Yrittäjille on saatavissa monenlaisia laskutusohjelmia. Nopeasti kasvavalla suomalaisella Zervantilla on jo yli 100 000 kansainvälistä käyttäjää.
Yrittäjille on tarjolla monenlaisia laskutusohjelmia. Nykypäivänä suosittuja ovat Netvisor ja Procountor. Näiden lisäksi markkinoilla on tullut monenlaista haastajaa. Zervant on yksi nykyaikaisista laskutusohjelmista.
Laskutusohjelmista löytyy useimmiten perus laskujen tekemisen lisäksi tuntikirjaus, tarjouksen teko työkalut, matkalaskut sekä asiakastilastot ja raportit. Joissain on lisäksi kirjanpidon perustyökalut. Testaamassani Zervantissa on nämä kaikki.
Zervant on ensisilmäyksellä helppo ymmärtää. Se tarjoaa helpon kirjanpito- ja laskutusohjelman pienyrittäjille. Zervantin mukaan heillä on jo yli 100 000 kansainvälistä käyttäjää sen päämarkkinoilla: Suomessa, Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa sekä Iso-Britanniassa. Nykyajan vientibisnes siis. Zervant haluaa kasvaa voimakkaasti ja se onkin tähän mennessä kerännyt neljän miljoonan euron rahoituksen Conor Venture Partnersilta, Northzonelta, Tekesiltä ja enkelisijoittajilta.
Zervant on helppo muokata omanlaiseksi
Zervantin testitunnuksilla pystyi jo luomaan laskuja ja lähettämään niitä. Yrityksen osoitetietojen ja tilitietojen lisääminen oli helppoa. Laskun pystyi tulostamaan tai lähettämään sähköpostilla. Myös sähköinen laskutus onnistui sujuvasti.
Laskutusohjelma Zervantin aloitusnäkymässä näet yrityksesi tulot ja menot.
Tuntikirjanpidosta suoraan laskutukseen
Zervantin avulla on helppo seurata laskutettavia tunteja. Laskutettavat tunnit eivät katoa mihinkään, vaan niistä on helppo tehdä laskut. Näin et unohda laskuttaa tärkeitä töitä.
Zervantista pystyy lähettämään kirjanpitäjälle raportit. Näin kirjanpitäjän ei tarvitse kirjoittaa kaikkea uudestaan paperilta. Zervantista onnistuu myös arvonlisäveron raporttien tulostus. Tämä helpottaa arvonlisäveron laskentaa.
Zervant on perus laskutukseen pienyrittäjälle varsin mainio pakkaus. Suosittelen kokeilemaan!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
ps. Cityn lukijoille sain sovittua Zervantin 2 kk ilmaiseksi promokoodilla "CITY16".
Volume -elokuvan päätähtenä on suosittu äänivirtuoosi RudiRok.
Volume -elokuva on maailman ensimmäinen supersankarielokuva, jossa sankarin ase on ääni. Äänen taustalla on suomalainen suosittu äänivirtuoosi RudiRok, jonka videoita on katsottu YouTubessa yli 11 miljoonaa kertaa.
Volume -lyhytelokuvan kuvaukset alkavat keväällä. Rahoituskierros on nyt auki IndieGogo:ssa. Pahikseksi pääsee 30 dollarilla, näkyvämpi gangsterin rooli maksaa 350 dollaria.
Pahikseksi 30 dollarilla Volume -elokuvaan. Harvinainen mahdollisuus.Gangsteriksi 30 dollarilla Volume -elokuvaan. Harvinainen mahdollisuus maailmanluokan elokuvassa.
Tubecon Industry day 2016, Nicolás Alcalá, Future Lighthouse perustaja lavalla
Tubecon Industry Day pidettiin jälleen vuonna 2016. Lavalla kuultiin kovia nimiä. Barack Obaman somemanageri Arun Chaudhary, tubettajatähtiä Bassboost, Pinkku Pinsku, Lakko, Samsung Nordicsin CMO Marko Nurmela, YouTuben Pohjois-Euroopan johtaja Pascal Van Laere, Tubeconin perustajat Risto Kuulasmaa, Elise Pietarila, Pauli Kopu sekä Gary Carter, Endemol Shinen entinen toimitusjohtaja. Asiantuntijuutta siis riittää.
Mitä jäi käteen? Mitä YouTubesta pitää ajatella?
Historiasta kannattaa ymmärtää sen verran, että tietää miten media on syntynyt. Massamedia on kehittynyt teknologian kehittymisen kautta. Kun lähetysteknologia kehitettiin ja pystyttiin lähettämään usealle ihmiselle lähetystä television tai paperipostin tai radion kautta, syntyi massamedia.
Teollisuus kehittyi siten, että jakeluyhtiö osti ja loi sisältöja ja lähetti niitä ihmisille. Tätä alettiin kutsua mediaksi. Medialle muotoutui pikkuhiljaa bisnesmalli. Ostetaan ja tehdään sisältöjä ja myydään mainontaa ja myydään tilaajamaksuja.
Mediasta kehittyi ihmisille kiinnostava ja tärkeä tiedon lähde ja se on sitä edelleen.
Teknologian halventuessa ja digitalisaation ja internetin myötä medioita tuli uusia ja uusia ja tietynlaiseen sisältöön erikoistumisen näistä syntyi kohderyhmämedioita ja kohderyhmäkanavia.
Lähetysteknologioiden kehittyessä kilpailu on kiihtynyt ja erikoistuminen on lisääntynyt. Erikoistuminen lisääntyy jatkuvasti.
Huomioitavaa on, että ikinä historiassa mikään media ei ole korvannut toista mediaa. Kysymys on ennemminkin
kilpailusta. Kysymys on ihmisten huomion saamisesta ja miten ison osuuden saat ihmisten huomiosta.
Mitä Tubecon ja YouTube merkitsee?
Verkko on vapauttanut ihmiset keskustelemaan ja kommunikoimaan vapaasti. Tubecon auttaa Tubettajia verkottumaan ja olemaan TubeCon Industyry Day on tulkkina tubeskenen ja bisnesskenen välillä.
Jokaisen uuden teknologian ilmestyessä on ilmestynyt myös teknologiapanikoijia. "Kaikki menee mitään ei jää" -huutoja kuuluu, mutta pian paniikki hiipuu ja huomataan, ettei maailma loppunutkaan. Youtuben, Snapchatin yms myötä tuli uusia kanavia, joiden kautta voimme saada kiinnostavaa informaatiota ja viihdettä. Mainostajalle uudet kanavat mahdollistavat sen, että 200.000 ihmisen tavoittamisen sijaan tavoitatkin juuri ne 20 000 jotka aidosti ovat kiinnostuneita tuotteistasi ja aikovat ostaa sinulta.
Tubecon on tapahtuma, joka kokoaa virtuaalisesti tutustuneet fanit ja starat toisiinsa. Näin digitaalinen bisnes luo ympärilleen fyysistä bisnestä. Tubecon aikookin laajentua 10 uuteen maahan Euroopassa.
Lopuksi pari lainausta.
"Massamedia ei siis korvaa toista massamediaa vaan ne aina kilpailevat yleisön huomiosta. Digiaikana yleisö on aktiivista. Mobiilin internetin käytön ja päätelaitteiden kasvu on lisännyt kuluttajien aktiivisuutta." - Gary Carter
"Emme sitoudu sisältöihin vaan käytämme sisältöjä kommunikointivälineenä." - Gary Carter
"Internet on uusi massamedia. Vanhat mediat tulevat pysymään ja ehkä löytämään verkosta
uudet interaktiiviset jakelukanavat" - Gary Carter
"Onlinessa pitää olla aito. Ihmiset rakastavat aitoutta." - Max Polisar (USA), AwesomenessTV
"GenZ= culture creators. They are creating and distributing up to 4x more content than millenials and 5x more than genX" - Max Polisar (USA), AwesomenessTV
"Brändin pitää antaa jakelukanavalle lupa olla “creative director”, koska muuten jakelukanavan yleisö näkee, ettei homma ole aitoa" "Ihmiset vihaavat mainontaa, mutta rakastavat relevanttia tietoa". Max Polisar (USA), AwesomenessTV”
"Average TV group is getting older, for example BBC viewers are over 60." - Pascal Van Laere, Youtube
"Googlen johtaja Pascal Van Laere kertoo, että he Yhdistävät markkinoijalle dataa 7 eri lähteestä." - Pascal Van Laere, Youtube
Media on kuollut, eläköön media!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
City Digital, Improve Media, Eat, TableOnline, Auto1, Telsu, Deitti, Blogit
Roope Rannisto, Lakko (Eric Savolainen) ja Ilkka O. Lavas