Adelaide-Melbourne-Tasmania

• Vilperi1978

Adelaidesta matka jatku Grampiansin ja Great ocean roadin kautta Melbourneen. Nahtiin matkalla luonnonpuistoa, kivia, rannikkoa, lisaa kivia... Australian nahtavyydet on nakojaan suurin osa erilaisia kivia... No nahtiin me muutakin, kuten valaita, koalan pentuja, kauriita, jne. Sattu taas hyva porukka tourilla, joten hauskaa riitti iltasin. Melbournessa hengasin pari paivaa ennen kun otin lautan Tasmaniaan. Brian(irkku) joka oli kans tourilla, vuokras auton Hobartista ja tuli mua vastaan satamaan. Siita alotettiin 4 paivan kiertoajelu ympari Tasmaniaa. Ekaks mentiin Cradle mountainille vaeltelee,eka yo siella ja ainoat asukkaat hostellissa. Sielta ajettiin Launchestoniin,kierreltiin siella ympariinsa ja jatkettiin illaks Bichenoon(tosi pieni kaupunki) ja taas ainoat asukkaat hostellissa. Bichenossa mentiin illalla kattelee kun pikku pingviinit tuli rantaan. hauskoja pikku otuksia. Seuraavana aamuna matka jatku Wineglass bayhin, mika on aanestetty 10 parhaan rannan joukkoon. Ihan makee mesta, mut kavely/kiipeily sinne kestaa tunnin... Sit taas matka jatku Port Arthuriin ja yo siella. Nyt ei oltu enaan ainoat asukit. Meidan seurana oli 5 irkkua. eli 6 irkkua ja 1 suomalainen samassa paikassa=olutta
Aamulla kierreltiin ympari Port Arhuria. Sit tulikin kiire Cascaden panimokierrokselle, Hobartiin. Panimokierros oli tosi hyva kuten arvata saattaa ja tulihan sita sit kaadettua muutama huurteinen. Tana aamuna oltiin Cadburyn suklaatehtaalla kierroksella... ei oo toi suklaa ihan paras aamupala... No nyt hengailen muutaman paivan taal Hobartissa ja yritan selvittaa lentoa Cairnsiin... Taytyy saada rusketus takas!