media paukuttaa suureen ääneen. Menkää kiertämään vähän muailmoo, niin näette miten se sairastaa. Homo erectus on luonnon täydellisin tappokone hain jälkeen. Tietyt kansat, uskonnot ja rodut eivät yksinkertaisesti voi elää rauhassa keskenään. Pikku esimerkki; annetaan esim. lähi-idän suuntaan 1000:n ihmisen joukolle 1000 asetta ja jokaiselle 1000 dollaria rahaa. Sama tehdään vaikka Islannissa. Kummassakohan ihmiset alkavat ampua toisiaan ja ryöstävät toistensa rahat?? Pieniä, mutta ah niin merkittäviä eroja. Äläkä nyt ala säkättämään, että olipa ontuva vertaus. Afrikka on täynnä luonnonrikkauksia ja mahdollisuuksia. Mitä tapahtuu? Tappavat toisiaan ja elävät köyhyydessä. Eikä voida puhua valkoisten riistämisestä...Valtasivat valkoisten plantaasit ja nyt ne kasvavat horsmaa..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jukkapasifistirealisti

26.6.2003 12:16

Saddamia tukemaan meneminen on suoraan verrattavissa Hitlerin tukemiseen. Teijo on osaltaan tyhmyydestä auttanut kansanmurhaa joka nyt vihdoin loppui jenkkien "teurastuksen" vuoksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saybia

26.6.2003 12:29

Voi se on niin helppoa olla jälkiviisas ja julistaa miten hienoa oli, että Yhdysvallat kaatoi Saddamin hirmuhallinnon (mikä tietysti on totta, vaikka siivoustyö ei ole ollut kovin tehokasta). Teijon ja muiden valmius vastustaa sotaa, jonka aloittamista puolustettiin hyvin heikoilla perusteilla ja vähintäänkin kyseenalaisilla motiiveilla, oli kuitenkin hieno oman mielipiteen ilmaisu. Tuskin Teijolla tai muillakaan ihmiskilvillä on tarkoitus mennä sota-alueille tapattamaan itsensä vaan nimenomaan toimimaan kansainvälisen huomion kohteena. Sanoihan Teijo jo haastattelussa että häntä haastateltiin 5-10 kertaa joka päivä, sekä kotimaisiin että ulkomaisiin tiedotusvälineisiin.

Ja mitä tulee tuohon "Suomi ensin jaloilleen" -kommenttiin: taitaa Yhdysvalloilla olla enemmän syytä pistää taloutensa kondikseen ennen kuin alkavat toteuttaa ennaltaehkäisevän terrorisminvastaisen sodan politiikkaansa ja syytää enemmän rahaa sotateollisuuteen kuin sosiaaliturvaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Krummenhagen

26.6.2003 12:44

Missä oli Teuvo kun venäläisten panssarit vyöryivät Groznyin keskustaan - ei ainakaan ihmiskilpenä minutka-aukiolla.

Ai niin. Ei venäjä ole paha. Ei sotakaan ole paha, jos sotii hyvän asian puolesta.

Eli Amerikkalaisten vastustaminen on päivän sana.

Ilman jenkkejä ja heidän maailmanpoliisimeininkiään puhuisimme kaikki saksaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Torstiii

26.6.2003 15:45

Rauhan puolesta toimiminen on hienoa - jokainen tehköön sen valitsemallaan tavalla.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saybialle

26.6.2003 18:07

mikäs on jenkkien bkt/hlö suhteutettuna suomalaiseen? töitä riittää jenkeissä tekijälle, sosiaaliturva ei syö valtion kaikkia rahoja ja palkalla saa vakuutuksen... ota asioista selvää ennen jeesustelua! ja kannattaa kiertää muutakin, kuin tahkoa ja cinderellaa...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saybia

27.6.2003 11:01

Ja Yhdysvalloissahan omaisuus jakautuu todella tasaisesti koko kansan kesken eikö? Se että bkt on suurempi asukasta kohden ei kerro sitä miten räikeät vastakohdat maassa vallitsee; keskiarvo harvemmin kertoo koko totuutta. Ja sinunko mielestäsi on parempi että valtio kustantaa mielummin sotakalustoa kuin asuntoja kodittomille? Ja on hienoa että palkkaa vastaan saa vakuutuksen ja että samalla köyhän ja työttömän on vaikea saada terveydenhoitoa ilman vakuutusta? Asioista selvää ottaminen on eri asia kuin tietojen tulkitseminen, kuka tahansa osaa järjestää lukemansa listaksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jukkapasifistirealisti

27.6.2003 12:43

Saybia kirjoitti: "Voi se on niin helppoa olla jälkiviisas ja julistaa miten hienoa oli, että Yhdysvallat kaatoi Saddamin hirmuhallinnon (mikä tietysti on totta, vaikka siivoustyö ei ole ollut kovin tehokasta)."

En ole jälkiviisas sillä olin koko ajan sodan kannalla. Kaltaisesi Hitlerien puolustajat tekevät tästä maailmasta paskan typeryyttään ja kateuttaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saybia

27.6.2003 13:21

Kummallista miten sodan vastustaminen tekee minusta Hitlerin kannattajan ja Yhdysvaltojen vastustajan. Jos olen eri mieltä Bushin hallituksen politiikasta ja sen toteutuskeinoista, se mitä luultavammin ei tee minusta natsia. Kommentillani en myöskään tarkoittanut sitä että nimenomaan juuri sinä kuuluisit mainitsemaani jälkiviisaiden ryhmään.

Muutenkin on suht rasittavaa kuulla sama kommentti aina uudestaan siitä että jenkit pelastivat irakilaiset ihan hyvää hyvyyttään ja kaikki muut ovat väärässä. Näiden henkilöiden mielestä sodan aloittamisen todellisilla syillä ei ole mitään merkitystä. Eikö se ole lähempänä Hitlerin näkemystä?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kake vm.-20

28.6.2003 15:36

Haista paska Teijo! Meidän komppania oli Kannaksella "ihmiskilpinä" ryssien suurhyökkäyksen aikaan. Oli vellit housuissa ja pelotti. Onneksi Suomi on edelleen vapaa maa, jossa sinullakin on oikeus sanoa mielipiteesi. Eikös ole hyvä?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Prinssieversti

28.6.2003 22:59

Me pyöritään ihan liikaa vitun scenen
armoilla. Jos joku Teijon kaltainen
uskaltaa tehdä jotain siitä poikkeavaa
niin siitä tehdään pelle - valitettavasti.

Ihmiset, hankkikaa elämä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jukkapasifistirealisti

30.6.2003 00:40

On aika turhauttavaa takoa saybian kaltaisille idiooteille yksinkertaista asiaa mutta sanotaan asia niin että yksinkertainenkin hihhuli ymmärtää.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska USAlla menee liian hyvin.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska minusta presidentti Bush on ihan tyhmä.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska Yhdysvallat vetäytyi Kioton ilmastosopimuksesta.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska sodan vastustaminen on cuulia.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska yhtäkkiä Yhdysvallat on epäsuosiossa.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska sodalle ei ole perusteita.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska Irakissa on liikaa öljyä.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska sota hyödyttää vain rikkaita.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska vihaan kapitalismia.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska sota on aina väärin.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska ei ole oikein puuttua kuolevan kansan sisäisiin asioihin.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska ensin YK valtuutti sodan sillä edellytyksellä että asetarkastajia totellaan mutta kun ei toteltu niin ei tehdäkään sitten mitään.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska voidaan kokeilla vielä tuhannenyhdenkerran Saddamin taivuttelua diplomatian keinoin. Tällä kertaa samppanjaa ja savukalaa.

Saybia: Minun mielestäni irakilaiset saavat kuolla koska en välitä irakilaisista paskaakaan vaan katon salkkareita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MIkkoAN1

30.6.2003 13:16

Ohhoh kun jengi on riehaantunut!

Itse en ole pasifisti enkä juurikaan välitä irakilaisten kohtalosta.

Mutta en myöskään niele yhtään amerikkalaisten tekopyhää ´moraalista oikeutusta´ täysin laittomaan sotaan.(unohdin kuka aikaisemmin tulkitsi YK:n 1441:stä täysin väärin täällä, mutta 1441 EI oikeuttanut USAn ja Britannian hyökkäystä Irakiin)

Muutenkin nykyään on helppo olla anti-amerikkalainen:
Amerikkalaiset tuntuvat oikeuttavansa tekonsa kaikella sillä mitä amerikkalaisuus edustaa: (mm.)
Demokratiaa - vaikka amerikkalaiset vaalit ostetaankin lobbareilta kerätyillä miljoonabudjeteilla;
Oikeutta - vaikka Amerikka hyökkääkin Irakiin koko kansainvälisen yhteisön tahtoa ja kansainvälistä oikeutta vasten; ja
Vapautta - vaikka amerikkalaiset väkivallalla sanelevatkin muille minkälaista heidän vapautensa tulee olla.

Toivoisinkin että amerikkalaiset viimeinkin tukehtuisivat omaan tekopyhyyteensä ja tunnustaisivat ettei Amerikka ole paras paikka maailmassa kliseisten näennäisarvojensa takia jotka eivät ole enää pitkään aikaan pitäneet paikkaansa, vaan koska se on rikkain ja vahvin ja nyt heillä on mahdollisuus määrätä miten muut (heikommat) maat ja kansat saavat elää (Amerikkaa hyödyntäen).

Ja miksi Dubya ylipäätänsä olisi yhtään enemmän oikeassa vaahdotessaan Jumalastaan joka oikeuttaa sodan eri mieltä olevia vastaan kuin ne imaamit jotka lietsovat Jumalan oikeuttamia terroristi-iskuja vääräuskoista Länttä vastaan?!

Summa summarum: Hyökkäys Irakiin oli laiton ja moraaliton. Se oli samalla luultavasti parasta mitä irakilaisille on tapahtunut piiiitkään aikaan. Mutta mielestäni tarkoitus ei pyhittänyt keinoja - vaikka vaikutukset jäisivätkin Irakin aavikolle. Jota ne totta totisesti eivät tee!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

manwhore

1.7.2003 03:09

joo Teijo kirjoita nyt kirja. Siitä sitten tehdään leffa ja muuta oheis shittiä. Seuraaviin eduskunta vaaleihin kannattaa nyt alkaa valmistautua. Ota kaikki irti tästä hommasta. The whole nine yards!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

uskomattomia mielipidepönttöjä

2.7.2003 13:55

tätä bullshitia lukiessa kirkastuu, missä Tony Halmeen kannattavat viettävät vapaa-aikansa...ette taida pahemmin nauttia sivistystä.. vitun uskomattomia pökiöitä ( paitsi Ermel )koko palauteposse. katkeraa ja kaunaista porukkaa, jolla ei ole munaa kirjoittaa kuonaa omalla nimellään! haukkua teijon kaltaista sinisilmää....ootte te vitun kovia jätkiä....ostakaa suomen leijona, luuserit!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jeppajee

2.7.2003 13:57

Terve.

Mitäpäs te, arvon "pitäisi keskittää energia asioiden korjaamiseen kotimaassa" -heput sitten olette tehneet kyseisen asian eteen? Ei ole hirveästi tullut tehtyä, mutta ainakin siihen on hyvä vedota City-lehden nettipalstalla?

Teijopa nyt ainakin teki jotain uskomansa asian eteen, ja laittoi jopa henkensä alttiiksi, ilman että kukaan mitenkään pakotti. Ja sitä minä jotenkin vaan kunnioitan. Teistä moni ei varmaan olisi valmis tekemään samaa juttua. Luultavasti en minäkään.

Sodasta nyt voi jälkikäteen puhua ihan mitä vaan. Mielestäni kuitenkin nykyaikaisessa "sivistyneessä" yhteiskunnassa voisi pikkuhiljaa ruveta miettimään muitakin ongelmanratkaisukeinoja kuin vaan se "mennään ja ammutaan niistä paskat pihalle".

Se, että Irakin sota oli vahvasti mediassa ja että ihmiset suurin joukoin vastustivat sotaa, ei tarkoita sitä, että USA:n vastustus on nyt "muotia" ja ihmiset tekevät juuri niinkuin media tahtoo. Pikemminkin se kertoo ainoastaan siitä, että todella monet ihmiset kokivat asian omakseen, ja kokivat sen niin suureksi vääryydeksi, että sitä vastaan kannatti osoittaa mieltään.

Mutta tehän uskallatte olla enemmistön kanssa eri mieltä, ja se kertoo ainoastaan siitä, että olette keskivertoa älykkäämpiä. Vautsi vau.

Niin, ja Homo Erectus on muuten kuollut sukupuuttoon jo tuhansia vuosia sitten.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

fakta

2.7.2003 17:25

Teijo hyvä:

Matkasi tarkoitus tuntui alunperinkin olla julkisuus. Oikeat ihmiskilvet poistuivat Irakista kun selvisi, että he eivät saisi suojella siviilikohteita kuten kouluja, sairaaloita jne.
Ketä se palvelee, että yksi suomalainen hippi lojuu jossain sähkölaitoksen pommisuojassa? Toivottavasti et missään vaiheessa uskonut, että läsnäolonne olisi millään tavalla vaikuttanut sodan syttymiseen. Ainakin yksi pommi osui harhaaan...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ERMEL

6.7.2003 13:45

juuri tätä en ymmärrä. jos ihminen haluaa mennä kilveksi irakin sotaan, niin miksei hän saisi sinne mennä? se joka kävi minua haukkumaan hamppunapaiseksi pasifistiksi alkoi säälittää minua kovasti. en omasta mielestäni sanonut juuta enkä jaata koko sodasta. ilmaisen edelleenkin mielipidettäni vain siitä, miten jonkun ihmisen tahto tehdä jotain saa näin monta kusipäätä aukomaan hänelle naamaansa. missä vaiheessa löytyy järki kohkaajien päähän?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mauri007

8.7.2003 12:48

Teijon myötä keksin erittäin hyvää käyttöä sivareille. Helsinkiin ihmiskilviksi, jos sota tulee.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

joopaj

9.7.2003 16:56

"uskomattomia mielipidepönttöjä" tiivisti aika hyvin tähänastisen keskustelun. Joko City-lehden lukijoissa vain on keskenkasvuisiksi jääneitä uhoajia paljon, tai sitten nimettömänä kirjoittaminen houkuttelee sellaiset esiin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

joopa joo

10.7.2003 04:02

Ei ihmiskilpitoiminnassa mitään pahaa ole mutta ei Teijosta sankaria tarvitse tehdä. Kaveri oli haastatteluissa pettynyt Irakilaisiin jotka eivät "puolustaneetkaan" maataan ja hänen mielestään Irakin systeemissä ei ollut mitään vikaa. USAn vastustaminenhan on tärkeämpää kuin ihmisoikeudet? Onhan?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Big_Masi

13.7.2003 18:41

Huh huh, mitä keskustelua. Ainakin Teijo on saanut muutaman ihmisen ajattelemaan. Tosin monet näistä "ajatuksenjuoksuista" tuntuvat keskittyvän täysin turhanpäiväisiin tai epäolennaisiin tai muuten vaan älyttömiin asioihin.

Teijo saa tehdä mitä haluaa. Piste. Siitä kunnioitus hänelle.

Suomessa on paljonkin ihmisiä, jotka aktiivisesti korjaavat Suomen asioita. Piste. Siitä heille kiitos.

Amerikkalaiset ovat maailmanpoliisi ja käyttävät valtaansa häikäilemättömästi pönkittääkseen sotilaallista ja ekonomista valtaansa edelleen. Piste. Tämän vastustamisesta Teijolle kiitos.

Amerikkalainen ulkopolitiikka sai kuin saikin jotain hyvääkin aikaiseksi vaikka syyt olivatkin puhtaasti taloudelliset. Piste. Siitä Amerikkailaisille kiitos.

Tämän palstan kirjoitukset herättivät minussa jotain ajatuksia ja muistin jälleen kuinka kaikki informaatio on tutkittava ja kyseenalaistettava ja totuudet, joita äsken luettelin ovat totuuksia mahdollisesti vain minulle. Piste. Siitä teille kaikille kiitos!

Ainut kuka ei kiitosta ansaitse on Saddam... Hänen luomisestaan Jumalalle, tuolle suurimmalle kusipäälle kiitos. PISTE!

- Jari -

Ps. No, enpä minäkään taas kovin järkevällä päällä taida olla *nauraa*

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kultamarja

4.8.2003 20:37

Lueskelin nämä kaikki viestit läpi ja tulin todellakin siihen tulokseen että Suomessa on valitettavan paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä asioista mitään aivätkä vaivaudu edes ottamaan selvää vaan uskovat sokeasti iltapäivälehtien artikkelit asiasta kuin asiasta. Tuli hieman surullinen olo. Ja Ermelin kanssa olen yhtä mieltä siitä, että ihmiset saavat tehdä mitä haluavat eikä heitä siitä tule moittia. Itsekin olin sotaa vastaan, mutten siksi, että vihaisin Amerikkaa, vaan siksi, että mielestäni sotiminen on moraalisesti väärin. Jokaisella ihmisellä on myöskin käsittääkseni mielipiteenvapaus ainakin täällä Suomessa... Joten antakaa myös Teijolle tämä oikeus. Kiitos ja kumarrus.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hillybillie

12.8.2003 15:49

On tainnut tämä keskustelu jo vähän rauhoittua, mutta lisäänpä minäkin sanaseni mukaan juttuun. Olen hyvin vahvasti samaa mieltä "joopajoo":n, "Big Masi":n (Jarin) ja "Kultamarjan" kanssa. Minäkin vastustin sotaa alusta alkaen juuri vain sen vuoksi, että mielestäni tappaminen ja "mennään ja ammutaan niistä paskat pihalle"-ajattelu ("Jeppajee") on moraalisesti väärin, julmaa, eikä useimmiten johda mihinkään hyvään. Mitä Teijo teki, oli näin jälkeenpäin ajateltuna todella rohkeaa, vaikka myönnänkin lööppejä sodan aikana lukiessani hänelle välillä hihitelleenikin. Mies on ehkä vielä nuori ja naiivi, mutta ballseja pojalta löytyy!! En hihittele enää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kmnkkk

26.8.2003 17:35

Joo-o...

Vai että Teijo.... Suuri pasifisti muka! Hah! Teijo kavereineen oli ihmiskilpenä vain päiväsaikaan, yöt he viettivät pommisuojassa.... Kuinkahan monta risteilyohjusta Bagdadiin ammuttiin päivällä? Eivät liittoutuneetkaan tyhmiä ole, vaikka turhan sodan aloittivatkin. Silti olisin suonut Teijolle ihan oman risteilyohjuksen, nimellä varustetun....

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

fasten

21.10.2003 22:02

ovatko suomalaiset oikeasti näin tyhmiä? miten edes kehtaatte mennä haukkumaan toista tuollaisesta mikä hänen omasta mielestään oli hyödyllistä tehdä..punnitaanpas vaihtoehtoja: lähtö irakiin ja vaikka se ei mitään hyödyttäisikään nii tulipahan yritettyä tehdä sentään jotain.yrittänyttä ei laiteta,ja toipahan se ainakin keskustelua sodasta ja sodan hyödyllisyydesta,ainakin jonkun verran enemmän TAI vaihtoehto numero 2 ei lähtöä irakiin,enkä löydä kyllä yhtään perustelua tälle väitteelle.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rauhan puollustaja

11.8.2008 16:53

Missä lie Teijo nyt? Tbilisissä kahlittuna sähkölaitokseen? Vai eikö enää kiinnostakaan, kun hyökkääjän ei ole suuri paha USA.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi