Tartun röyhkeästi megafoniin

  • Mikki Rautalahti

Koska aiheesta kyseltiin aiemman merkinnän kommenteissa -- ja koska olen hulppean markkinointihenkisellä tuulella ja käytän röyhkeästi tilaisuutta hyväkseni -- tuuppaanpa tähän Alan Waken uunituoreen, ihan muutamia hetkiä sitten julkaistun trailerin ihmeteltäväksi.

Tällaista settiä meillä nyt on tässä toisenkin vuoden ajan tehty, ja proggis alkaa onneksi olla viimeisiä viilanvetoja vaille valmis! Löytyy siis tosiaan tänä keväänä kaupoista, kotimaista tuotantoa -- parhaan tietoni mukaan Euroopan julkaisupäivä on 21. toukokuuta, 2010.

Tehkää hyvin:

Ei muuta, jatkakaa.

6 kommenttia

Anonyymi

12.2.2010 00:27

Menee hankintaan. Ei mulla muuta. Jatkakaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

12.2.2010 02:23

Aika kova jätkä tuo Wake kyllä on, kun ottaa päälle lentävän, useamman sata kiloa painavan kaivosvaunun vastaan pienellä olan kohautuksella. =D

Itseäni peli kiinnostaa melko paljon vaikka en kylläkään ole kovin suuri kauhun/selviytymis-kauhun ystävä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mikki Rautalahti

12.2.2010 09:55

Öh... se johtuu siitä, että se vaan HIPAISEE! Jjjep. Joo-o, pelit ja tämäntasoinen logiikka ovat tyypillisesti lähinnä ns. morjens-tuttuja, mitään kauhean läheistä suhdetta niiltä ei voi odottaa. =)

Se on itse asiasa aika hauskaa, ettei jengillä yleensä ole mitään ongelmia sen kanssa, että pelihahmoa esimerkiksi ammutaan satoja kertoja pelin aikana, mutta annas olla, kun tulee vähän kaivosvaunua kaaliin -- SE kyllä bongataan. ;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

12.2.2010 13:11

Hyvältä näyttää! Kiinnitin huomiota erityisesti maisemiin. Muistan Hesarista lukeneeni, että tiimi oli kiertänyt Jenkkejä kuvaamassa kaikentyyppisiä (tietenkin pääasiassa ankeita) ympäristöjä. Odotan innolla, millaisen USA:n pelin suomalaiset tekijät tarjoavat. Riski on se, että mentäessä vieraaseen maahan kuvaamaan, nähdään maa jonkinlaisena postikorttina ilman sen kummempaa "syvää ymmärrystä" siitä, miltä paikka todellisuudessa näyttää ja tuntuu paikallisten mielestä. Mutta luotan kyllä tekijätiimiin. Taitaa teillä olla jännät paikat, tsemppiä!

p.s. Mitä muuten teet tässä vaiheessa, käsikirjoittajan hommat taitavat olla jo ohi? Entä seuraavaksi?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

12.2.2010 13:24

Jep, oikeassahan toki olet tuosta "sankari ottaa nahkaansa kymmeniä luoteja ja jatkaa menoa entiseen malliin"- syndroomasta, joten siihen verrattuna kaivosvaunun saaminen päin naamaria ei ole yhtään epärealistisempi asia. Ehkäpä siihen vain kiinnitti huomiota juuri sen takia, että moista ei kovin monessa pelissä (tai Hollywood-leffassa) ole nähty. =)

En tiedä onko sinulla lupaa juurikaan puhua pelistä ennen julkaisua (todennäköisesti ei?), mutta itseäni kiinnostaisi kuinka peli sijoittuu asteikolla vapaaseen "sandbox" -tutkimiseen ja lineaarisempaan juonen seuraamiseen? Onko luvassa GTA San Andreas- tyylistä metsäteillä köröttelyä autolla vai onko pelaaminen lähempänä vaikka Resident Evil nelosta?

Hieno homma, että kirjoitat täällä, ei sitä kovin usein pääsekään juttelemaan kansainvälisen pelitalon suunnittelijan kanssa. Onnea pelin julkaisuun (koska sitä tällä alalla varmasti tarvitaan myös).

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mikki Rautalahti

12.2.2010 14:44

Puhdas käsikirjoittaminen on tosiaan Alan Waken kohdalla jo takanapäin, mutta kaikenlaista tekemistä kyllä piisaa -- ennen kuin peli pannaan oikeasti massatuotantoon, siitä pitää tietenkin kitkeä bugit pois, ja se vaatii minunkin panostustani. Teknisestä puolesta huolehtivat muut tyypit, mutta jos sisällössä mättää jokin, se päätyy usein minun pöydälleni. Meiltä on myös tulossa netistä ladattavaa sisältöä peliin, ja nyt alan enenevissä määrin keskittyä siihen. Töistä ei siis varsinaisesti ole pulaa...

Se, mitä voin sanoa on tosiaan melko rajoittunutta, mutta tähän kysymykseen on vastattu niin monta kertaa aiemminkin, että voin hyvin kertoa vähän pelin rakenteesta: Alan Wake ei ole hiekkalaatikkopeli. Se oli alkuperäinen suunnitelma, mutta valitettavasti jossain vaiheessa piti hyväksyä se, että tiukka tunnelma ja vapaa liikkuminen ovat oikeastaan toistensa vastakohtia. Pelialueemme voivat kyllä olla varsin suuria, koska hyödynnämme peliä varten alun perin kehitettyä avoimen maailman mahdollistavaa teknologiaa. Sinne mahtuu siis kaikenlaisia salaisuuksia ja piilotettuja yksityiskohtia, mutta free roaming -peli tämä ei ole.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi