Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset kesäkuulta 2013.
Seuraava

Sannalle ei rannalle  1

Vanhalla luokkakaverilla on mielenkiintoinen pyykkipäivä edessä. Hänen miehensä kävi useampaan otteeseen lapioimassa seinänvierustaa suht syvässä kaivannossa. Keltainen paita oli lounaaseen mennessä mielenkiintoisesti keskusvoiteluvaseliiniraidoilla vaikkei mies ollut kolmea metriä lähempänä yhtään rasvanippaa.

Hän sitten kertoi että kaivanto on niin kapea että katkenneisiin juuriin jää törkyä ja se siirtyy siitä sitten sujuvasti vaatteisiin- näin siitäkin huolimatta että kone tuli työmaalle aika vähän aikaa remontin jälkeen suht puhtaana,

Santa jäi tänään saamatta, mutta raparperit lähti jo eilen suurimmalta osin.


Irti ja poikki  1

J on jumissa. En tiedä mitä purua sen alle on mennyt, mutta tuntuu jäävän kirjaimia välistä.

Tänään olin ajamassa kahdella museoikäiselle moottoripyörällä. Toinen oma piikkinen Suzuki ja toinen Condor 350. En olekaan aikaisemmin ajanut 1 syl pyörällä jossa vaihteisto toimii peilikuvana ja niin ikään takajarru on väärällä puolella runkoa.

Perävaunuun piti aamulla lastata risuja. Huomasin sitten kuorman tehtyäni että kuudesta pultista yksi oli poikki ja loput löysällä. Liekö taas vanhemmalla asentajalla ollut risteily mielessä.

Eihän siinä auttanut kuin pistää osiksi koko napa. Prässätä tynkä irti rummusta ja uusi pultti tilalle. Onni onnettomuudessa että samoja pyöränpultteja meni entisestä lavetista pieni pussillinen ja kaikkiaan kolmea erilaista pulttia löytyi suoraan hyllystä + 1 pultti etuvanteen piparkakkuun.

Condor- ajon ja pulttiepisodin jälkeen poikkeisin kysymään saanko hyödyntää yhtä liittymää vaunun säilytyksessä- lupa heltisi, mutta samalla selvisi että isäntä oli ajanut paalainkäärijänsä noukkimen pyörän kantoon ja kiinnikerauta muistutti lähinnä käyryydeltään banaania.


Vaparit  1

Ilmeisesti joku on ollut optimistinen joululahjoja antaessaa. 3 vapaalippua elokuviin mennyt viikko sitten vanhaksi ja ehkä nyt olisi yksi elokuva jonka tahtoisin nähdä.

Päivän toimintana oli äestystä ja saa nähdä kuka ja koska ehtii kerätä ne kaikki löytyneet kivet.


Paskaa  1

Viemärityö oli kirjaimellisesti paska homma. Meni koko päivä kun edes routapiikki ei mahtunut vanhan kaivon ja sadevesiputken väliin.

Voi sanoa myös siitä sadevesiputkesta että paska mikä paska kun ei ole sisältä sileää niin kaikki epäpuhtaudet kerrostuvat joka pykälään.


Epänormaalia  1

Tänään oli ilmeisesti joku naisen viestipäivä. Ei siinä mitään vikaa ollut, mutta ihmettelen vaan millä tutkalla kolmen viikon kaikki viestit osuu sille välille kun vien kaverilleni vanhaa iskuporakonetta lainaan.

En oikein tiedä mitä yhteen viestiin vastaisi. Osasi lähettää viestin silloin kun olin huonossa paikassa ja huonoon aikaan.

Raha on ihmisten keksintö ja samoin lie vuokrakin. Asuminen maksaa ja jos sitä ei ole koittaa pian telttakausi, sillan alunen, käännetty vene tai joku paperinkeräyslaatikko.



Pulverihiekkaa  1

Ohjelmassa oli käynti bunkkerityömaalla. Se saatiin kivuttomasti siihen pisteesee kun suodatinkangas loppui. Poistuin ennen haravointia ja sinne tuskin tarvii palata ihan lähiaikoina.

Seuraava herkkupala onkin sitten hiekkarantahiekkaan kaivettu rintamamiestalo. Sen ympäristössä pohjaveden syvyys on noin 10 metriä, mutta siitä huolimatta vettä oli riittänyt sisälle asti kellarikerroksen yhdestä nurkasta. Nyt se on avattu ja saa kuivaa, kunnes tasoitteet ja kosteuseristeet menevät isäntäväen kesäloman aikaa paikalleen.


Kirjalliset  1

Periaatteessa kuun paras päivä on palkkapäivä. Se ei ole kuitenkaan sitä jos samana päivänä pitää maksaa pino laskuja ja tehdä kirjanpitoa.

Päivää ei parantanut lavettireissu ja erehdyksessä moottorisahaan tankattu polttomoottoriporan polttoaine. 2T bensaa sekin oli, ties kuinka vanhaa vaan ja öljyä monta prosenttia liikaa.

Lavettikuski onnistui ajamaan A kaivurin ohjaamon päin puuta- onneksi puu ei jaksanut murtaa laseja tai rikkoa työvalojen kehikkoa. Seuraavassa mutkassa lavetin takakulma kääntyi puun taakse sillä seurauksella että peruuttaminen oli mahdonta puuta katkaisematta. Eteenpäinkään ei päässyt kun hevosaitaus oli kiinni kyljessä ja etukauhaa ei tietenkään voinut jättää kotiin vaikka tiedossa oli tiukka yli 90 asteen käännös kärrypolulta toiselle.

Saha ei siis käynyt kunnolla ja uhosta huolimatta lavettikuski ei saanut puuta poikki edes moottorisahalla. Minä sen poikki pistin rikastin puoliksi päällä ja savu oli sellainen ettei sahan terää näkynyt


Kyntö  1

Variomatit lainasin, korjasin, rasvasin, kuljetin,kaadoin pari julmettua haapaa ja kynsin pari pientä salaojitettua raiviota.

Naapuri oli tietenkin samalle päivälle järjestänyt jonkinlaiset ulkoruokailut ja täytyi vähän pitää taukoa ennen loppujen kantojen kiskontaa. Kepposkujalla kun olisi jäänyt käymättä ei olisi tarvinnut kyntään niin myöhään.


Voihan vilkku  1

Meinasin aloittaa päivän nokkakolarilla. Siinä olisi ollut kummallakin osapuolella hieman selittämistä ja varmaankin molemmille sakot.

Olin siis tulossa vilkkaaseen valo-ohjattuun risteykseen ensimmäisenä autona. Vastaantulevalla keski-ikäisellä naisautoilijalla oli vilkku päällä vasemmalle, joten lähdin sit reippaasti kiihdyttämään ja kääntymään niin ikään kulkusuunnassani vasemmalle, jolloin vastaantulevan auton olisi mun logiikallani pitänyt kääntyä. Ilmeisesti vilku oli vaan unohtunut ja jouduin sit jarruttamaan oikein kunnolla, kuten se vastaantulijakin edelleen vilkku vasemmalle tuikkien ja suoraan ajaen.

Jos olisi osunut niin varmaan hänen olisi ollut helppo väittää ettei vilkku ollut päällä. Se oli päällä auton seisoessa, oli päällä läheltä piti tilanteen ajan ja oli vielä senkin jälkeen kun ajoi suoraan risteyksestä ulos.

Nyt on sit ruohonleikkuri iskussa. Uudet laakerit toisessa teränpitimessä ja seuraavaksi menee varmaan toinen terän akseleista. Alimmassa laakerissa oli jälkellä enää yksi kuula, mutta ylälaakeri jäi siitäkin huolimatta laakerin näköiseksi. Terästä ei voi sanoa samaa, joten kova oli ollut isku.

Päivän päätteeksi sitten poikkesin tankkaamassa. Vasta kotona tajusin että sen 307:n tankannut nainen taisi olla sama jonka kanssa juttelin muutamaan otteeseen junassa. Osuvasti edellinen tankkaaja oli farkkuladan kuljettaja. Tyttö siis joskus muisteli kuinka ei kehdannut nousta kouluaikana ladasta missään julkisella paikalla, mutta sit kun tuli BMW niin piti aina päästä koulun sisäpihalle saakka.

Seuraava