Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset toukokuulta 2012.

Hikeä, läikkynyttä bensaa ja korjaamista  1

Naapuri pyysi puutarhajyrsintä lainaan. No se lähti kotona käyntiin ja jauhoi ihan hyvin. Sitten kun se pääsi naapurin pihaan käytiä riitti vain hetkellisesti.

Ei auttanut terien vähentäminen, eikä ilmansuodattimen poisto. Ei auttanut kaasuvivun lukitus, joten päättelin siitä ettei se perkeleen partneri saa bensaa vaikka naapuri sen tankkasikin.

No kun nyt kuitenkin kipinää oli arvelin ettei vika voi kovin iso olla. Jotain tyyliin roska suuttimessa tai suodastin tukossa.

Purkaessa vika ilmeni kuitenkin todella selkeästi. Koska kyseisessä laitteessa tankki on kaasarin alapuolella se vaatiin polttoainepumpun. Pumppu saa voimansa kampikammion paineiskuista. Koska mitätön kumikäyrä oli poikki ei pummpuvoima riittänyt enää silloin kun koneesta piti ottaa kierrosten lisäksi voimaa.

kutistesukka auttoi siihen vaivaan tilapäisesti ja tuli sit samalla puhdistettua suutinkin. Suutin ei ollut ihan täysin auki, joten kaksi vikaa yhtä aikaa. Sit kun sen sai läjään niin hihnojen ajoittaista kiljuntaa lukuunottamatta pelasi paremmin kuin moneen vuoteen.

Saman päivän nimiin tarvi korjata vielä yksi vuotava kaivuvipu ja irronnut takalaidan sylinterin korvake. Korvake on kolme kertaa irronnut ja irtoaa varmaan taas vuoden tai parin päästä. Takalaita aukeaa hieman liian vähän tai sit vaan väärään suuntaan.



Suo siellä vetelä täällä  1

Joka toiselle kuopan kaivatti itse siihen lankesi. Oli vähän hankala eilinen ilta lopputuloksena oli kone seis ajokelvottomana keskellä väylää puomi suorana. Ei auttanut tuntien lataus, ei buusteri / apuvirta. Olisi toki auttanut jos olisi ollut suuri irtoakku. Näin ollen lähteminen ei illalla ollutkaan niin yksinkertaista. Akut olivat toki vähän varoitelleet, mutta ilmeisesti joku kenno meni oikosulkuun ja tehot katosivat heti ajon jälkeen.

Tänään sit pääsin kauppaan hakemaan uudet akut ja sain tien auki. Ennen kuin toinen akku oli kolossaan puhelin soi ja kuulin taas oikein rautaisen ammattimiehen ajosuorituksen. Mitä lie lasten crossireittiä traktorikaivurilla oli tehnytkin niin humautti talvella kaivettuun ja peitettyyn hevosen mentävään reikään. Märkä maa, ja kantavuus sellainen että takapyörä humahti yli puolivälin ja etupyörä kokonaan maan poveen.

jos samaan paikkaan olisi pudonnut Vammas Magnum olisi sen saanut sieltä omin avuin ylös. Vaikka maavaraa on vähemmän olisi pidemmän akselivälin ja runko-ohjauksen avulla saanut liikkumaan johonkin suuntaan edes sen puoli metriä ja sitten pölli tai pari pahiten uponneen pyörän alle. Lännen C20 on ajalta jolloin vain Vammaksessa oli säätötilavuuspumput 2 kpl, takahallinta, hydrostaattiveto ja kahvat kiinni penkissä. Nuo kun yhdistetään sileään pohjaan niin kiinni jäämiseen tarvitaan vähintään kanto. Kyllä moreenimaasta pitää omin avuin ylös päästä.

Kyllä se kone sieltä kuopasta nousi kun vaan paksu ketju laitettiin kauhasta kauhaan ja pari kauhallista maata pois etupyörien edestä.


Rakkautta ja piikkilankaa  1

Googlesuomennettujen viestien lisäksi ja päivän piristeeksi rupesi puskemaan viestiä Venäjältä. En sitten tiedä kummalla puolella piikkilankaa viestejä on rakennettu, mutta arvelin että kyseessä on rahankeräysviestiketju ja vieläpä oikein taidokkaasti tehty sellainen. Jos on aito niin tällä hetkellä joko Moskovassa Tai Helsinki-Vantaalla on kaunis Venäläinen nainen täpinöissään.

Jos olisi ylimääräistä rahaa niin saisihan sitä syytää pitkin maailmaa, mutta jos isänne ja äitinne eivät ole opettaneet olemaan lähettämättä rahaa tuntemattomille tai nettitutuille niin se on oma häpeänne.


Sukua  1

Tukholman täti pääsi yllättämään. Tulivat ilmeisesti Volvollaan vastaan, mutta enhän minä tunnistanut. Sitäpaitsi S80 väri Hopea ei täällä huomiota herätä, mut tuo on 3.2 AWD eli harmittoman näköinen, muttei kuitenkaan ihan karvalakkimalli.

Nyt rupea satamaan ja toivottavasti pahin siitepölykausi hellittäisi hetkeksi.


Ongelma  1

Joku pitää nettituttavuuksia huonona asiana. Pari päivää sitten sain näytölleni rengastusuutisen ja voin toivottaa heille paljon onnea vaikka en ole miestä tavannut koskaan. Ironisesti samana päivänä sain vähän vanhemmalta nettituttavuudelta kiitoskortin hänen ja jo tutuksi tulleen miehensä häistä.

Ei sillä etteikö viehätysvoimaista naista voisi tulla vastaan vaikka Siwan kassalla, mutta noista kahdesta ensimmäinen on ylittämätön ja siksi vertailukiellossa.

Tiistain puolella piti pari puuta istuttaa ja kuoriketta levittää. Työmaasta tuli sikäli harvinainen että ihan heti kun pääsin perille kävi käsky lähteä ruokatunnille. Syynä oli jo aikaisemmin esittämäni epäilyt siitä että valittujen istutuspaikkojen alla luikertelee kaukolämmön runkolinja. Isännöitsija ja vanhemmat asukkaat vahvistivat havaintoni ja monttujen paikka vaihtui.

Samaan systeemiin vaihtui myös kaivettujen maiden kohtalo. Noin periaatteessa hyvää multaa, mutta paljon juuria. Aivan loistavaa maata takapihan rinteeseen, mutta taajamassa ja naapurin puolta eli työpäivä piteni sit illan suuntaan ja reippaasti. Lopputulos neljää viistoa tukikeppiä ja loppunutta kuoriketta lukuunottamatta ihan mainio.



Kaukana  1

Työmatka oli pitkä, mutta sujuva. Paluumatka osui vilkkaampaan hetkeen.

Sillä välillä sitten siirtyi yksi puu uuteen paikkaan ja seitsemaän uuttaa meni maahan. Ongelmana hieman säätellen tehty kantojyrsintä ja valtavat juuristot. Sinne sit routapiikin kanssa milli milliltä tekemään taimille koloja.


Hiirenkorvia  1

Kevätkiirettä luvassa. Jonoa on ja töitä yritetään survoa väliin ja lomittain. Onneksi rakennusvalvonnassa tökkii niin ei tarvi ainakaan yhdessä paikassa täyttöjä hätäillä. Näin kun sanoo niin lupa on muutassa päivässä käsitelty ja samaan aikaan vesi ja viemärihuolto tarvii ehostusta.


Vaihto  1

Menin Toyotalla, mutta tulin Golffilla takaisin. Syynä se että työmaasturissa oli sopivasti vaunu perässä. Kun sekä WV että MB AMG ovat koukuttomia niin sujuu varmaan aika huonosti veneen lasku.

Toinen pohja tuli kokolailla valukuntoon. Ongelmana edelleen miten vanha rintamamiestalo ja laajennusosa naitetaan yhteen ilman että lattiaan tulee pykäliä tai liienmin liikkumista. Kuorrutuksena päällä matalaperusteinen betonilaatta terassin alla.