H&M palkkasi hijabia käyttävän mallin

Muotijätti ravistelee stereotypioita.

Mariah Idrissi on Hennes & Mauritzin viimeisimpään kampanjaan kiinnitetty kasvo. Hän on ruotsalaisketjun ensimmäinen malli, joka käyttää musliminaisille perinteistä hijabia. Kun Idrissi sai puhelun kykyjenetsijältä, hän epäili, ettei H&M tiedä hänen käyttävän huivia.

"Close the Loop"-videolla itsevarma Idrissi seisoo uhmakkaana oviaukossa, päällään leveälahkeiset leggingsit, pitkä takki, suuret pyöreät aurinkolasit ja ruutukuvioinen huivi. Hän kertoo Fusionin haastattelussa, että H&M kysyi kuinka paljon kaulaa hän voi näyttää, mutta olivat silti hyvin kunnioittavia. Kuvauksissa hänelle järjestettiin yksityinen pukeutumistila ja kontaktia miehiin pidettiin vähäisenä.

"Tuntuu, että naiset, jotka käyttävät hijabia on jätetty huomiotta muotimaailmassa. Meidän tyylillämme ei ole tavallaan ollut väliä, joten on hienoa, että valtava brändi näkee, miten käytämme huivia", Idrissi kertoo Fusionille.

 

Muutkin vaateketjut, kuten DKNY, Tommy Hilfiger ja Mango ovat vuosien varrella ottaneet 1,6 miljardin suuruisen muslimiväestön huomioon Ramadan-mallistoillaan. 

Suosittelemme