Pusainen vilma

Katsoin tuossa joku tovi sitten kaverin kanssa taas kerran Highlander -leffan. Siitä heräsikin pieni ajatusleikki:

Oletetaan että olet kuolematon, sinulla on oma henkilöllisyytesi, passi, maallinen omaisuus, pankkitilit yms. Lapsia et voi saada. Lopulta henkilötunnuksesi alkaa kertoa jotain muuta sinusta kuin fyysinen preesenssisi ja epäilykset heräävät. Kuinka pidät koko ajan karttuvan omaisuutesi (maat, kiinteistöt, rahat) hallussasi herättämättä turhia epäilyksiä?

Itse leffassahan sankarimme oli etsinyt säännöllisin väliajoin syntymässä kuolleen lapsen ja omaksunut tämän henkilöllisyyden ikään kuin lapsi olisi selvinnyt. Tästä päästiin kuiten jyvälle, ja ilman sen suurempia temppuja tulisi tästä Suomessa ainakin ongelmia kun pitäisi kersan jossain välissä kai mennä kouluun, kenties armeijaan ja muutenkin välillä raportoida yhteiskunnalle olemassaolostaan.