Holstee Manifesto kuvastaa hyvin menestyvän ihmisen elämää. Holstee manifesto on monen startupin seinällä.
Holstee-firman perustajat Fabian Pfortmüller, Michael Radparvar ja Dave Radparvar kirjoittivat oppeja mentoreilta, seminaareista ja kirjoista ylös. Niistä tuli Holstee manifesto. Kuva lähti leviämään Tumblr:ssa viraaliksi. Nyt Holstee manifestin ovat nähneet jo miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ja manifesti on monen kuuluisan firman seinällä esimerkiksi Google, AirBnb, Threadless, Zappos, TED, W3 ja City.
Holstee manifesti on julistus, joka kutsuu elämään täysillä, luovasti, intohimoisesti ja yhteistä hyvää luoden.
Holstee manifesti suomeksi
Tämä on sun elämäsi.
Tee mitä rakastat, ja tee sitä usein.
Jos et pidä jostain asiasta, muuta se.
Jos et pidä työstäsi, irtisanoudu.
Jos sinulla ei ole tarpeeksi aikaa, lopeta TV:n katselu.
Jos etsit elämäsi rakkautta, pysähdy; rakkautesi jaksaa odottaa sinua kun ryhdyt tekemään asioita, joita itse rakastat.
Älä yli-analysoi – elämä on oikeasti yksinkertaista.
Kaikki tunteet ovat kauniita.
Kun syöt, arvosta jokaista palaa.
Pidä sylisi, ajatuksesi ja sydämesi avoinna uusille asioille ja ihmisille, erilaisuus on rikkautta.
Kysy viereiseltä ihmiseltä, mikä häntä innostaa.
Jaa omat unelmasi hänen kanssaan.
Matkusta usein, niin löydät itsesi:
usein täytyy mennä kauas, jotta näkee lähelle.
Tartu hetkeen,
jotkut mahdollisuudet tulevat eteesi vain kerran elämässäsi.
Elämä on ihmisiä joita tapaat ja asioita joita teet ja luot heidän kanssaan, joten mene ulos ja aloita heti.
Elämä on lyhyt:
elä unelmasi ja anna unelmillesi mahdollisuus toteutua."
- Holstee Manifesto, suomeksi Ilkka O. Lavas
Alkuperäinen Holstee julistus:Holstee manifesto on täysipainoisen elämän julistus.
“This is your life. Do what you want and do it often.
If you don't like something, change it.
If you don't like your job, quit.
If you don't have enough time, stop watching TV.
If you are looking for the love of your life, stop; they will be waiting for you when you start doing things you love.
Stop over-analysing, life is simple.
All emotions are beautiful.
When you eat, appreciate every last bite.
Life is simple.
Open your heart, mind and arms to new things and people, we are united in our differences.
Ask the next person you see what their passion is and share your inspiring dream with them.
Travel often; getting lost will help you find yourself.
Some opportunities only come once, seize them.
Life is about the people you meet and the things you create with them, so go out and start creating.
Life is short, live your dream and wear your passion.” - Holstee Manifesto
Jujun onnelliseksi -biisi soi usein radiossa ja olet varmasti kuullut tämän, mutta nyt sinulle onkin tehtävä. Katso musavideo ja kuuntele sanat kunnolla. Varoitus. Aika koskettava tarina ja biisi saa paljon syvemmän merkityksen.
Musiikki nykyään ei ole vain musiikkia ja sanoja. Biisi on tarina, jossa videolla on iso merkitys.
Joskus pitää lähteä kauas, jotta näkee lähelle.
Se mikä tekee sut onnelliseksi, tekee mut onnelliseksi. Menestystä elämääsi!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
Ei, en ole muusikko, olen basisti (tämä on siis basistivitsi jos et tajunnut)
Juju - Onnelliseksi biisin musavideossa on ihanat sanat, mutta vielä ihanampi ja koskettava musavideo.
Ajasta Facebook postaukseksi joka aamulle kuva, jossa on lenkkimaastolta lenkkikenkien kuva ja joku naseva teksti. Kuvan voit ottaa jo edellisenä iltana lenkkikengät jalassa. Vaihtoehtoisesti tee ajastettu Foursquare Checkin lähimmälle kuntosalille. Itse tietenkin nukut sikeästi niin pitkään kunnes on pakko herätä.
Menestyjät käyvät usein juoksemassa. Todisteeksi riittää kun laitat kuvan juoksukengistä jaloissasi ja kerrot kuinka pitkän lenkin juoksit tai laitat että aamusporttailu tekee aina hyvää.
2. Suunnittele päiväsi
Yleensä et jaksa suunnitella päivääsi vaan menet ja teet mitä eteen tulee. Vinkki: Pyydä pomoasi tai HR-tanttaa suunnittelemaan sinulle päivä, ota siitä kuva ja kirjoita blogipostaus aina kuukauden välein, jossa kerrot kuinka tärkeää on suunnitella päivä ja ota kuva omasta (pomosi tekemästä) suunnitelmasta todisteeksi.
3. Syö terveellinen aamupala
Tietenkin juot pelkkää kahvia ja vedät kunnon meetwurstivoileivän, mutta menestymistäsi voit näyttää kavereillesi.
Käy etsimässä Flickr -kuvapalvelusta hakusanoilla "fresh breakfast" tai "healthy breakfast" sopiva kuva joka aamulle ja postaa se Instagramiin sekä Facebookiin.
Flickr -haku Fresh breakfast
4. Älä kanna paljoa tavaraa mukanasi
Vain semi-menestyneet ihmiset kantavat isoa laukkua tms mukana. Pukeudu aina hienoon pukuun. Jos sinulla ei ole varaa ostaa hienoa pukua, lainaa joltain kaverilta, pukuvuokraamosta tai osta pikavipeillä yms. Vaatekaupassa voit käydä myös ottamassa selfieitä: ostin tällaiset kalliit puvut.
Supermenestyvät ihmiset näyttävät että osaavat pukeutua. Mieluiten kalliita brändejä.
5. Vastaa vain harvoin puheluihin, kuittaa aina takaisin olen palaverissa äläkä ikinä soita takaisin
Olet kiireinen. Sinulla ei ole aikaa vähäpätöisiin puheluihin. Puhut tärkeämpien ihmisten kanssa esim Dalai Lamalle.
6. Sinun kanssa on vaikea sopia palaveria
Koska vietät aikaasi lukuisilla huviloillasi, huvijahdillasi ja tyynenmeren hotellillasi.
Supermenestynyt loikoilee vain ja ottaa aurinkoa kaiket päivät. Kuva: Vivas.fi / Lähde: All Over Press
7. Kirjoitat superlyhyitä sähköposteja
Tämän voit opetella. Supermenestyneet eivät ehdi kirjoittaa pitkästi.
Supermenestynyt ei lörpöttele pitkiä sähköposteja. Koska hän ei ehdi.
8. Et katso telkkaria
Sinulla on liian kiire maailmanvalloituksessa, että ehtisit katsoa telkkaria. Luuletko, että Alexander Stubb katsoo salkkareita joka päivä? Ja jos katsot, niin ainakin väität kaikille ettet katso koska oli niin pitkä työpäivä.
Supermenestyneet eivät katso telkkaria. Kuva CC Siray
9. Et välitä populaarikulttuurista
Luet mieluummin kirjoja. Tilaa paljon bisneskirjallisuutta ja self-help kirjallisuutta ja ota näistä kirjoista kuvia Facebookiin postataksesi.
Supermenestyneet ihmiset lukevat paljon kirjoja. Siksi on tärkeää tilata kirjoja ja postata niitä kuvia someen.
10. Ota itsestäsi kuvia hienojen autojen edessä
Hieno auto tarkoittaa menestystä. Autokaupasta käy vain hakemassa hienon auton koeajoon ja otat kuvan menestyneestä itsestäsi vuokrapuvussa sen edessä.
Hieno auto on menestyksen symboli. Autoja saa kuvausta varten koeajoon autokaupasta.
Muista että ulkoisen imagon ylläpitäminen on kallista, eikä oikeasti tarkoita sitä että olisit menestynyt. Menestys on sinnikästä työtä ja määrätietoista elämää. Menestystä elämääsi!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
Ihan tavallinen ihminen tavallisessa ravintolassa. St. Petersburg. Yrittäjäreissulta.
Unileverin Dove on menestyvä brändi naisten kosteusvoiteissa ja kauneustuotteissa. Dove lanseerasi autenttisten nettivideoiden avulla tuoteryhmän miehille.
Videolla:
- Dan Beltramo, Executive Vice President, Product Leadership, Nielsen (formerly CEO and Founder, Vizu)
- Rob Candelino, Vice President, Unilever Skincare discuss brand marketing, video advertising and the value of the Dove brand.
Kolahduksia:
- Tunnettuuden lisäämisessä kannattaa hyödyntää isoja tilaisuuksia, esim SuperBowlia
- Digitaalinen video ei eroa Lineaarisen TV:n videosta
- Tunnettuutta voidaan luoda helposti, mutta tunnettuus ei ole ainoa brändin mittari
- Natiivimainonnalla voidaan luoda brändille sielua ja autenttisuutta
- Brändin autenttisuutta ja aitoutta ei voi väärentää: homma lähtee liikkeelle siitä, että luot miehille oman tuotesarjan nimenomaan heitä varten lähtien liikkeelle tuotteen ainesosista, muotoilusta, pakkauksesta ja yhdistät brändisi tarinoihin.
- Brändin kehittäminen on jatkuvaa oppimista:
1) tutki missä olet 2) päätä mihin haluat mennä 3) tee toimenpiteitä, joilla pääset haluamaasi suuntaan 3) mittaa pääsitkö sinne
- Sisällön pitää olla räätälöity mediaan. Mobiiliin oma kamppis. Cityyn oma kamppis ja Hesarin mainoksen voikin unohtaa.
- Digitaalisen mainonnan mittaaminen on nopeampaa kuin perinteisten mediamainosten. Perinteiset tulevat hitaasti digitaalisen perässä, mutta pakko perinteisiäkin medioita on alkaa mittaamaan ennemmin tai myöhemmin.
- Markkinoijan vastuulla on luoda jotain, mikä aidosti puhuttelee lukijoita ja tukee brändiä.
- Digitaalisuus mahdollistaa kaiken brändiin liittyvän mittaamisen: suosittelun, keskustelun, jakamisen, brändin parissa viihtymisen, pitämisen ja jopa ostamisen mittaamisen.
- Mikään brändin mittaaminen ei ole täydellistä tiedettä. Täytyy hyväksyä, että kaikkea ei voi mitata täydellisesti eikä voi oikeasti tietää, mitä brändin parissa vietetty aika tai klikkaus saattaa tarkoittaa.
Onko designilla väliä? Onko taiteella ja kauneudella oikeastaan väliä? Mitä merkitystä on käytettävyydellä ja käyttöliittymällä?
Hyvä design tuntuu käteen sopivalta. Designilla on merkitystä. Kuva the unconfortable / fb.
Kaikissa voidaan vetää överiksi. Hyvän taulun voi saada aikaan parissa päivässä, mutta jos palkkaat taitelijan kuukausipalkalla maalaamaan ilman deadlinea, voi olla että taulun hieromiseen menee vuosikausia eikä valmista tule ikinä.
Designia voi tehdä tehokkaasti. Kaikki lähtee siitä, että tiedämme mikä tarkoitus taideteoksella, tuotteella tai palvelulla on. Design on insinööritieteiden ja muotoilijoiden yhteistyötä. Design ei ole irrallaan käyttäjästä. Hyvä design ei ole irrallaan käyttötarkoituksesta.
Innovatiivisuutta ei pidä viedä yli. Rajansa kaikella. Keep it simple. Kuva the unconfortable / fb.
6. Hyvä design on innovatiivinen
Innovaation mahdollisuudet eivät ole millään tavalla loppu. Innovaatio ei tarkoita mitään eriskummallista. Innovaatiot ovat yksinkertaisia pieniä parannuksia. Innovaatio ei välttämättä tarvitse olla teknologinen. Innovaatio on myös sitä, että asiat tehdään järkevämmässä järjestyksessä.
Parhaat suunnittelijat ovat kuitenkin usein Carlo Copieri ja Luigi Plagiato. Ei pidä keksiä kaikkea kuitenkaan uusiksi. Pidä innovaatiosi pieninä ja parantavina. Älä vaikeuta ihmisten elämää.
5. Hyvä design tekee palvelusta tai tuotteesta hyödyllisen
Hyvä muotoilu parantaa tuotteen tai palvelun hyödyllisyyttä.
Hyvä suunnitelma on käyttökelpoinen. Muista käyttäjää. Kuva the unconfortable / fb.
4. Hyvä design on silmälle esteettinen tai mielelle piristävä
Kauneutta ei pidä väheksyä. Hyvä suunnittelija osaa tehdä elämästämme helpompaa. Selkeys on kauneutta. Myös pienet värit ja mukavat muodot tuovat piristystä elämäämme. Muotoilulla on merkitystä.
Väreillä voi piristää tuotetta. Muista silti käyttökelpoisuus. Kuva the unconfortable / fb.
3. Hyvä design tekee tuotteesta ymmärrettävän
Kun käytöt jotain tuotetta ja tarvitset käyttöohjetta, tiedät että suunnittelija on feilannut. Hyvä design on sellaista, että arvaat ovenkahvan muodosta, pitääkö työntää vai vetää. Arvaat milloin termospullo on auki ilman tihrustamista.
Hyvä design antaa vihjeitä miten sitä käytetään. Hyvä design on mukava ja luonteva käyttää. Kuva the unconfortable / fb.
2. Hyvä design on rehellinen
Hyvän näköinen tuote korostaa tuotteen tai palvelun aitoja ominaisuuksia. Kun muotoilu yhdistyy aitoihin ja rehellisiin etuihin, on todennäköisempää, että ihmiset suosittelevat tuotetta tai palvelua toisillekin.
Kun tuotteen design on muita parempi ja käyttökokemus vahvistaa designista syntyvää mielikuvaa, ihmiset suosittelevat sitä toisilleen. Kuva the unconfortable / fb.
1. Hyvä design on pitkäikäinen
Kertakäyttöyhteiskunnassa tehdään pikatuotteita, jotka hajoavat seuraavana päivänä. Niillekin on paikkansa, mutta design voi olla myös ekologista. Designiin, joka kestää eikä vanhene koskaan.
Hyvä design on pitkäikäistä. Hyvä design on sellaista, että muut plagioivat designiasi. Plagiointi on jumaloinnin korkein aste. Kuva the unconfortable / fb.
Menestystä ja parampaa designia elämääsi!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
City Digital
ps. yks mun firmoista tekee web-designia http://www.w3.fi ja siksi aihe on kovin tuttu
Päivän jymyuutinen on, että Google osti Teksti-TV:n! Asiasta ensimmäisenä kirjoitti IteWiki.
Suomalainen digitaalinen media ja start-up yritys Teksti-TV on ostettu Yhdysvaltalaisen Google Inc:in toimesta. Kauppa on jatkumoa suomalaisten teknologiayritysten menestystarinoille. Aiemmissa kaupoissa osa Supercelliä myytiin 1,1 miljardilla eurolla ja Nokian kauppa Microsoftille on toteutumassa 5,4 miljardin euron summalla. Teksti-TV sijoittui oletetusti näiden kahden välimaastoon 3,3 miljardin euron valuaatiollaan.
Meikäläinen ois kans ollu ostolaidalla. Valitettavasti Google tarjos euron enemmän.
Olen nyt ollut tipattomalla 3 vuotta. Onko mitään järkeä?
Plussat:
- työ ei enää häiritse juomista kun ei juo ollenkaan
- työskentely tehostuu huomattavasti
- pitää keksiä jotain korvikkeita nollaamiselle: olen itse löytänyt säännöllisen sporttailun. Hyvä hyvä.
- parempi puolisko ei valita juomisesta, (keksii kyllä muita valittamisen aiheita)
- jaksaa paremmin
- on aina ajokunnossa (etenkin prätkäilykunnossa)
- musta on tullut aamuvirkku
- nukun paremmin
- bileissä on edelleenkin yhtä hauskaa tai jopa hauskempaa
- pärjään noin 1,5h lyhyemmillä yöunilla
- pulloja ja tölkkejä ei tartte viedä kauppaan niin usein
- säästyy ihan törkeänä rahaa esim Burman reissuihin yms
- ruokien yms tuoksut ja maut ovat voimakkaampia
- lasten kanssa tulee touhuttua enemmän
- tulee kirjoitettua enemmän blogia
- säästyy taksikuluissa
- muistaa paremmin mitä on tehnyt :D
- ei oo ollut krapulaa kolmeen vuoteen
Miinukset:
- Ei voi vetää päätä täyteen
- Kun vituttaa, ei voi mennä jääkaapille nappaa bissee, asiat pitää ratkaista puhumalla
- Ei voi ottaa yömyssyä
- Ravintoloissa tulee tilattua laadukkaampia ruokia jotka maksavat enemmän, toki saman rahan säästää sitten kun ei ota viinipulloa.
- Jotkut tyrkyttävät sinulle väkisin juotavaa väittäen: "Mun kanssa kukaan ei ole ennenkään lasiin sylkenyt. Nyt kyllä juot!"
- Yksille lähteminen tarkoittaa sitä, että toivot baarimikon osaavan tehdä hyviä alkoholittomia drinkkejä
- Joissain koktailkutsuissa ei ole ollenkaan alkoholitonta vaihtoehtoa, siinähän sitten heilut täyden lasin kanssa kun muitten lasit tyhjenevät
- Kaikki odottavat, että olet baarissa myös ilmainen taksikuski
- Klo 02.30 jälkeen jengi tulee tyrkyttää juotavaa eivätkä usko edelleenkään, että olet tipattomalla
- Klo 02.30 jälkeen tekee mieli lähteä himaan, koska useimmilla on sama levy päällä, sama levy päällä, sama levy päällä. Sä oot vitun hyvä jätkä. Sä oot vitun hyvä jätkä. Sä oot vitun hyvä jätkä.
- pojille ei kerry niin paljon rahaa pullojen viennistä
- juhannus, uusivuosi ja muut perinteiset kosteat bileet oli aluks haasteellisia mutta myöhemmin muuttuvat paljon hauskemmiksi kun on muutakin tekemistä kuin juominen
- ei muista minkälainen krapula oli
Plussia on enemmän kuin miinuksia. Jatkan tipattomalla.
Menestystä elämääsi! Kokeile tipatonta jos siltä tuntuu :D
SummerUP festareita ja Goomia järjestävästä firmasta on juuri myyty iso osa Himos Festival Oy:lle. Toimitusjohtaja Martin Mustonen on maailmanympärimatkalla nauttimassa ansaitusta lomasta. Rahaa on tilillä, elämä ihanaa ja yhtäkkiä pamahtaa.
Kaksi autoa törmäävät rajussa nokkakolarissa. Molemmilla vauhtia 80 km. Kuin ajaisi 160 km vauhdilla seinään.
Martin Mustonen kertoo julkisessa Facebook -päivityksessään:
Päätettiin Medinen kanssa kertoa, mitä meille kävi kaksi päivää sitten torstaina ja miksi meistä ei oo kuulunu vähään aikaan.
Meidän Uusi-Seelannin roadtrip sai järkyttävän lopun. Kahden auton nokkakolari, kummallakin puhdas 80 km / h. Mutkan takaa ei ehtinyt edes jarruttaa. Me ajettiin toista autoa.
Tuloksena se, että Medineä piti irrottaa meidän autosta palomiesten voimin 1,5h ajan ja lennättää helikopterilla sairaalaan. Myös toisen auton kuski lennätettiin kopterilla sairaalaan.
Medinellä meni lonkka sijoiltaan, mutta saatiin onneksi nopeasti paikalleen. Sille tuli myös murtumaa ranteeseen sekä molempiin jalkoihin, josta vasen jalka tarvii mahdollisesti operointia. Selvii maanantaina kuvausten jälkeen. Lisäksi etuhampaat katkes ja huulessa kunnon vekki. Toisella kuskilla oli onneksi vain kyljessä pientä osumaa, ja on jo kotona lepäilemässä. Itse selvisin myös todella vähällä. Mulla on pientä niska ja rinta-aristusta sekä vasemmassa jalassa kolme vekkiä, joista yks yltää polviluuhun asti. Anyway pientä, mä kävelen jo hitaasti kipulääkkeiden, jalkatuen ja keppien avulla.
Eniten ottaa päähän Medinen tilanne. Se on todella kova likka. Se ei oo valittanut oikeastaan kunnolla kertakaa. Mä olen todella ylpeä, miten se ottaa tämän. Se on mulle kaikki kaikessa! Tietysti meitä ärsyttää, että maailmanympäreissu sai tällasen käänteen, mutta me ollaan hengissä. Ja se toinen kuski on hengissä. Se on tärkeintä!
Kolari oli puhtaasti mun moka. Ajauduin väärälle kaistalle. Uusi-Seelannissa on vasuriliikenne. Mulla oli reissun aikana takana vasuriliikennettä jo 5500km, mutta silti alitajunta heitti focuksen puututtua oikeelle kaistalle muutamaksi sekunniksi taukopaikalta lähdettäessä. Se muutama sekuntti riitti, että kävi näin. Mutkan takaa tuli auto, en kerenny väistää. Vasemmanpuoleinen liikenne on petollinen, jos ei pidä mielessä sitä koko ajan. Varsinki kun ajaa oikeaa kotona. Fiilisteltiin jotain valokuvia mitä otettiin taukopaikalta, ja kun lähdin ajaa, focus katos. Lähdin ajaa väärää kaistaa. Tietysti inhimillinen moka, mutta ottaa päähän niin helvetisti.
Me ollaan juuri Uusi-Seelannin Hamilton kaupunginsairaalassa ja ollaan täällä vielä ainakin 1-2 viikkoa. Ehkä jopa enemmän. Ei tietoa vielä. Riippuu kuvauksista maanantaina. Lääkärit kuitenkin sanoi, että ei pitäisi jäädä mitää pysyvää vammaa kellekään. Se on hyvä tieto se. Täällä on loistava henkilökunta ja osaaminen! Lisäksi pitää sanoa, että meillä kävi kolaripaikalla tuuri, sillä ensimmäisinä tuli auttamaan neljä saksalaista lääkäriksi opiskelevaa kaveria. Osasivat ottaa tilanteen haltuun näppärästi.
Se jatkuuko meidän reissu, on vielä epävarmaa. Todennäköisesti ei. Mut vaikee sanoo tässä vaiheessa.
Mä oon onnellinen että kaikki ollaan hengissä. Elämä kirjaimellisesti vilahti silmissä. Olkaa tarkkana liikenteessä, oli liikenne vasemmanpuoleista tai oikeanpuoleista, muuten voi käydä näin.
Elämä alkaa syntymästä ja päättyy kuolemaan. Nauti jokaisesta päivästä. Nauti läheisistäsi. Nauti ystävistäsi. Elä täysillä. Älä huoli huomisesta! Sul on vaan tämä hetki.
Tsemppiä ja voimia Martinille ja Medinelle! Onneksi ootte elossa!
Yrittäjämäisesti toimivat yritykset ovat yrittäjämäisesti johdettuja. Usein yrittäjän vetämiä.
Silloin tällöin törmään kysymykseen, että etkös sä ole yrittäjä kun sulla on toi yritys. Yrityksellä ja yrittäjällä on yhteys, mutta yrittäjyys on jotain, mitä yrityksen vetäjällä joko on tai ei ole.
Yrittäjyys on asenne, joka määrittää, oletko yrittäjä vai et
Yrittäjyys on elämän ja tekemisen asenne. Yrittäjämäinen ihminen ajattelee, että kaikkea voidaan parantaa ja kehittää. Yrittäjyys on innovointikykyä ja halua. Yrittäjyysasenne on sitä, että haluat palvella asiakkaita ja haluat menestyä. Jos asenne puuttuu, et voi olla yrittäjämäinen, olet elinkeinonharjoittaja, leipääntynyt palkkajohtaja tai itsesi työllistäjä.
Yritys on korporaatio ja on sen henkilöstöstä ja johtajasta kiinni, onko yrityksellä yrittäjyysasennetta ja innovointikykyä
Lähtökohtaisesti yritys on vain kehikko. Kehikko, joka sitoo ihmiset löyhästi tai tiiviisti tiimin jäseniksi. Kehikossa olevat ihmiset ja johtajat saavat tiimin olemaan joko yrittäjämäisesti toimiva tai korporaatiomaisesti toimiva.
On kiinni johtajasta, onko hän yrittäjä vai pelkkä tavallinen johtaja.
Esimerkkejä:
ST1:llä asioineet huomaavat tuulivoimalan tuottamassa energiaa ja musan soimassa. Myynnissä on biotuotteita. Toiminta vaikuttaa innovatiiviselta. Yrittäjämäistä touhua verrattuna moniin muihin huoltoasemiin.
Norwegian on innovatiivinen lentoyhtiö. Samoin on Richard Bransonin Virgin Airlines. Molempien lennoilla on Wlan -nettiyhteydet kun kilpailevalla Finnairilla vielä arvotaan ovatko ne turvallisia. Yrittäjämäinen ote paistaa läpi toiminnasta ja innovoinnin nopeudesta.
Yrittäjähenkinen organisaatio:
Organisaation on oltava vastaanottavainen innovaatiolle ja halukas suhtautumaan muutokseen mahdollisuutena eikä uhkana. Organisaatiota johtaessa kannattaa muistaa, että ihminen on ”rerum novarum cupidus” eli ahne uusille asioille. Tee yrityksestä ”ahne uusille asioille”. kannusta siihen. Pidä kokouksia jossa palkitset innovatiivisimmat ja yrittäjähenkisimmät.
Yhteenveto:
- Yritys on kehikko
- Kehikossa on töissä ihmisiä
- Ihmisen asenne voi olla innovatiivinen ja yrittäjämäinen
- Ihmisen asenne voi olla korporaatiohenkinen
- On asenteesta kiinni, oletko yrittäjämäinen
- Yrittäjämäisyyteen voi kannustaa
Yrittäjä pyrkii aina muutokseen, mukautuu siihen ja käyttää sitä tilaisuutta hyväkseen.
Yrittäjän tehtävä on ”luova tuhoaminen”.
Innovaation ei tarvitse olla teknistä, eikä sen tarvitse ylipäätäänkään olla ”iso asia”.
Löysin tällaisen alunperin 2012 kirjoittamani tekstin. En aikonut julkaista tätä ikinä. Tässä tämä nyt on. Palaute on tehty roskiin heitettäväksi. Tämä on siis täysin fiktiivinen ja rankkaa huumoria. Ei kannata ottaa tosissaan eikä edes vakavasti. Olen varma, että tässä ei ole mitään julkaisukelpoista. Jos tämä kannattaa mielestäsi julkaista, lisää kommenttiin, että "ihan paska kirjoitus ja tyhmiä juttuja, joka ei edistä mitään asiaa."
Känkkäränkkä-yrittäjä
Kaikki on paskaa
paitsi kusi
Känkkäränkkä-yrittäjän tilitykset
Alkusanat: Vihaan tyhmiä ihmisiä.
Kirjoitin tämän kirjan sinulle viisas ihminen joka vihaat tyhmiä ihmisiä. Vihaat niitä jotka eivät osaa lukea ajatuksiasi, vihaat niitä jotka eivät vaan tajua miten nämä asiat oikein menevät. Tämä kirja kertoo tyhmistä johtajista, idiooteista yrittäjistä ja kelvottomista työntekijöitä. Kirja on täysin fiktiivinen ja perustuu todennäköisesti mielenvikaisen yrittäjän elämänkokemuksiin, harhaluuloihin sekä illuusioon. Ärsyttävän nautinnollisia hetkiä tämän kirjan parissa!
Palaute on tehty roskiin heitettäväksi,
Känkkäränkkä-yrittäjä
Huitsin Nevadassa 29.3.2014
Se on liian pieni
Mikä sun liikevaihto on? Haista sinä liikevaihto kuule ja mieti miten pitkä sulla on? Mitä se mun liikevaihto sulle kuuluu!
Just sen liikevaihdon takia mä keskityin tohon torimyyntiin, kun siinä ei niitä kuitteja tartte niin paljoo. Paitsi välillä kai niitä kuitteja ois hyvä olla, kun joku näsäviisas verotarkastaja käy laskemassa roskiksesta tyhjät pahvimukit.
”Yrittäjä ei tee virheitä!” – viinaan kuollut yrittäjä Jäärälammelta
Sanotaan että silloin vastaa osaa johtaa yritystä kun on kerran epäonnistunut ja kerran onnistunut. Vitut. Kukaan fiksu ihminen ei ikinä epäonnistu. Yrittäjä ei tee virheitä ja jos virheitä sitten jostain syystä muka tapahtuu, niin älä sinä nyt ole ainakaan niin tyhmä, että myöntäisit virheesi! Vinkki: Vyörytä syy työntekijöiden tyhmyyden niskoille, asiakkaiden syyksi ja alihankkijoiden ammattitaidottomuudeksi. Älä myönnä ikinä mitään ja muista valehdella koko ajan, jatkuvasti.
Känkkäränköintikirjan lukuohje.
Tämän känkkäröintikirjan lukuohje:
Älä usko mitään,
kyseenalaista kaikki.
”Yrittäjä on töissä 24h
ja se on kaikkien muiden vika!” – sydänkohtaukseen kuollut yrittäjä Yli(työ)torniosta
Ryhdy yrittäjäksi, niin sinulla ei ole enää vapaapäiviä. Lomia ei ole koska kaikki muut pitävät lomia juuri silloin, kun sinä haluaisit. Sinun tehtäväsi on joustaa ja nöyristellä asiakkaiden, työntekijöiden, verottajan ja valtion edessä. Ryhdy yrittäjäksi, niin olet työttömyyskorvausten edessä lainsuojaton. On kaikkien muiden vika, että sinua alistetaan. Ei ole sinun syysi että jouduit yrittäjäksi. Nyt sinulla ei ole tilanteestasi poispääsyä. Joudut tekemään pitkää päivää koska asiakkaasi eivät suostu maksamaan edes kohtuullisia tuntihintoja ja vaativat sinulta jatkuvasti ylitöitä. On kaikkien muiden vika, että työntekijät eivät suostu tekemään ylitöitä, lauantaitöitä eivätkä sunnuntaitöitä. Sinun tehtäväsi on olla aina töissä ja nostaa muita pienempää palkkaa ilman lomakorvauksia. Kaikki lomasi olkoot palkattomia ja eläkkeesi, jopa pienempi kuin työttömillä.
Yrittäjän tehtävä on kiristellä hampaita, kun työntekijä ei suostu ylitöihin.
Työntekijät ovat kuulemma laiskoja, tyhmiä ja työlakitietoisia. Työntekijöiden puolta pitävät kaikki pahat ay-pamput, joiden ainoa tehtävä on hankaloittaa pienen yrittäjän työtä. Varo vain, jos ehdotat ylitöitä, niin heti kimpussasi on tuhat lakimiestä työntekijääsi suojelemassa ja jos kenties haluaisit itsellesi jotain työnantajan turvaa joudut nipistämään entistäkin enemmän jo nyt niin pienestä palkastasi. Kun sitten vihdoin pääset eroon ay-lakimiesarmeijasta, saat niskaasi työterveystarkistajat ja muut keppihyypiöt, jotka estävät oikeiden töiden tekemisen.
Yrittäjä ei ole ikinä kotona,
hän vain tekee töitä.
Pitää vetää tripla-annokset nitroja, jotta jaksaa tehdä töitä. Vaimo valittaa kun en voinut pitää isyyslomaa enkä kesälomaa ja lapset ihmettelevät, kun olen joka ilta myöhään ja aina lauantaisin töissä. Mikä minä sille voin että asiakkaille ei sovi mikään muu aika. Pakko olla nöyrä ja tehdä töitä. Asiakashan on aina niin vitun oikeassa. Perhe on uhrattava työn alttarille.
Sisu
on muka älyn ylittävää itsepäisyyttä.
Paskat. Sisu on sitä, että vaan tehdään; ja että hommat on hoidettava kun hommat on hoidettava. Sisulla ei ole älyn kanssa mitään tekemistä. Yrittäjän tehtävä on olla sisukas ja jaksaa vaikka tulisi mitä tahansa eteen.
Ei ole olemassa yritystä koska
yritys onkin yhtäkkiä vain joku työpaikka.
Yritys on työpaikka ja työpaikka on vankila. Siis yritys on vankila. Vankila, jossa ihmiset kärttävät toisiltaan ihmeellisiä asioita. Yrityksen – siis vankilan johtaja on se kusipää, jonka syytä kaikki menetetyt lomat ovat. Yritys on se paikka, jonne mennessään työntekijät voivat jättää aivot narikkaan ja aloittaa palkan nostamisen. Yrittäjälle nuo työntekijät ovat salaliittoa vaanivia verenimijöitä, jotka kinuvat aina vain lisää liksaa ja helpompia työoloja. Työoloista valittaminen on nimittäin tärkein osa työtä ja siksi onkin muistettava, yrittäjä on kaiken pahan alkulähde.
Saneeraaminen omasta pussista on rankkaa: Jouduin jättämään oman palkan maksamatta, jotta saisin alv –rästini maksettua. – rahoitusvaihtoehtoja tuntematon yrittäjä Sipoon korvesta
Suomen laki on yrittäjän vihollinen. Se käskee ettei saa maksaa omaa palkkaa jos on muille niin paljon velkaa että yritys menisi konkurssiin. Miksei saisi. Tottakai yrittäjän pitäisi saada nostaa palkkaa ja jättää muiden palkat ja verot maksamatta. Känkkäränkkä-yrittäjähän on omaan napaansa tuijottaja ja oman edun hakija!
Känkkäränkkä-yrittäjä on oikeassa,
kun hän valehtelee öin ja päivin.
Känkkäränkkä-yrittäjän mikään teko ei kestä päivänvaloa. Tavarat on tuotu maahan laittomasti. Verot jätetään ilmoittamatta ja ostolaskut tekaistaan. Myydyt tuotteet on maksettava käteisellä, eikä käteisellä maksettuja laskuja tietenkään tarvitse kirjanpitoon ilmoittaa. Känkkäränkkä-yrittäjä pimittää kaiken varallisuutensa verottajalta veroparatiiseihin ja hänen yrityksensä haetaan konkurssiin maksamattomien verojen ja muiden velkojen vuoksi. Jokainen kusetettu euro on verottajan virhe!
Känkkäränkkä-yrittäjyyden menestymisen mittari on paljastumattomien petosten määrä.
Yrittäjän työllä ei ole muuta tarkoitusta kuin raha. Siksi hän heittää yrityksen nurin heti kun menee heikommin. Hän perustaa uuteen maahan uuden yrityksen tai tekee laitonta toimintaa peitenimillä ja hyväuskoisten ystävien nimien alla. Yrittäjä on petollisuuden aikakauden selviytyjä.
Kun firmassa menee hyvin,
silloin vasta on kriisi päällä.
Kun firmassa kaikki näyttää menevän hienosti, on herätettävä itsensä kriisiin. Luonnoton yrittäjä on aivan varmasti väärentänyt taseet, piilotellut ostovelkoja ja tekaissut tilauskannan. Todellisuudessa yritys on aivan varmasti konkurssin partaalla. Sille vain ei voi mitään. Suomalainen ei saa onnistua. Aina on oltava joku juttu pielessä, joka tuhoaa kaiken. Yrittäjä on varmasti petturi ja muut uskovat tätä sinisilmäisesti.
Syntynyt luottamus on pääomaa,
jonka avulla voi kusettaa lisää.
Todellista pitkäkestoista pääomaa on se, kun asiakas luottaa känkkäränkkä-yrittäjään ja yrittäjä tietää sen. Tätä pääomaa ei voi ostaa, se on ansaittava. Kun luottamuspääoma on valheiden vyyhdin ja kaksinaamaisuuden keinoin ansaittu, sitä voi käyttää törkeästi hyväksi. Koska luonnoton yrittäjä on valehtelee aina, hänen ei tarvitse muistaa eikä kohdata totuutta.
Velkataakan jättäminen yhteiskunnalle on yrittäjän palkinnoista suurin.
Velkataakan jättäjä on muuttanut maailmaa, saanut väärennetyn nimensä protestilistoille ja hyväuskoiset takaajansa velkavankeuteen. Hän on luonut jotain pysyvää merkityksellistä, hän on tehnyt työntekijöistä itsetunnottomia ihmisraunioita. Perinnön jättämistä on hyvä muistella Dubain auringossa petollisin keinoin ansaitulla rahalla ostettu jääkylmä drinkki kädessä. Yrittäjyys jättää jälkensä.
Viimeinen harmaan yrittäjän tehtävä on kuunnella.
Älä kuuntele omaatuntoasi.
Älä kuuntele työntekijöitäsi
äläkä missään nimessä asiakkaitasi.
Kuuntele vain omia valheitasi, niin uskot niihin itsekin.
Vastuu on asia, jota me ihmiset pakenemme ja pelkäämme eniten. Siksi känkkäränkkä-yrittäjä osaa ottaa vain näennäisesti vastuuta.
Vastuun näennäisottaminen on harmaan yrittäjän paras keino ansaita luottamusta. Sinisilmäiset ihmiset jaksavat uskoa aina vaan uusia valheita ja tekosyiden tekosyitä siltä kusipäältä. Luonnoton yrittäjyys on valkoisten valheiden mestari ja vastuun välttämisen mestari.
Kiitos. Sitä sanaa känkkäränkkä-yrittäjä ei ikinä kuule.
Luonnottoman yrittäjän tehtävä on kiittää kaikkia muita ja juosta käpälämäkeen ennekuin jää mielistelystä kiinni. Kiitosta hänelle ei jaeta.
Känkkäränkkä-yrittäjä tavoittelee menestystä elämäänsä, ja samalla unohtaa elää.
Laulu ei ole nuoteissa vaan nuottien välissä. Runo ei ole sanoissa vaan sanojen välissä. Elämä on nyt. Tässä hetkessä. Känkkäränkkä yrittäjä elää odotuksissa, eikä siksi sinne ikinä pääse.
Kaikki on muka niin itsestäsi kiinni ja sitä saat mitä tavoittelet. Vitut on! Tää on joku salaliitto, että kaikki on jotenkin mua vastaan!
Just kun luulet saavasi hommat sujumaan, joku työntekijä tuleeja keksii jonkun älyttömän poissaolotempauksen. Työntekijä pamahtaa paksuks tai ratkee ryyppäämään. Sit parhaita on ne vitun viilettäjät, jotka ei on vaan olevinaan ja tekevinään töitä kun mä olen maksavinani palkkaa. Kyllä mä maksan palkkaa, mutta vasta sitten kun ne tekee töitä. Ja sit ku mä maksan palkkaa ja joku iso projekti on kesken, niin samantien avainhenkilö päättää lähteä maailmanympärimatkalle ja katoaa vuodeksi parin kuukauden varoitusajalla. Onko tää sit reilua?
Kotiintulo-ajat.
-- DISCLAIMER: Ja siis todellakin todellakin nämä ei ole todellisia juttuja vaan mustaa huumoria ja vitsikästä touhua. Osa voi perustua juttuihin, mutta nekin on väritettyjä.