YLE: Davosissa petipuuhaseikkailu 730 eurolla 2 tuntia

Parituksella viitataan taloudellisen hyödyn hankkimiseen toisten tarjoamia seksuaalipalveluja hyödyntämällä. Suomessa paritus on kiellettyä. Myös prostituution julkinen markkinointi on Suomessa kiellettyä. Paritusta on seksipalveluiden markkinointi, jos aikoo hyötyä toisen tarjoamista petipuuhailuseikkailuista…

Parituksella viitataan taloudellisen hyödyn hankkimiseen toisten tarjoamia seksuaalipalveluja hyödyntämällä. Suomessa paritus on kiellettyä. Myös prostituution julkinen markkinointi on Suomessa kiellettyä.

Paritusta on seksipalveluiden markkinointi, jos aikoo hyötyä toisen tarjoamista petipuuhailuseikkailuista taloudellisesti.

Yleisradio hyötyy taloudellisesti, jos sen juttuja luetaan ja jos se saa valtiolta budjettia. YLE:lle mikä tahansa uutisointi lienee kuitenkin sallittua. En ole journalistiikan ammattilainen vaikka omistankin medioita. Vastaan toki itse omasta blogistani ja päätoimittaja toimitetuista jutuista. Ihmetyttää vaan välillä että mikä markkinointi on sallittua ja mikä kiellettyä. Mikä on kaupallista viestintää ja mikä epäkaupallista. Miksi jostain aiheesta uutisointia ei katsota markkinoinniksi, vaikka se olisi epäsuoraa markkinointia.

Yle kirjoittaa näin: "Monica kertoo työskentelevänsä saksalaiselle escort-firmalle, jonka johtaja kyyditsee häntä ja muita tyttöjä Davosissa tapaamisesta toiseen – mustassa Audissa, kuin maailman huippujohtajia ikään.

Monica kertoo, että johtajat hakevat hänestä keskusteluseuraa rankan kokouksen yhteydessä ja haluavat elää hetken "fantasiamaailmassa hänen kanssaan".

Tietysti mukana on myös seksi, Monica täsmentää."

http://yle.fi/uutiset/davosin_luksusprostituoidut_herattavat_huomiota_sveitsissa/7051707

Onko tuo Ylen uutinen nyt sitten parituksen markkinointia vai viatonta uutisointia? Jos Yle ei hyödy suoraan uutisesta kaupallisesti, niin onko se sitten uutinen. Entä jos toimittaja saa palkkaa? Hyötyykö journalisti siitä taloudellisesti. No joo. Minulle ihan yksi lysti ja makkara, mutta jos joku osaa selittää asian, niin otan kyllä asiasta oppia vastaan.

Ilkka O. Lavas
mediaa tutkiva sarjayrittäjä