Legendaariset SYÖ!-viikot täyttävät 25 vuotta - näin Suomen rakastetuin ravintolakampanja on muuttunut

SYÖ!-viikkojen juhlavuosi pitää sisällään tuttujen kympin tarjousten lisäksi jotain aivan uutta.

Kun ihminen täyttää 25-vuotta, hänet voidaan lain mukaan valita käräjäoikeuden lautamieheksi. Kun Cityn legendaariset SYÖ!-viikot täyttävät 25-vuotta, juhlitaan oikein kunnolla!

Tuttujen kympin annosten lisäksi tämän vuoden juhlakampanjoihin osallistuvat ravintolat voivat halutessaan lisätä mukaan erillisen juhlatarjouksen, jonka sisällön ja hinnan päättävät ravintolat itse. Luvassa on siis herkullisia extratarjouksia kaikille SYÖ!-faneille!

“Halusimme tuoda juhla-annoksen tämän vuoden kampanjoihin lisäämään railakasta SYÖ!-meininkiä ja tarjoamaan asiakkaille vielä enemmän syitä lähteä tutustumaan uusiin ravintoloihin”, kampanjapäällikkö Late Fenander kertoo.

“Juhlatarjouksen ansiosta myös ravintolat saavat mahdollisuuden esitellä tarjontaansa monipuolisemmin kampanjan puitteissa”, Fenander jatkaa.

Tämän vuoden ensimmäisiä SYÖ!-viikkoja vietetään 11.-24.3. Mukana olevat ravintolat ja tarjoukset julkaistaan 7.3. Klo 14. Osoitteessa city.fi/syo.

SYÖ!-viikkojen huikea kasvutarina

Pyöreä kolikko, kymmenen euron hinta ja iloista SYÖ!-tunnelmaa useamman kerran vuodessa. Vaikka moni tunnistaa SYÖ!-viikot hyvin edellisestä kuvauksesta, suosittu ravintolatapahtuma ei ole suinkaan aina toiminut tällä konseptilla.

Kaikkien aikojen ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla oli mukana 36 helsinkiläisravintolaa aina klassikkoravintoloista yökerhoihin. Mukana olivat muun muassa klassikkoravintolat Lehtovaara, Kosmos ja Elite sekä yökerhoinakin tunnetut Planet Hollywood ja Zetor.

SYÖ!-viikkojen tarkoituksena on aina ollut johdattaa kaupunkilaiset hyvän ruoan äärelle.
SYÖ!-viikkojen tarkoituksena on aina ollut johdattaa kaupunkilaiset hyvän ruoan äärelle.

25 vuodessa osallistujamäärä on moninkertaistunut ja kampanja levinnyt myös Helsingin ulkopuolelle. Tällä hetkellä SYÖ!-viikolle osallistuu keskimäärin sata ravintolaa, jotka tuovat tarjolle yhdestä kolmeen maukasta kympin annosta.

“Käytännössä tämä tarkoittaa nykyisin lähes aina noin kolmeasataa kympin tarjousta. Tänä vuonna erinomaisia tarjouksia kertyy juhla-annoksen ansiosta vielä enemmän.”

SYÖ!-tarjoukset sinetöitiin allekirjoituksella

Myös ravintolatarjoukset ovat muuttuneet 25 vuodessa paljon. Ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla tarjouksia ei suinkaan selailtu puhelimella, vaan ne luettiin City-lehden printtiversiosta.

Lehdessä jokaisen ravintolan tarjous oli sinetöity juhlallisesti ravintolan omistajan, keittiömestarin tai ravintolapäällikön allekirjoituksella.

Ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla tarjoukset sinetöitiin juhlallisesti allekirjoituksella.
Ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla tarjoukset sinetöitiin juhlallisesti allekirjoituksella.

SYÖ!-tarjouksilla ei tähän aikaan myöskään ollut yhtenevää hintaa, vaan SYÖ!-tarjoukset vaihtelivat aina 39 markan lämpimistä leivistä 170 markan menukokonaisuuksiin.

City-lehdelle tuttuun tyyliin myös julkisuuden henkilöillä oli ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla merkittävä rooli. Omia ravintolasuosikkejaan ja -tarinoitaan paljastivat ensimmäisessä kampanjassa muun muassa Samuli Edelman, Jari Sarasvuo ja Tuomari Nurmio.

SYÖ!-viikkoihin liittyi oleellisena osana myös ravintolasuositukset sekä ravintoloiden suosituimpien annosten listaaminen.
SYÖ!-viikkoihin liittyi oleellisena osana myös ravintolasuositukset sekä ravintoloiden suosituimpien annosten listaaminen.

Suosion salaisuus - onko sitä?

SYÖ!-viikot ovat säilyttäneet suosionsa jo 25 vuoden ajan, mutta mikä on kampanjan salaisuus?

“Idea yksinkertaisesti toimii! Kukapa ei rakastaisi hyvää ruokaa, ja jos sitä pääsee syömään vielä edulliseen hintaan, mikä sen parempaa. Ravintoloissa syöminen ei mene koskaan pois muodista”, Fenander pohtii.

Oma osansa on tietenkin Cityn legendaarisella maineella sekä kampanjasta välittyvällä iloisella SYÖ!-meiningillä.

SYÖ!-viikot saavat ihmiset liikkeelle kerta toisensa jälkeen.
SYÖ!-viikot saavat ihmiset liikkeelle kerta toisensa jälkeen.

“Saamme kiittää tietysti myös uskollisia SYÖ!-faneja, jotka kerta toisensa jälkeen lähtevät innolla tutustumaan uusiin ravintolaelämyksiin.”

SYÖ!-viikot on Cityn legendaarinen kampanja, jossa ravintolat tarjoavat annoksia 10 eurolla Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Turussa, Tampereella ja Lahdessa. Kampanjaa on järjestetty 25 vuotta, ja se kasvaa uusilla ravintoloilla joka vuosi. Myös samat ravintolat lähtevät mukaan yhä uudestaan ja uudestaan.

1 kommentti

nancychandler340

7.3.2022 08:44

I found all the information mentioned really interesting and justifying the topic of the post. Thank you so much https://www.myfeedbackcard.com/myindigocard/

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi