Viime sunnuntaina pelattiin amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan jokavuotinen loppuottelu, Super Bowl. Se on tunnettu paitsi pelaamisesta, mutta myös miljoonia maksavasta mainosajastaan. Vain megayhtiöillä on varaa puhaltaa ilmaan muutama milli kolmenkymmenen sekunnin näkyvyydestä, mutta Super Bowlia katsovat kuitenkin kaikki.
Coca-Colan mainos oli tänä vuonna kaunis video, jossa lauletaan kappale “It’s Beautiful” monella eri kielellä. Tavallisen ihmisen silmään videossa ei ole mitään ihmeellistä. Se on normaali mainos, jossa mainostetaan yhtiön tuotetta. Kaikki amerikkalaiset eivät kuitenkaan olleet samaa mieltä. Esimerkiksi Twitteriin vyöryi viestejä, jossa ihmiset haistattelivat Coca-Colalle ja päättivät lopettaa sen juomisen tämän mainoksen takia.
Jotkut sekoittivat mainoksen laulun jopa God Bless America-kappaleeseen, joka on yhdysvaltalainen isänmaallinen laulu. Monille tuntui olevan tärkeää, että Amerikassa puhutaan vain englantia, mutta eivät silti välittäneet siitä, mitä oikeinkirjoitus tarkoittaa. Uskomatonta kuin se onkin, niin näitä twiittejä tulvi Coca-Colalle mainoksen jälkeen. Katso itse alla olevista kuvakaappauksista miten ihmiset suuttuivat.
















Jopa amerikkalainen Miss Kansas 2013 Kasey Knowles otti osaa keskusteluun, peräti kahdella twiitillä.


Viime vuoden Super Bowl-mainos sai myös kritiikkiä, tosin sillä kertaa ehkä ihan aiheesta. Yhdysvaltalaisen arabijärjestön mukaan viime vuotinen Coca-Colan mainos kuvasi arabeja liian stereotyyppisesti. Mainoksessa perinneasuun pukeutunut arabi kilpailee kokispullosta aavikolla cowboymiesten ja showtyttöjen kanssa. Coca-Colan sivuilla sai äänestää pullon voittajaa, mutta arabimiestä ei ollut mahdollista äänestää.