Elokuvat

Näytetään blogin kirjoitukset, joissa aiheena on ylioppilaslehti.

Kakkaa,I like  8

Hyi helvetti-tyyppiset reaktiovideot levisivät vuonna 2007 kun video 2 Girls 1 cup esitteli tytöt syömässä kakkaa ja yrjöämässä sitä toistensa suihin. You Tube-palvelu täyttyi videoista joissa kuvattiin katselijoiden reaktioita.Sitten kaksi tyttöä kakkasi bussiin matkalla Turkuun. Ja taas: hyyii helvetti-tyyppiset reaktiot levisivät kuin syöpä. Palstat täyttyivät tuumailuista. Mitäs tämä nyt oli?

Hämmästyksen estetiikasta online-avaruudessa on kirjoittanut Susanna Paasonen http://www.onscenity.org/conf1/?p=625

Seurasi tyypillinen marsilaiset maassa-tilanne. Marsilainen ottaa käteensä maasta löytämänsä esineen, valkoisen A4:n, pyörittelee sitä hetken. Ihan järjetöntä. Sehän on tyhjä, sillä ei voi ajaa, sillä ei voi soittaa, siitä ei kuulu musiikkia. Sehän on pelkkää paskaa!
Marsilainen ei tajua A4:sta koska yksinään, ilman kynää tai printteriä sillä voi ainoastaan pyyhkiä...

Nyt median kakkaspektaakkelin yhteydessä on nostettu esiin Telley Savalas ja Marsalkka.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288537903962.html
Ilta-Sanomien päätoimittaja siteeraa kolumnissaan toista kirjoittajaa sanoessaan, että kakka-aiheisella lehtijutulla on samanlaista "vaikeasti määriteltävää" arvoa kuin mustalla Mannerheimilla.
Oletus on, että sievät valkoiset tytöt eivät kakkaa housuunsa bussissa ja tee siitä lehtijuttua, eikä kenialainen mies mielellään näyttele kansallissankaria valkoisesta kansallisankarista kertovassa elokuvassa.

Mikäli näin tapahtuu,herne menee sivistyneen ihmisen sieraimeen. Valkoinen Suomi-neito tahriintuu.

Määrittelemisen vaikeus on kuitenkin tahallaan jätetty hämäräksi. Miksi se nyt muka on niin vaikeaa? Ilta-Sanomien päätoimittaja viittaa suoraan meidän, siis lukijoiden reaktioihin. Inhottavat spektaakkelit mediassa osoittavat kuinka tyhmiä lukijat voivat potentiaalisesti olla, koska lukevat paska-aiheisia juttuja. Mutta vaikka aihetta vähätellään, poliittinen viesti on kuitenkin tämä: se mitä valkoisen tytön anuksesta tulee ulos, rinnastetaan kenialaiseen näyttelijään.

Paska ei ole vain biologiaa, sillä on kulttuuriarvo. Se on viesti arvojärjestyksestä. Paska on alhaista. Ja kukapa nyt alhainen haluaisi olla? Rasismin eräs ajatus on juuri tämä hierarkia sovellettuna rotuun.
Väitän että paskassa ei ole kyse pelkästä shokkiefektistä, jolla ei ole arvoa sinänsä, paitsi eräänlaisena tyrmäävänä keskustelun aloittajana.

Se että paska yhdistetään kuolemaan, helvettiin ja mustaan ihonväriin ei ole minun keksintöäni. Tästä puhui eräs englantilainen yhteiskuntatieteilijä jo 1960-luvulla. Tutkija viittasi siihen, että rasismi on kuin pinttynyt paska valkoisten, erityisesti pohjoiseurooppalaisten kansojen kultivoituneessa julkisivussa. Vaikka sitä yrittää kuinka valkaista tai hinkata, haju pistää nenään.

Toisin sanoen: kammo paskaa kohtaan on yhteydessä muukalaiskammoon.

Mistä me suomalaiset olemme oppineet niin koviksi puhtauden vaalijoiksi. Miksi paska on pahaa? Jäljet johtavat aapiskukkoon. Siellä suurten ikäluokkien ahnaasti lukemalla Kultaisen Aapisen sivulla 2 on kuva mustasta miehestä joka pesee itseään. Hän on ilmeisesti yltä päätä paskassa.
Alla oleva loru toteaa:

"Neekeri pesee kasvojaan, muttei valkene ollenkaan."

Tehdessäni juttua omista käytöshäiriöistäni peruskoulussa, http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2012/numero-9/hairikko-puhuu haastattelin aapiskukkonaista, tutkija Leena Koskea Joensuun yliopistolta. Hän sanoi että lialla on tärkeä rooli yhteiskunnassa.
Lika osoittaa kuka kuuluu ja kuka ei kuulu yhteiskuntaan. Se joka on paskainen, ei kuulu.
Nyt kun minulta kerran kysytään miksi jauhan tätä paskaa, vastaan: en ainoastaan siksi koska olen niin hämmästynyt. Etupäässä siksi, että paska on osunut tuulettimeen: siitä on tullut poliittinen kiistakapula. Paska on tärkeää, maailma on jakautunut sen tyrmääjiin ja puolustajiin.
Jos puolustaa paskaisia, voi saada puukon selkäänsä.
Nähdäkseni paskan vihaajat ovat oikealla. Tässä meemissä http://youtu.be/2KGUaQrrGj8 Hitler, paskafoobikko, tunnustaa paskan poliittisen merkityksen. Poliittisen kentän vasemmassa laidassa paskaan suhtaudutaan lämmöllä. Se on maanläheistä, humaania. Osa meitä.
Paskaan oikeistolaisen konservatiivisesti suhtautuvat ovat sitä mieltä, ettei pelkkä paska, ilman jaloa pyhittävää syytä kuulu lehtijuttuun.

Ulos lehdestä, ulos Suomesta.

Hetkinen. Hitler? Mitä tekemistä natseilla ja paskalla on toistensa kanssa? Ainakin tämä: natseilla on selvä käsitys siitä mikä on paskaa. Ihon kuuluu olla valkoinen. Jos näin ei ole, on tapahtunut erehdys.
Tai joku on paskantanut housuunsa, hieronut ja hieronut ympäri itseään sonnalla. Lisää paskalle sympaattista politikointia myös lärvikirjassa:
http://www.facebook.com/pages/Olen-kakannut-housuihini/435421643196902?ref=stream