
Lidlin ja huippukokki Henri Alénin pop up -ravintola Lidlerie oli avoinna vain viisi päivää, mutta se riitti nostamaan sen ruokapiirien kuumimmaksi puheenaiheeksi.
Lyhyt elinkaari ei laimentanut kokemusta – päinvastoin! Ravintolan sulkemisen jälkeen kiinnostus on vain kasvanut.
Lidlin viinit nousivat yllätyshitiksi!
Helsingin Finnjävelissä toiminut Lidlerie rakensi ideansa yksinkertaisen, mutta pysäyttävän konseptin varaan. Illallisen hinta määräytyi vain raaka-aineiden mukaan, ja kaikki annoksiin käytettävät raaka-aineet tulivat Lidlistä.

Päivisin asiakkaat saattoivat koota oman kolmen ruokalajin lounaansa, ja illalla tarjolla oli kolme valmista neljän ruokalajin menua.
LUE MYÖS: Henri Alén yllättää: Avaa uuden ravintolan, jossa menun saa alle 13 €:lla!
Konsepti herätti ennakkoon ihmetystä, mutta lopputulos yllätti positiivisesti. Moni lähti kotiin hämmentyneenä siitä, miten supermarketin hinnalla voi saada ravintolatason elämyksen. Erityisesti kotimaisista raaka-aineista koostettu Pohjolan makuja -menu nousi asiakkaiden ykkössuosikiksi.
Pöytävarauspalvelu Tableonlinen asiakasarviot nousivat 4,93 pisteeseen viidestä, ja osa asiakkaista olisi antanut enemmänkin.
“Jos olisi voinut antaa kuusi tähteä, niin palvelulle olisin sen antanut…”
Asiakkaiden palautteissa keskiöön nousee hyvän ruoan ja viinin lisäksi ravintolan ystävällinen ja hyvin palveleva henkilökunta.
“Aivan uskomaton konsepti ja kokemus! Menu oli loistava”, TableOnlinen arvosteluissa hehkutetaan.

LUE MYÖS: Henri Alén paljastaa nyt uutuusravintolansa reseptin: Näin syntyy ravintolatason jälkiruoka kotona
Suomen Lidl-myymälöissä toistaiseksi ei saatavilla olevat Lidl-viinit nousivat palautteissa jopa pienoiseksi yllätyshitiksi.
”Ruoka oli hyvää, viinipaketti loistava ja palvelu erinomaista.”
”Erittäin hyvää ruokaa ja yllättävän hyvää viiniä – ja palvelukin ystävällistä.”
Tekeekö Lidlerie joskus paluun?
Lidlerien näkemyksellinen sisustus herätti asiakkaissa paljon ihastusta. Ravintolan yksi elementti oli näyttävä heviseinä, joka koosui aidoista kasviksista ja hedelmistä. Monia on mietityttänyt, mihin heviseinän tuotteet päätyivät ravintolan sulkemisen jälkeen.

"Meille on itsestäänselvää, että heviseinän tuotteet pääsevät hyötykäyttöön. Ruoka ei kuulu roskiin. Myymälöissämme parhaat päivänsä nähneet kasvikset myydään hukka-alessa, ja myymättä jääneitä tuotteita lahjoitetaan ruoka-apuun ja eläinten rehuksi. Lidlerien heviseinän tuotteet lahjoitettiin eläinten ruoaksi eläinsuojelukeskus Tuulispäälle", Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa kertoo tiedotteessa.
Asiakkaat ovat toivoneet jatkoa Lidlerie-konseptille. Lidlerietä on toivottu pysyväksi ravintolaksi sekä myös muille paikkakunnille.

"Lidlerien menestys on ollut tosi inspiroivaa meille kaikille. Haluamme ehdottomasti säväyttää vastaavalla tavalla myös jatkossa. Tällä hetkellä meillä ei ole konkreettisia suunnitelmia Lidlerien jatkoksi, mutta meillä on Henkan kanssa suunnitteilla kyllä yhteisiä tempauksa asiakkaidemme iloksi", Musa kertoo.