Häshtägjournalisti ja muut viestinnän ja markkinoinnin uudet tittelit
Olin tänään markkinointiviestinnän seminaarissa. Keskustelin Viestinnän ammattilaisten liiton toiminnanjohtaja Elina Melginin kanssa toimialan konvergenssista. Samaa pohdimme myöhemmin päivällä Edita Publishingin Tuula Wäyrysen kanssa. [quote]"Journalismin ja viestinnän raja hämärtyy." – Tuula…
Cityn toimitus9.10.2013 01:18(Päivitetty: 10.10.2013 14:41)
Olin tänään markkinointiviestinnän seminaarissa. Keskustelin Viestinnän ammattilaisten liiton toiminnanjohtaja Elina Melginin kanssa toimialan konvergenssista. Samaa pohdimme myöhemmin päivällä Edita Publishingin Tuula Wäyrysen kanssa.
[quote]"Journalismin ja viestinnän raja hämärtyy." – Tuula Wäyrynen[/quote]
Olen aloittanut työurani nettisivujen tekijänä. Aluksi minua halveksittiin, ettei se ole oikeaa viestintää. Siten aloin tekemään mobiilimarkkinointia. Ei kukaan kännyköitä katso, tänään sms-markkinoinnilla ja sähköisellä viestinnällä vedimme yhden yrittäjien tilaisuuden täyteen. Olen myös pyörittänyt menestyksekkäästi verkkokauppaa. Rakennamme [url=http://www.w3.fi]W3 Groupissa[/url] monikanavaisia asiointiratkaisuja sekä automatisoidun markkinoinnin ratkaisuja. Mulla on firmoja markkinoinnin, [url=http://www.citydigital.fi]median[/url], viestinnän ja sähköisen asioinnin eri osa-alueilla. Nyt yhtäkkiä mua pyydetään puhumaan eri tilaisuuksiin [url=http://www.slideshare.net/ilkkalavas/menestyva-yrittaja-mediamurroksen-myllerryksessa]mediamurroksesta[/url] ja huomaan että osaamistani arvostetaan enemmän kuin koskaan.
Olin ensimmäistä kertaa elämässäni tänään markkinointiviestinnän viikolla. Olen ollut enemmän it-alan messuilla, koska olen aina luullut, että teen it-juttuja. Yhtäkkiä huomaan, että it, viestintä, journalismi ja markkinointi yhtyvät ja olemme samassa päätepisteessä: [b]kommunikaation ytimessä[/b].
Tämä pitkä johdanto saattelee nyt meidät siihen, että alan luetella mitä kaikkia titteleitä minulla ja työkavereillani it-media-journalismi-viestintä-markkinointi -konsernissani on.
[b]Media-journalismi-viestintä-it-markkinointi -toimialan tittelit[/b]
1. Häshtägjournalisti
2. Kuvajournalisti
3. Viestintäpäällikkö
4. Markkinointikoordinaattori
5. Markkinointiguru
6. Hakukonemarkkinointiasiantuntija
7. SEM -guru
8. SEO -guru
9. Journalisti
10. Toimittaja
11. Päätoimittaja
12. Twitter strategisti
13. [b]Face aktivisti[/b]
14. [b]Instaaja[/b] eli Instagram viestijä
16. Fronttidevaaja eli ohjelmoinnillista visuaalista suunnittelua tekevä
17. [b]RTB optimoija[/b]
18. Käyttökokemussuunnittelija
19. Käyttöliittymäsuunnittelija
20. Adwords -tilin optimoija
21. Konversio analyytikko
22. Offline analyytikko
23. Yhteisöhengetär
24. Bäkkidevaaja(sql tietokanta ja busineslogiikkakoodari)
25. Datajournalisti
26. Markkinoija
27. Markkinointiviestijä
28. Videojournalisti
29. Editori
30. Kuratoija
31. Mobiilimarkkinoija
32. [b]CRM natsi[/b]
33. Kaupallisuusajattelija
34. Advertorialisti
35. Infograafikko
36. Taittaja
37. Graafikko
38. Art Director
39. Sovellussuunnittelija
40. Integraattori
41. Scrum master
42. Projektipäällikkö
43. Face -vastaava
44. Sissimarkkinoija
45. Foorumimyyrä
46. Blogisti, bloggari
47. Moderaattori
Olisihan noita lisääkin. Aikamoinen kirjo ammatteja yhdessä talossa.
Menestystä ja selkeyttä viestintään. Älkää antako termien tai titteleiden hämätä teitä. Muistakaa, että asiakas on tärkein ja asiakkaalle pitää viestiä selkeästi!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä