City-lehti kolahtaa postiluukusta ensi viikolla

Miljoonajakeluun menevä lehti käänsi perinteisen julkaisujärjestyksen päälaelleen.

Totta se on. Me pyöräytettiin lehti. Ei aivan perinteisellä tavalla, mutta lopputulos on se, joka ratkaisee. Siitä tuli erinomainen.

Uusi City-lehti tarjoaa tuoreen näkökulman mediamurrokseen. Maailma on muuttunut, Cityn on muututtava, kirjoitti kustantajamme Ilkka Lavaskin. Lehdessä perinteinen printti ensin -julkaisujärjestys on unohdettu ja keskitytty rakentamaan laatulehteä verkossa jo aiemmin julkaistusta materiaalista. Se ei hävetä meitä tippaakaan. Verkossa toimittaja kerää raakamateriaalista paketin sivustolle, tässä lehtiprojektissa dataa jalostettiin eteenpäin ja sille hiottiin näyttävä ulkoasu.

Lehden juttuja on testattu verkossa ja lukijat ovat aktiivisuudellaan päässeet vaikuttamaan sen syntyyn. Lehteen valittiin juttuja, jotka ovat herättäneet keskustelua ja joita on jaettu eteenpäin.

Cityn kannessa komeilee uuden levynsä näillä näppäimillä julkaiseva Sini Sabotage. Neidon taustat avaavasta jutusta saat kommentoitavaa kohta alkavan Idolsin mainostauoille. Lehden lukemalla tiedät myös, miten ei pidä toimia nykypäivän deittimarkkinoilla. Vanhoista tutuista City-sisällöistä lehteen päätyi Walter de Campin Sisäpiiri ja ajankohtaisiin aiheisiin pureutuva Kuuma lista.

Voi olla, että joku on jo törmännyt miljoonajakelussa Uudellamaalla, Pirkanmaalla ja Pohjois-Suomessa postilaatikkoihin jaettavan lehden sisältöihin. Ei me sitä murehdita. Siinä vaiheessa, kun kaikki kohderyhmäläiset vierailevat päivittäin sivuillamme, täytyy strategiaa tarkistaa.

Julkaisutapakaan ei ole tuoreessa Cityssä aivan perinteinen. Lehti toteutettiin yhteistyössä Verkkokauppa.comin kanssa. Lehden välistä löytyy Verkkokaupan liite. Mainokset olivat jo valmiina, enää tarvitsi kasata niiden ympärille lehti. Lämmin kiitos Verkkokaupalle ennakkoluulottomasta markkinoinnista.

Lehti on kaunis ja siitä kiitos nykyisin Valtamedia oy:ssä vaikuttavalle printti-Cityn entiselle AD:lle Timo Kuuselalle. Pienenä yksityiskohtana mainittakoon, että lehden otsikkofontti on nimeltään Helsinki.

Nähdäänkö Cityä vielä jatkossa paperilla? Saa nähdä. Nauttikaa lehdestä ja antakaa palautetta, niin katsotaan miten käy.

Suosittelemme