Ollaan työ- ja opiskelukavereitten kanssa paljon pohdittu sitä, millä tavalla kukin suhtautuu erilaisiin tehtäviin, kuten tentteihin, työprojekteihin, harjoitustöihin... Omassa lähiporukassani on kahta ääripäätyyppiä.
On sellaisia, jotka varaavat tenttikirjat ajoissa itselleen, lukevat tentteihin ainakin jo kuukautta ennen tenttipäivää ja valmistautuvat muutenkin deadlineihin hyvissä ajoin. Sitten on sellaisia, jotka lukevat tenttiin pari päivää ennen tenttiä - jos siis saavat edes tentttikirjoja käsiinsä. Jos eivät, tenttiin mennään katsomaan, mitä kysytään. Jälkimmäiset eivät myöskään valmistele asioitaan hyvissä ajoin, vaan jättävät kaiken viime hetkeen.
Arvatkaa, kumpaan minä kuulun...
Lauantaina olisi 20 minuutin esitelmän pito, enkä ole edes aloittanut. Missä vika, kun olen oppinut tällaiseksi? Enkö voisi edes kerran tehdä ajoissa jotain, niin ei tarvitsisi hätäillä ja lopputuloskin olisi - ehkä - parempi? Vai jatkanko tätä tapaa jo senkin takia, että se on tuottanut aikaisemmin tulosta?
Tai ehkä mä vain haluan olla tällainen :) Enpä ainakaan stressaa liikoja.
Mutta... Ja nyt seuraa ratkaiseva kysymys... Olisinko kuitenkin parempi työssäni, jos olisin ajoissa valmistautuvaa tyyppiä?
- Lilli -