Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset helmikuulta 2019.

Kannattiko?  2

Aamulla kuuntelin radiosta että Finlandiatalon ulkoverhoilu - siis se sama jo kertaalleen vaihdettu ja alkujaankin Suomen oloihin sopimaton liian huokoinen ja säätä kestämätön marmori olisi taas vaihtoiässä... Maassa missä on ehkä maailman parasta graniittia vannotaan jo kuolleen arkkitehdin nimeen.

Arkkitehti vaan ei välttämättä ole se paras ratkomaan rakenteiden ja materiaalien toimintaa. Jos virhe on tehty uutta rakentaessa niin sitä ei pitäsi tehdä uudestaan samoilla väärillä materiaaleilla. Jos virhe on jo toisetettu kertaalleen niin eikö niistä menetyistä miljoonista voisi jo oppia, ajaa kupruilleet laatat murskasta läpi ja tehdä valkoista pesubetonia säänkestävällä lisäaineistuksella ja sit vaikka lasi/lasitus /keraaminen pinta betonilaatan päälle,

Tuntuu jo kohta siltä että koko komeus kannattaisi päälystää aurinkopaneeleilla ja antaa kupruilleiden laattoejen ole paneeleiden suojassa. No en muista paistaako sinne aurinko kesälläkään.

Eli kun Hämeen Sanomissa moititaan ettei Aulangon Graniittilinnaa ole tehty kestämään ja rakennusvuosi on kuitenkin ilmeisesti ollut 1887 niin aika harva rakennus kestää moista. Samoin sitten jos jossain huvimajassa on halkeama ja perustukset ovat ajalta kun Hämeenlinnassa ei ollut yhtään autoa vaan Aulangolla liikuttiin varmaan kävellen tai korkeintaan hevosella- ei ole paljon maa tärissyt. Samoin sit jos on satanut vähemmän ja maaston muodot olleet oikeat.

Nyt sitten tilanne se että jo kolme taksia on hajonnut sen vuoksi kun sitkeästi alueauralla työnnetyt pikkutiet ovat niin huonossa kunnossa. Pahimpana päivänä kolme autoa ojassa. Ei tosin Aulangolla vaan joku rallikuskia leikkinyt BMW:n kuljettaja.

Miksi kilpailuttamisen ehdoissa ei vaadita käyttämään lumilinkoa. Nyt on jo monin paikoin yli metrin valleja.

Jos lunta sataa joka päivä ja se on tuollaista puuromaista suojalunta niin se ei tietenkään jokaisesta linkomallista läpi mene, mut jos jos on kuivaa pakkaslunta niin miksi väkisin tehdä siitä vaan penkkaa penkan päälle. Sit ajonopeudet vaarallisia että jaksaa auralla heittää ja liittymät lunta täyteen.

Jopa ns paremman urakoitsijan jäljiltä todistin surkeaa tapausta kun yövuorosta palaava duunari aamulla Hondallaan oli hiki hatussa lapioimassa pohjastaan kiinni juuttunutta perä edelleen kevyen liikenteen väylällä.

Jos koko ajan vaan kilpaillaan ja kilpailutetaan niin vanhukset kuolee haamuhoitajien näkymättömissä käsissä ja yhteiskunta lakkaa toimimasta.

Olisi aika miettiä mitä saa kilpailuttaa, mitä saa myydä ja mitä ei.