Milloin ravintolat toteuttavat Instagram-menun Suomessa?

Newyorkilainen ravintola keksi käyttää hyväkseen sosiaalisen median ilmiötä.

Ruokakuvilta ei voi välttyä sosiaalisessa mediassa. Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa jaetaan annoskuvia päivittäin. New Yorkissa tämän ilmiön on valjastanut käyttöönsä ravintola Comodo, joka ammentaa inspiraationsa latinalaisamerikkalaisesta ruokakulttuurista.

Comodossa annoksen houkuttelevuutta ei tarvitse päättää pelkän kuvaustekstin perusteella: tarjoilijalle voi näyttää herkulliselta näyttävää annosta puhelimesta.

[AD]

Comodo hyödyntää ravintolan asiakkaiden ruokakuvia, joista muodostuu Instagram-menu. Kun ravintolan asiakas ottaa älypuhelimellaan kuvan, hän voi lisätä sen iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille ladattavan Instagram-palvelun kautta ruokalistalle. Kuvaan täytyy vain lisätä tunniste eli hashtag #ComodoMenu.

Kaikkia asiakkaiden lisäämiä kuvia voi selata Instagramissa #ComodoMenu-hashtagin alta. Paperisissa ruokalistoissa on myös maininta Instagram-menusta. Lisäksi asiakkaat voivat kirjoittaa arvioitaan annoksista kuvien yhteyteen.

Mikä ravintola ottaa ensimmäisenä käyttöönsä vastaavanlaisen menun Suomessa?

The Instagram Menu from Raul Mandru on Vimeo.


Lähde: DesignTaxi

Suosittelemme