Normiviikonloppu. Jankin, Easyn ja Kallen bändi sai kvartettinsa kasaan kaivosbisnestä pyörittävän Louhija-Lassen palattua Väli-Amerikan reissultaan perjantaina takaisin Suomeen. Lasse kehui Kuuban ja Brasilian olleen erittäin hedelmällistä maaperää, mutta sunnuntaina hän oli jo kääntänyt kelkkansa: Suomen malmi osoittautui jälleen kerran makeimmaksi.
Bändi lämmitteli Jankin keskustaresidenssissä nauttimalla Lassen tuliaisrommeista tehtyjä mojitoja tarkkaan valitun bändäriseurueen kanssa. Menestyksekkäästi alkanut nousukiito lennätti seurueen Aussie Barin kautta jonojen ohi Luxin parvekkeelle. Kuubalaiset sikarit roihusivat, neidit hehkuivat ja kuohuviini virtasi, ah miten täydellistä illanviettoa! Pilkun uhatessa kaupungin valot alkoivat kuitenkin jo pikkuhiljaa kyllästyttämään, joten Jankki ehdotti loppuillan ohjelmaksi saunomista sekä uimista hänen kesäresidenssissään. Landen läheinen sijainti Lauttasaaressa sai neitoset nauramaan iloisen halukkaasti, siispä Kovanen paikalle ja seurue Laruun. Riemukas joukkio nautti täysin rinnoin akustisesta nuotiomusiikista, höyryävästä saunasta, meriveden pehmeästä kosketuksesta paljaalla iholla, nuotiolla valmistetuista kotimaisista herkuista, ja, luonnollisesti, skumpasta.
Saunomisen ollessa käynnissä Jankki katosi ylämökin master-bedroomiin illan hehkeimmän heilan, neiti Kesäheinän, kanssa. Neitosen notkea varsi heilui norjana ja notkeana: Nuorena aloitetut jooga- ja ratsastusharrastukset olivat siis tuottaneet tulosta… Jankin piti viedä, mutta neiti veikin häntä. Käskytys oli tiukkaa, kuri kovaa, mutta samalla erittäin stimuloivaa. Jankkia ei ollenkaan haitannut olla välillä asiansa osaavan rouva kapteenin alaisuudessa… Puolen tunnin bodypumpin kuluttua he palasivat huomaamattomasti takaisin juhlivaan saunojajoukkoon. Nopeasti, kuin varkain, aurinko ilmoitti nousullaan seuraavan päivän jo alkaneen. Oli aika suunnata makuuhuoneisiin iloitsemaan toistensa meressä uitettujen suolaisten vartaloiden aarteista.
Koska kukaan ei ollut lähelläkään autolla-ajokuntoa, lauantai-iltapäiväksi palattiin Kauppatorin rantaan Jankin veneellä. Alkon kylmäkaappi tyhjeni skumpista kerralla, ja eikun samalla kaavalla toinen päivä putkeen. Jokainen menestyvä bändi vetää onnistuneen keikan jälkeen aina perusteelliset encoret.