Markkinat ovat siirtyneet ostajien valtakauteen. Loppukuluttajien ja ammattiostajien ostotavat kehittyvät nopeammin kuin yrityksien myyntiprosessit. Radikaaleimmissa visioissa myyjiä ei enää tarvita lainkaan. Myynnin ja markkinoinnin mittaaminen ja asiakaskokemuksen johtaminen menevät uusiksi….
Cityn toimitus15.11.2015 10:30(Päivitetty: 16.12.2025 13:18)
Markkinat ovat siirtyneet ostajien valtakauteen. Loppukuluttajien ja ammattiostajien ostotavat kehittyvät nopeammin kuin yrityksien myyntiprosessit. Radikaaleimmissa visioissa myyjiä ei enää tarvita lainkaan. Myynnin ja markkinoinnin mittaaminen ja asiakaskokemuksen johtaminen menevät uusiksi.
Liiketalouden konkarit, kauppatieteen maisterit [b]Jukka Aminoff[/b] ja [b]Mika D. Rubanovitsch[/b] ovat kirjoittaneet valmiin pelastussuunnitelman yrityksille, jotka eivät ole vielä heränneet asiakkaiden ostokäyttäytymisessä tapahtuneisiin muutoksiin eivätkä digitaalisuuden ja markkinointiautomaation tuomiin mahdollisuuksiin.
[i]Ostovallankumous[/i] (Johtajatiimi, 2015) sopii kaikille myyjille, myynti- ja markkinointijohdolle, ostajille, loppukuluttajille, yritysjohtajille ja yrittäjille. Kyseessä on väkevä teos siitä, miten yritykset voivat saavuttaa merkittävän kilpailuedun hyödyntämällä uusia teknologioita sekä lisäämällä yhteistyötä markkinoinnin ja myynnin välillä. Kirjoittajat tuovat valoa tulevaisuuteen antamalla käytännönläheisiä ratkaisuja siihen, miten nykytilanteeseen sopeudutaan ja myyntiä saadaan kiihdytettyä.
[i]Ostovallankumous[/i]-kirjan julkistamistilaisuus pidettin tänään kauppakorkeakoulu Hankenilla Helsingissä. Lavalla nähtiin Jukka Aminoff, Mika D. Rubanovitsch, [b]Timo Hansio[/b], [b]Tomi Hilvo[/b] ja ministeri [b]Anne Berner[/b]. Hankenin suuri seminaarisali oli täynnä kutsuvieraita.