Blogi

Näytetään kirjoitukset maaliskuulta 2007.

Raportti laivamatkastani M/S Isabellalla  1

Moiks!

Tässä sitä sitten ollaan laivalta. Laivalta kotiuduin perjantain ja lauantain välisenä yönä klo 1.30. Pitkä bussimatka on takana ja vieläkin hiukan väsyttää. =/ Oltiin kamun kanssa istuttu yhteensä n.10 tuntia bussissa(tai vähän alle 10 tuntia), kun Jyväskylästä Turkuun matkattiin. Nukutti kamalasti, kun yhdeksän aikaan illalla laiva lähti. Oltiin molemmat poikki, kun hyttiin ei heti päästy, kun siellä oli vielä siivoajia.. =(

Laivalla tuli oltua noin vuorokausi. Laiva pysähtyi Ahvenanmaalla ja Tukholmassa perjantai-aamuna. Tukholmassa oltiin aamulla klo 6.30. Kaverini viihtyi baarissa puoli neljään asti yöllä. Itse en ollut kuin pari tuntia baarissa yhtä siideriä litkien. Menin ekana yönä joskus puoli neljän aikaan nukkumaan kun en heti saanut unta.

Yhdentoista aikaan illalla torstaina kuuntelin kamuni kanssa Technicolouria,joka esiintyi ennen keskiyötä esiintyvää Kwania. Technicolourin keikan jälkeen menin hyttiin lepäämään, kun väsymys iski.Lepäystuokion jälkeen menin takaisin samaan baariin kuuntelemaan Kwania. Kwanin jälkeen lähdin kiltisti hyttiini lepäämään.

Aamulla yhdentoista aikaan perjantai-aamuna heräsin ja käväisin suihkussa ja lähdin sitten suihkuun, kun tuli paljon hikoiltua edellisenä iltana bussissa. Kamu kävi minun jälkeen suihkussa ja sitten lähdettiin laivan ravintolaan syömään, kun eväitä ei oikein enää ollut. Kaverini tilasi hampurilaisaterian, johon kuului hampurilainen cheddar-juuston kera. Salaatti kuului myös ateriaan. Itse otin samanlaisen aterian. Edellisenä päivänä nautin toisessa laivan ravintolassa friteerattua kanaa lohkoperunoiden ja salaatin kera. Se oli parasta kanaa, mitä olin ikinä syönyt. :P

Lounaan jälkeen mentiin lepäämään hyttiin tunniksi ja sitten mentiin neljän aikoihin bingoon, joka järjestettiin 8. kannella. En voittanut siitä mitään, mutta voitin lohdutuspalkintona pienen laatikollisen (n.200 g) autokarkkeja. :D Kaverini heitti leikillään että " Kuitenkin ne kohta kuuluttaa A*** P*******, olet voittanut pidennetyn ristelyn Viking Linellä". Sain melkein sydärin kun ne sitten kuulutti mun nimen. Odotin innolla esim. rahapalkintoa, mutta petyin aika paljon, kun laivan henkilökunnan jäsen ojensi minulle pienen karkkilaatikon.

Bingon loputtua menimme Tax Free-myymälään ostamaan tuliaisia.
Itse ostin puoli litraa ranskalaista konjakkia,kolme Fazerin suklaalevyä, Kaksi konvehtipakkausta(tarjouksessa oli mm. Julia ja Fazerin sininen- konvehdit), pari purkkapakettia,Viking Line-suklaata(2x),ja kaksi lakritsipastilli purkkia.
Kaverini osti Finlandia- pullon, ja kaikkea muuta paitsi Viking Line- suklaata,ja purkkapakettia(katso oma Tax free-listani). Kaverini myös yhden lakritsipastillipurkin. Kamuni osti vähemmän karkkia, sillä hänellä oli vähemmän rahaa, kuin minulla.

Kamera oli molemmilla tietenkin matkassa, mutta itse en saanut otettua, kuin kaksi kuvaa Kwanista,sillä muut kuvat epäonnistuivat, vaikka minulla oli mukanani nykyaikainen digikamera. :( Kaverini sai muistaakseni filmin täyteen kuvia. =)

Reissu oli mukava,vaikka flaksi ei käynytkään. Olisin kyl ollut tosi iloinen, jos joku olisi tullut minua iskemään. Ensi kerralla sitten olen rohkeampi.

Karkkia on tosi paljon vieläkin jäljellä. :P Nam!! Nyt lopettelen, sillä minun täytyy jatkaa Pompeiji-dokumentin katselua Jimtv:llä. :) Hyvää naistenpäivää näin etukäteen,kun se on ensi viikolla(8.3.)!! *kamuhalit* En kuitenkaan tänne kirjoittele ennen naistenpäivää!! Muiks kaikille!