Huippukokit taistelevat rajoituksia vastaan: Huikeat myyntitavoitteet ja lisää henkilöstöä töihin

Muun muassa Arto Rastas ja Akseli Herlevi ovat ottaneet luovat keinot käyttöön taistelussa koronakurimusta vastaan.

Joulukuun 28. päivä voimaan astuneet ravintolarajoitukset ovat aiheuttaneet ravintoloitsijoille ja yrittäjille jälleen harmaita hiuksia. Vaikka osa ravintoloista onkin laittanut nyt hetkeksi lapun luukulle, osa ravintoloista on päättänyt taistella vastaan entistä lujemmin.

Kellon neljän menu starttaa tammikuussa

Yksi hyvä esimerkki taistelutahdosta löytyy Tampereelta, jossa huippukokki Arto Rastaan luotsaamat ravintolat, Periscope ja Dining 26, pitävät ovensa avoinna kello viiden pilkusta huolimatta.

“Me haluamme pitää arvokkaat työntekijämme töissä, emmekä antaa heille lomautusilmoituksia joululahjaksi. He eivät ole sitä ansainneet”, Arto Rastas kirjoittaa.

Kellon neljän menun kyljessä ehtii nauttia myös juomapaketin.
Kellon neljän menun kyljessä ehtii nauttia myös juomapaketin. Kuva: Dining 26

Kannattavan liiketoiminnan pyörittämiseen pyydetään apua myös asiakaskunnalta. Tammikuun viides päivä alkaen Rastaan molemmissa ravintoloissa tarjoillaan kuuden ruokalajin “kello neljän" -menua, joka on nimensä mukaisesti tarjolla kello 16. Kellonajan ansiosta menun kyljessä ehtii hyvin nauttia myös viinipaketin.

“Päästäksemme tavoitteeseemme meidän täytyy myydä 2000 kappaletta ”kello neljän” -menua juomineen, jotta voimme pitää kaikki 25 mahtavaa työntekijäämme palkkalistoillamme koko tämän haastavan ajan ylitse.”

LUE MYÖS: Huippukokki Arto Rastas listasi suosikkiravintolansa - älä missaa näitä Tampereella!

Jos ravintolaan meneminen ei syystä tai toisesta onnistu, Periscopesta ja Dining26:sta voi noutaa kotiin “kello neljän HomeKit” -pakkauksen, jonka ansiosta voit nauttia tammikuun spesiaalimenun antimista kotioloissa.

Varaa pöytä Periscopeen
Varaa pöytä Dining 26:een

Tavoitteena myydä 60 000 burgeria

Samoilla linjoilla on myös burgerimiehenä tunnettu yrittäjä Akseli Herlevi, joka on ilmoittanut pitävänsä kaikki kymmenen Naughty BRGR -ravintolaa avoinna ja henkilökunnan töissä käynnissä olevien rajoitusten ajan. Lamaantumisen sijaan NaughtyBRGR-ravintoloissa on asetettu tammikuun myynnille hurjat tavoitteet.

“Tavoitteemme on myydä 60 000 burgeria tammikuun loppuun mennessä, jotta pääsemme kuivin jaloin näiden rajoitusten yli. Olemme saaneet kustannustukea vain yhteen kymmenestä ravintolastamme näiden parin vuoden aikana ja uskoni tukiin on menetetty. Siksi ajattelen, että tämä on itsestä kiinni ja siksi haastammekin asiakkaamme 60K-kamppikseen ympäri Suomen”, Herlevi kertoo.

Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi haluaa rakentaa työllisyyttä ja hyvinvointia Suomeen.
Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi haluaa rakentaa työllisyyttä ja hyvinvointia Suomeen. Kuva: Naughty BRGR

Herlevi on päättänyt uida vastavirtaan myös siinä, että tällä hetkellä ravintolat hakevat riveihinsä lisää työntekijöitä.

LUE MYÖS: Burgerimiehen uusi konsepti Cityn testissä: Tällainen on etukäteen hehkutettu ravintolauutuus

“Viime maaliskuun lockdownin aikanahan tavoittelimme 30 000 myytyä burgeria ja menimme jopa sen yli. Nyt haastamme jo itseämmekin, kun tavoite on tuplattu ja tahtotila on, että palkkaamme lisää väkeä. Haluan näyttää, että asiat voidaan tehdä myös toisella tavalla ja näin rakentaa työllisyyttä ja hyvinvointia Suomeen”, Herlevi jatkaa.

 

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi