Jakari syttyi neljän tuhannen kohdalla

  • licence27

Rystyset oli pari päivää laastarissa. Ei ihme että kunnon korjaamossa isompi huolto maksaa tuhannen ja öljyt päälle.

Yksinkertaisia juttuja kun on iso pahvilaatikollinen suodattimia eli 5 moottoritilaan 3 ohjaamoon 4 vaihteistoon ja sitten vielä pari pestävää kummajaisuutta. Niistäkin se toinen irtoaa kivuttomasti ja taas toinen on ikävässä paikassa tutkan takana rungon ja vanteen välissä.

Nyt se on kuitenkin tehty, tehty ajallaan, saranoita lukuunottamatta kaikki nipat rasvattu ja koeajolla kiristetty yksi pohjaproppu.... Siis nimenomaan koeajolla ei ennen eikä jälkeen. Ei vuotanut, mutta oli selvästi löysemmin kiinni kuin viereiset.

Mikä sitä aikaa sitten oikein vei- no täyttäminen ja se että joka paikkaan täytyy tarjota metrin jatkovartta tai vasaraa. Jopa ilmastoinnin hihnan kiristämiseen tarvii useamman työkalun. Sen ainoan hetken kun sain apulaisen huoltoon niin annoin mielestäni kaikkein helpoimman homman hänelle käteen= apukuskin puolen askelman korkeussäädön lukistustapin sisään katkesi sokka. Arvelin että saa sen joko lyötyä irti tai porattua uuden reijän lähemmäs tapin päätä. Kun sitten puolen tunnin päästä ei tappia vielä kuulunut takaisin menin auttamaan. Siellä oli jo tuurna lyöty vinoon, 2 poranterää katkaistu ja uutta sarjaa tietenkin halusi käyttää.

No kolme kertaa sanoin että poraa lähemmäs sitä vapaata päätä- neljä kertaa porasi ensin kahdesti sokan tyngän päähän ja sen perään vielä kahdesti poikittain siihen sokkaan. Lopulta kyllästyin odottamaan hain ikivanhan mutta ei virosta tuodun kiinalaisen terän ja akkuporakoneella vajaassa minuutissa reikä syntyi ja samalla terällä sai vielä sen toisenkin tapin lukituspinnin paikan porattua auki.

No sitten taas niitä suunnittelun kukkasia eli taakseajolaitteiston orbitrolin ls linjan joutuu pikapuoliin vaihtamaan. Se letku on näköjään jäänyt jousituksen tukitangon ja ohjaamon kulman väliin. Toivottavasti halpa osa, mutta paskamainen vaihtaa. Kenties prässään siihen pätkän lisää ja muutan toiselle reitille. Jarrumekanismia ei saa rasvattua jos ei pura hydrauliputkea tai toimi ohjekirjan vastaisesti. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ennen kuin otin öljyjä ulos= pyöräkiilat paikoilleen, käsijarru pois päältä ja kas tilaa tulee juuri sen verran että toiseenkin nippaan pääsee käsiksi. Etujousituksen sylinterin yläpää (vasen) vituttaa joka kerta. Huohottimen vaihtoon tarvii olla jonkin sorin jonglööri, siirtää ls linja pois tieltä ja jos olis yhtään isommat kädet tarvis nostaa ohjaamoa niin paljon kuin jousitus antaa myöden- DVD edelleen mykkänä kun kantaa kattoa.

Liekö sit johtunut uusista voiteluaineista vai ohjaamon siivoamisesta mut joka tapauksessa voimansiirron / hydrauliikan äänimaailma muuttui häiritsevämmäksi. Työkalulaatikkoa kaipaa entistä enemmän.

1 kommentti

Anonyymi

5.12.2021 10:30

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus