Helsinki Fashion Week panostaa tänä vuonna entistä kovemmin kestävään kehitykseen.
Helsinki Fashion Week teki vuonna 2018 kansainvälistä muotiviikkohistoriaa olemalla täysin ekologinen muotiviikko. Kansainvälinen muotimedia huomioi teeman erittäin näkyvällä tavalla, jonka takia Helsinki Fashion Week'iä pidetään teeman kansainvälisenä lippulaivana. HFW nostettiin myös esille kevään aikana Wired UK -aikakauslehdessä brittiläinen muotisuunnittelija Stella McCartneyn toimesta, koska kyseessä on luova ja innovatiivinen muotiviikko, joka pyrkii edistämään kestäviä arvoja.
Italian Vogue-lehti ylisti vuoden 2018 Helsinki Fashion Week'iä.
"The 2018 edition of the Helsinki Fashion Week has taken place at the Eco Village right outside this beautiful nordic capital city represents a true revolution in its field and concept." - Giusy De Ceglia, Italian Vogue.
Helsinki Fashion Week järjestetään tänä vuonna 19.-22.7., mutta muotijärjestäjä ei ole vielä ilmoittanut pitopaikkaa. Muotiviikolla pyritään menemään vieläkin syvemmälle teeman suhteen, eli muotiviikko haluaa puhutella kaikkia niitä teollisuuden aloja, jotka ovat kosketuksissa muotiteollisuuden kanssa. Tämän vuoden teemana on omavarainen ympäristö, jossa yhdistyvät utopia ja käytännön elämän tosiasiat.
Helsinki Fashion Week tulee antamaan lisätietoja tämän vuoden pitopaikasta ja muista asioita lähiviikkojen aikana, eli kannattaa tarkkailla muotiviikon sivuja ja seurata sosiaalisessa mediassa: http://helsinkifashionweeklive.com
Salesfulness on uusi hyvinvointimenetelmä myyntivoiman lisäämiseksi. Ensimmäisenä vuorossa kiinalainen akupunktio.
Modernit yritysmyyjät ovat nykyaikana jatkuvan digipommittamisen keskellä, joka tietysti aiheuttaa tarpeen rentoutumiselle. Aina ei tarvitse lähteä juoksemaan tuhatta ja sataa kuin rautainen bisnesatleetti, eikä sitä tarvitse myöskään aina venytellä raajojaan kuin notkea joogaaja. Vaan sitä voi vaan olla.
Vaihtoehtona on nimittäin kiinalainen akupunktio ja hieronta, jossa voi vaan rennosti maata paikoillaan, ja ennen kaikkea nauttia rennosta tunnelmasta.
Kiinalainen akupunktio on tuhansia vuosia vanha hoitomenetelmä. Historiallisten todisteiden mukaan kiinalainen akupunktio oli olemassa sata vuotta ennen ajanjakson alkua, mutta kyseessä saattaa olla vieläkin vanhempi hoitomuoto. Kiinalainen akupunktio määritellään vaihtoehtoisten hoitomuotojen joukkoon, jonka takia tämä aiheuttaa runsaasti myös keskustelua tämän tehokkuudesta.
Itse kävin nyt ensimmäistä kertaa Fysioterapia Sinissä, joka on perustettu vuonna 1995 ja paikka sijaitsee Rubeberginkadulla Helsingin Töölöön alueella.
Otin akupunktion ja kiinalaisen hieronnan ensimmäistä kertaa elämässäni. Monet pelkäävät neulojen laittamisia, mutta neulat eivät tuntuneet juurikaan missään ja niitäkin laitettiin vain muutama. Fysioterapian omistaja Yulan Niu on itse kiinalaisen lääketieteen kouluttaja, eli asiakkaat ovat turvallisissa käsissä.
Akupunktion jälkeen seurasi kokovartalohieronta, joka tietysti avasi ja rentoutti kaikki paikat. Olo oli kuin Hangon keksillä.
Akupunktion ja hieronnan jälkeen seurasi vielä diagnoosi terveydentilasta. Terveyteni on vahva kuin sonnilla. Lopuksi annettiin vielä ravintosuosituksia, eli pitäisi syödä enemmän vihanneksia, lihaa, inkivääriä ja chiliä. En laittanut sanaakaan vastaan.
Nyt oli kymmenen tähden asiakaskokemus. Suosittelen.
Flavio Briatore on ahkera yrittäjä, joka haluaa luoda aina jotain uutta. Crazy Pizza Lontoossa on hänen uusin luomus.
On arkinen iltapäivä Monacossa. Sitä luulisi, että maailmankuulu italialainen miljonääriyrittäjä ja playboy Flavio Briatore pukeutuisi virallisesti pukuun ja pönöttäisi kuin tyypillinen vuorineuvos. Näin ei kuitenkaan ole. Briatore pukeutuu rennolla ja nuorekkaalla tavalla, koska onhan hän ikinuori. Musta t-paita, mustat farkut ja tummansiniset silmälasit ovat hänen tavaramerkkinsä. Viileämmällä säällä hän pukee päälleen tumman tuulitakin tai nahkatakin, ja jalassa ovat usein vapaa-ajan juoksukengät. Pukeutumistyyli on hillitty ja rento. Harva voisi kuvitella, että hänen omaisuudeksi on arvioitu hieman alle 400 miljoonaa euroa.
Yrittämisen iloa ja rentoutta. Selvä ei tarpeettomalle pönöttämiselle.
Rennon olemuksen alla on piilossa piinkova ja kokenut liikemies, joka aloitti uransa vakuutusmyyjänä Italiassa 1980-luvulla. Pian hän siirtyi Neitsytsaarille ja Yhdysvaltoihin, jossa hän avasi lukuisia Benetton-vaatekauppoja. Hänen kadenjälki oli vakuuttavaa, mutta hän kaipasi jotain uutta ja haastavaa. Tämän takia Benettonin omistaja Luciano Benetton ajatteli, että Briatore olisi sopiva henkilö Benettonin F1-tallin tallipäälliköksi. Benettonin valinta oli oikea, koska Briatorella on hyvä vainu lahjakkuuksien suhteen. Briatore löysi tulevan moninkertaisen maailmanmestarin Michael Schumacherin Benettonin formulatalliin, joka oli täydellinen valinta. Suomessa Schumacher muistetaan Mika Häkkisen pahimpana kilpakumppanina.
Briatorelle yrittäminen on yhtä hymyä. Vilkas sosiaalinen elämä on osa yrittäjän arkea.
Briatoren bisnesura on nähnyt myös ikäviä hetkiä, mutta niitä ei ole syytä käydä läpi, koska ne kuuluvat menneisyyteen. Briatore on ahkera yrittäjä, joka katsoo tulevaisuuteen ja pyrkii luomaan jotain uutta - ilman taantumuksellisten henkisiä rajoitteita. Hän pitää päämajaansa Monacossa, upeassa yksityishuvilassa, joka on sisustettu modernilla tyylillä. Sieltä on johtaa bisnesvaltakuntaansa, joka ulottuu Monacosta Lontooseen ja Dubaihin, sekä moniin muihin paikkoihin. Hänen uusin brändi on Crazy Pizza Lontoossa. Monet kokoukset hoidetaan virtuaalisesti, pääosin modernien videoneuvottelujen kautta. Näin voidaan johtaa useita brändejä yhtä aikaa.
- Tärkein asia bisneksessä on erinomainen tiimi. Olen hyvä tiiminrakentaja, tokaisee Briatore.
Briatore työskentelee mielellään lahjakkaiden osaajien kanssa ja antaa heille vastuuta sekä vapautta.
Briatore ei kuitenkaan kykene johtamaan bisnesimperiumiaan etänä ja digitaalisesti, vaan hän matkustaa paljon, erityisesti Lontooseen ja Dubaihin. Matkat taittuvat usein yksityislentokoneella, koska aika on rahaa ja yksityislentokoneiden etuna ovat joustavat lähtö- ja paluuajat sekä mahdollisuus päästä nopeasti suoraan jonon ohi. Kiireettöminä hetkinä hän matkustaa reittilentokoneilla, ykkösluokassa tietysti.
Aika on rahaa. Yrittäjän matkat taittuvat sujuvasti yksityislentokoneella.
Prinssi Albert tunnetaan Monacon ruhtinaana, mutta Briatore on Monacon yön kuningas, koska hän omistaa Twiga Monte Carlo -yökerhon, joka on upporikkaiden suursuosiossa. Ökyimmät asiakkaat ovat tuhlanneet mojovat yli 300 000 euroa yhden bailuillan aikana. Yökerhoyrittäminen ei ole riskitöntä, mutta Briatorella on selvä menestysresepti.
- Yökerhojen tulee olla moderneja, viihdyttäviä ja yökerhoyrittäjien tulee osata laskea katteet oikein. Oikeilla katteilla yökerhotoiminta saadaan kannattavaksi, opastaa Briatore.
Nopea kulkupeli on yrittäjälle tarpeellinen, koska jokainen sekunti on tärkeä. Toimittaja Anderson Cooper uuden Lamborghinin kyydissä piskuisessa Monacossa. Mäkinen Monaco vaatii autolta runsaasti hevosvoimia.
Briatoren kruununjalokivi on Billionaire-muotibrändi, joka on läsnä varakkaissa suurkaupungeissa ympäri maailman. Briatore omistaa vähemmistön muotibrändistä ja suurin omistaja on muotisuunnittelija Philipp Plein, joka on kansainvälisesti tunnettu muotialan kapinallinen. Briatorella on täysi luottamus Pleinin osaamiseen ja hän voi tyytyväisenä katsoa sivusta, kun Pleinn johtaa luksusmerkkiä. Helsingistä katsottuna lähin Billionaire-vaatemyymälä löytyy Pietarista.
Briatore tietää mitä ruohonjuuritasolla tapahtuu. Yllätysvierailu Billionaire-myyntialueelle Harrods-tavaratalossa Lontoossa.
Briatorella on bisneksen lisäksi silmää naiskauneudelle, jonka takia hän on vilkkaan playboyn maineessa. Hänellä on ollut lukuisia huippumalleja tyttöystävinä, kuten saksalainen Heidi Klum ja englantilainen Naomi Cambell.
- Tulen kaikkien ex-naisystävien kanssa edelleen toimeen, tokaisee pilke silmäkulmassa Briatore.
Yrittäjille hän toivottaa enemmän asennetta, joukkuehenkeä ja luovuutta.
Haastattelun lisäksi kannattaa katsoa video, jossa F1-maailmanmestari Nico Rosberg haastattelee Flavio Briatorea:
Laadukkaan yrittämisen sininen manifesti. Kim Väisänen - Väärää yrittämistä - Kun teet kotiläksysi, rahan tuloa ei voi estää (Alma Talent, 2019)
Suomeen mahtuu aina yksi trendi kerrallaan. On sitten kyse Bula-hatuista, Mr. Presidentin kuuntelusta, Coca-Colan jojoista tai aina muodikkaista vyötärölaukuista. Tämän hetken kuumin trendi on yrittäminen. Kaikki ovat luomassa uusia trendisovelluksia ja sitä sitten slushataan. Sitä jopa pitchataan naapurin mummoille hisseissä - tajusi mummo sitten tai ei.
Nyt on kuitenkin mitta tullut nimittäin täyteen.
Sarjaepäonnistuja ja hallitusamatööri Kim Väisänen on julkaissut uuden teoksen, jonka nimi on Väärää yrittämistä - Kun teet kotiläksysi, rahan tuloa ei voi estää (Alma Talent, 2019). Kyseessä on high-end-tason ripitys wannabe-yrittäjille, jotka eivät tajua rahan teosta yhtään mitään, mutta kirjan luettuaan tajuavat ehkä hitusen verran paremmin. Väisästä tuskin päästetään näin helpolla.
Yksi yritysjohtamisen asiantuntija totesi kerran allekirjoittaneelle, "että jollain ihmisillä ei ole huolen häivää, kun tuuli humisee iloisesti korvien välissä".
Teos on Väisäsen sodanjulistus juuri tätä kevyttä toimintaa vastaan.
Kirja on laadittu kokemuksen syvällä rintaäänellä ja kyseessä on suora kurkistus yrittäjyyden nykymaailmaan, jossa kerrotaan virheistä ja epäonnistumisista, mutta ennen kaikkea kerrotaan siitä, että mitä asioita kannattaa välttää.
Väisänen viljelee terävällä kynällään älyllistä sarkasmia, joka saa lukijan hymyn huulille. Kyseessä on tarpeellinen teos yrittäjiksi haluaville ja myös olemassaoleville yrittäjille, jotka voivat vielä oikaista toimintaansa ja päästä rahan tulon äärelle. Jos lukija ei hyväksy teoksen teesejä, yrittäminen kannattaa jättää haaveeksi.