[BOXSTORY 300]
Youtuben katsotuimmat mainokset
- Nike Football: My Time is Now
- Pepsi Max & Kyrie Irving Present: ”Uncle Drew”
- The Bark Side: 2012 Volkswagen Game Day Commercial Teaser
- The Next Big Thing is Already Here – Samsung Galaxy S III
- Official 2012 Honda CR-V Game Day Commercial – ”Matthew’s Day Off”
- The Dog Strikes Back: 2012 Volkswagen Game Day Commercial Teaser
- GoPro HERO3: Black Edition – Smaller, Lighter and 2X More Powerful
- Halftime in America: OFFICIAL Chrysler Super Bowl 2012 Commerical
- Nike Football: Mercurial Vapor VIII: Christiano Ronaldo vs Rafael Nadal
- Audi 2012 Game Day Commercial – Vampire Party
[/BOXSTORY]
Youtube asettaa mainonnalle kovat vaatimukset, mutta jos mainontaan satsataan, saattaa videopalvelu tuottaa mainostajalle viraalihitin ja paljon kaivattua lisäarvoa.
Youtube julkaisi hetki sitten listan katsotuimmista mainoksistaan päättyvälle vuodelle 2012. Urheiluvälinevalmistajat keräsivät megastarojensa avulla valtavia katsojamääriä. Kaikista katsotuin mainos oli Niken futistähdillä varustettu Nike Football: My Time Is Now 21 miljoonalla katselukerralla. Pepsi Maxin ja NBA-koripallotähti Kylie Irvingin Uncle Drew -mainos, jossa Irving on maskeerattu vanhaksi papaksi katukoriskentälle keräsi toiseksi eniten silmäpareja.
Katsotuimpien mainosten joukosta ei pieniä brändejä löydy. Mukaan mahtuu lukuisia autovalmistajia, kuten Volkswagen ja Audi. Miesten hajustebrändi Old Spice nappasi nokkelan mainontansa turvin peräti neljä paikkaa 20 katsotuimman Youtube-mainoksen listalta.