
Näin näytät, että sinulla on massia
Kaikki eivät näytä menestystään kalliilla autolla tai merkkilaukulla. Alabamassa asuva koruliikkeen omistaja Slater Jones päätti laittaa sen silmäänsä.
Jones menetti oikean silmänsä sairauden vuoksi, mutta suhtautui proteesiin kuin käsityöläinen: jos elämä antaa keinotekoisen silmän, siitä voi tehdä myös taideteoksen. Niinpä hän teetti tekosilmän, jonka keskelle on upotettu aito kahden karaatin timantti – samaa tavaraa, jota hän myy tiskinsä takaa.
Kun valo osuu kiveen, timantti välähtää takaisin, ja katsojaa katsoo kirjaimellisesti luksus.
Lue myös: Poppers ilmiönä: mitä siitä oikeasti tiedetään?
Kokemusta löytyy
Tekosilmän teki alan konkari John Lim, joka on valmistanut urallaan tuhansia proteeseja: vauvoille, satavuotiaille, kaikille siltä väliltä. Silti tämä on hänen mukaansa uransa arvokkain työ – ihan kirjaimellisesti, koska timantteja ei myydä saippuoiden hinnoilla.
Projekti kesti kuusi viikkoa ja vaati kirurgista tarkkuutta, jotta jalokivi saatiin upotettua turvallisesti iirikseen. Kun lopputulos päätyi someen, reaktiot vaihtelivat ihastuksesta kauhunsekaiseen epäuskoon.
@jonesjewelryco 2 Carat Diamond Eye @John Imm Made The Eye #jewelry #diamonds #fashion #trendingpost #trendingreels #viralreel #designer #jonesjewelryco #eye #bling #bustdown #viralvideo #trending #fyp original sound – realrapnerd_
Jos julkaisu ei näy, näet sen myös tästä.
”Etkö pelkää, että joku yrittää repiä sen irti?” kysyi yksi kommentoija.
Jones vain kohautti olkapäitään. ”Se on osa minua. Jos kerran joudun elämään jonkin keinotekoisen kanssa, sen pitää olla kaunista.”
Juttu levisi kuin kulovalkea
Tarina levisi vauhdilla, ja Jonesista tuli hetkessä otsikoiden suosikki: ”maailman kallein tekosilmä”, ”timanttisilmäinen korukauppias”, ”elävä luksusmainos”.
Jones itse toivoo, että tapaus muistuttaa yhtä asiaa: toipuminen ja identiteetti voivat näyttää myös tyylikkäältä. Joskus ne voivat kiiltää kirkkaammin kuin kukaan odottaisi.
Timantti ei nyt ole kovin omaperäistä, mutta ainakin se on omaperäisessä paikassa.
Cityssä vain mietitään, eikö se hierrä silmää, mutta kaipa sekin on lopputuotteessa mietitty.