Näille tähdille Ferrari ei myy tai luovuta erikoisautojaan – taustalla yllättävä syy

Ferrari luonnollisesti kieltää mustan listan olemassaolon.

Ferrarin kieltolista saattaa olla silkkaa urbaanilegendaa ja spekulaatiota, mutta tämän verran tiedetään luksusautomerkin salaisesta kieltolistasta ja miten se liittyy Kim Kardashianiin ja Justin Bieberiin

Ferrarin maine lepää luksuksen, tarkkuuden ja perinteiden varassa.

Siksi italialaisbrändi suhtautuu omistajiinsa poikkeuksellisen tarkasti. Monet lähteet väittävät, että tietyt julkkikset eivät enää saa ostaa Ferrarin harvinaisimpia erikoismalleja.

Bieberin tapaus: liikaa persoonallisuutta

Justin Bieber osti aikoinaan Ferrari 458 Italia -urheiluauton, mutta päätyi muokkaamaan sitä ilman valmistajan lupaa. Hän vaihtoi väritystä, vanteita ja asensi lisävarusteita.

Hän myös yritti myydä auton ennen kuin Ferrari piti sen sopivana, mikä on brändin sääntöjen vastaista. Lisäksi tarinan mukaan Bieber jopa kadotti autonsa hetkellisesti juhlien jälkeen. Näiden tempausten kerrotaan rikkoneen Ferrarin hienovaraisia käyttäytymissääntöjä.

Justin Bieber hyvin kauan sitten.

Lue myös: Neljä merkkiä siitä, että kasvoit yhteisöllisen narsistin kanssa

Kardashianin tapaus: liikaa näkyvyyttä

Kim Kardashianin väitetään joutuneen brändin epäsuosioon osin samasta syystä. Liiallinen räätälöinti ja kaupallinen hyödyntäminen eivät sovi Ferrarin hallittuun imagoon. Lisäksi yksi hänen Ferrareistaan oli lahja, mikä brändin mielestä saattoi rikkoa heidän sääntöjään siitä, miten ja kenelle autoja luovutetaan.

Kim Kardashian Beverly Hillsissä 2015.

Ferrarin filosofia: kaikki eivät kelpaa

Ferrari ei virallisesti vahvista mustan listan olemassaoloa, mutta se pidättää oikeuden valita asiakkaansa.

Erityisesti rajoitetut ja erikoiserien autot myydään vain henkilöille, joiden arvellaan heijastavan brändin arvoja. Näitä ovat hillitty eleganssi ja uskollisuus italialaiselle käsityöperinteelle.

Kardashianin ja Bieberin kaltaiset superjulkkikset saattavat olla markkinoinnin kultaa muille, mutta Ferrarille he ovat liikaa – liian värikkäitä, liian näkyviä ja liian hallitsemattomia brändin omaan tyyliin.

Lähde: LuxuryLaunches

Suosittelemme