Häshtägjournalisti ja muut viestinnän ja markkinoinnin uudet tittelit

Olin tänään markkinointiviestinnän seminaarissa. Keskustelin Viestinnän ammattilaisten liiton toiminnanjohtaja Elina Melginin kanssa toimialan konvergenssista. Samaa pohdimme myöhemmin päivällä Edita Publishingin Tuula Wäyrysen kanssa. [quote]"Journalismin ja viestinnän raja hämärtyy." – Tuula…

Häshtägjournalisti ja muut viestinnän ja markkinoinnin uudet tittelit.
Häshtägjournalisti ja muut viestinnän ja markkinoinnin uudet tittelit.
Olin tänään markkinointiviestinnän seminaarissa. Keskustelin Viestinnän ammattilaisten liiton toiminnanjohtaja Elina Melginin kanssa toimialan konvergenssista. Samaa pohdimme myöhemmin päivällä Edita Publishingin Tuula Wäyrysen kanssa. [quote]"Journalismin ja viestinnän raja hämärtyy." – Tuula Wäyrynen[/quote] Olen aloittanut työurani nettisivujen tekijänä. Aluksi minua halveksittiin, ettei se ole oikeaa viestintää. Siten aloin tekemään mobiilimarkkinointia. Ei kukaan kännyköitä katso, tänään sms-markkinoinnilla ja sähköisellä viestinnällä vedimme yhden yrittäjien tilaisuuden täyteen. Olen myös pyörittänyt menestyksekkäästi verkkokauppaa. Rakennamme [url=http://www.w3.fi]W3 Groupissa[/url] monikanavaisia asiointiratkaisuja sekä automatisoidun markkinoinnin ratkaisuja. Mulla on firmoja markkinoinnin, [url=http://www.citydigital.fi]median[/url], viestinnän ja sähköisen asioinnin eri osa-alueilla. Nyt yhtäkkiä mua pyydetään puhumaan eri tilaisuuksiin [url=http://www.slideshare.net/ilkkalavas/menestyva-yrittaja-mediamurroksen-myllerryksessa]mediamurroksesta[/url] ja huomaan että osaamistani arvostetaan enemmän kuin koskaan. Olin ensimmäistä kertaa elämässäni tänään markkinointiviestinnän viikolla. Olen ollut enemmän it-alan messuilla, koska olen aina luullut, että teen it-juttuja. Yhtäkkiä huomaan, että it, viestintä, journalismi ja markkinointi yhtyvät ja olemme samassa päätepisteessä: [b]kommunikaation ytimessä[/b]. Tämä pitkä johdanto saattelee nyt meidät siihen, että alan luetella mitä kaikkia titteleitä minulla ja työkavereillani it-media-journalismi-viestintä-markkinointi -konsernissani on. [b]Media-journalismi-viestintä-it-markkinointi -toimialan tittelit[/b] 1. Häshtägjournalisti 2. Kuvajournalisti 3. Viestintäpäällikkö 4. Markkinointikoordinaattori 5. Markkinointiguru 6. Hakukonemarkkinointiasiantuntija 7. SEM -guru 8. SEO -guru 9. Journalisti 10. Toimittaja 11. Päätoimittaja 12. Twitter strategisti 13. [b]Face aktivisti[/b] 14. [b]Instaaja[/b] eli Instagram viestijä 16. Fronttidevaaja eli ohjelmoinnillista visuaalista suunnittelua tekevä 17. [b]RTB optimoija[/b] 18. Käyttökokemussuunnittelija 19. Käyttöliittymäsuunnittelija 20. Adwords -tilin optimoija 21. Konversio analyytikko 22. Offline analyytikko 23. Yhteisöhengetär 24. Bäkkidevaaja(sql tietokanta ja busineslogiikkakoodari) 25. Datajournalisti 26. Markkinoija 27. Markkinointiviestijä 28. Videojournalisti 29. Editori 30. Kuratoija 31. Mobiilimarkkinoija 32. [b]CRM natsi[/b] 33. Kaupallisuusajattelija 34. Advertorialisti 35. Infograafikko 36. Taittaja 37. Graafikko 38. Art Director 39. Sovellussuunnittelija 40. Integraattori 41. Scrum master 42. Projektipäällikkö 43. Face -vastaava 44. Sissimarkkinoija 45. Foorumimyyrä 46. Blogisti, bloggari 47. Moderaattori Olisihan noita lisääkin. Aikamoinen kirjo ammatteja yhdessä talossa. Menestystä ja selkeyttä viestintään. Älkää antako termien tai titteleiden hämätä teitä. Muistakaa, että asiakas on tärkein ja asiakkaalle pitää viestiä selkeästi! Ilkka O. Lavas sarjayrittäjä