Dresscode: kalsarit

Kollektiivisilla kalsarikinkereillä farkut jätetään narikkaan.

Mitä rumemmat kalsarit, sitä todennäköisemmin käy flaksi. Jos vanha yöelämän totuus pitää paikkansa, KY klubilla nähdään 25.2. todelliset orgiat.

Kollektiivisilla kalsarikinkereillä juhlitaan nimittäin pappakalsareissa.

”On vääryys, ettei mukavinta ja rakkainta vaatekappaletta voi esitellä julkisesti. Kalsarit lämmittävät, kun poikaystävä ei”, intoilee kalsarikinkerien järjestäjä Jenni Markkanen. Markkasella on vuosien kokemus kalsarijuhlimisesta.

”Pohdimme, mikä olisi paras bilevaatetus haastavaan juhlintaan. Virttyneille pappakalsareille ei löytynyt voittajaa. Festareilla ja opiskelijaristeilyillä tuntemattomat tulevat kehumaan illan hienointa asua. Kokemus on osoittanut, että viikonloppu hujahtaa hyvin samoissa kalsareissa, kunhan muistaa vaihtaa alle tuoreet pikkuhousut. Kommandona joutuu vaihtamaan kalsareita joka päivä.”

Markkanen on varma, että kalsari-idea saa suosiota myös Helsingin yössä. Hän osallistui kymmenhenkisine tiimeineen Bilejärjestäjä-kisaan ja pääsi järjestämään Kollektiiviset kalsarikinkerinsä Helsingin keskustan ravintolassa. Järjestäjät odottavat paikalle jopa 1 800 paria pappakalsareita. Bileet juontaa BB-Andreas ja niissä viihdyttää Indica, mahdollisesti kalsareissa.

”Vaikka ilmastonmuutoksen myötä kalsareista onkin tulossa ympärivuotinen asu, ymmärrämme, ettei Suomen talvi vielä salli kalsareissa hiihtelyä. Siksi farkut jalassa pääsee sisään, mutta ne jätetään narikkaan. Kalsarittomat voivat hankkia asun paikan päältä.”

Legginsit, nuo salonkikelpoisesti nimetyt pitkät kalsarit, alkavat olla out. Jenni, mikä on kuuminta kalsarimuodin helmikuussa 2009?

”Värikkäät pappakalsarit ovat nousussa. Vaalenapunainen ja vaaleansininen väri tekevät paluun kymmenen vuoden jälkeen.”

Bileisiin järjesty!

Bilejärjestäjä-kisa tähyää länteen. Ruotsissa bilejärjestäjät, festfixarna, ovat vastuussa suuresta osasta Tukholman isoja pippaloita. Järkkärit ovat seurattuja julkkiksia ja pyrkivät verkostojensa avulla haalimaan bileisiinsä mahdollisimman monta tuttua naamaa.

SK-ravintoloiden ja Speed Promotion&Agencyn luotsaamaan kisaan ilmoittautui 200 toiveikasta bileisäntää ja -emäntää. Kymmenen parasta saivat käyttöönsä KY klubin sekä 1 500 euroa. Tuottajakokelaat suunnittelevat ohjelman, houkuttelevat esiintyjät, laskevat budjetit, haalivat sponsorit ja mainostavat niin maan vimmatusti.

Bileet arvostelevaan raatiin kuuluvat muun muassa Sedu Koskinen ja Kalle Keskinen. Raati arvioi bileiden teemaa, toteutusta, yleisömäärää, ravintolamyyntiä sekä paikalle kutsuttujen julkkisten laatua ja määrää. Paras bilejärjestäjä kuittaa 20 000 euroa. Kymmenen finalistia biletyttävät KY klubilla joka keskiviikko 8.4. asti.

http://www.bilejarjestaja.fi

Suosittelemme