Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset joulukuulta 2012.
Seuraava

Särkyneet ja korjatut  1

Keli on kovaa koneille. Kovin on letkut tasalaatuisia kun ihan samalla lailla kaksi letkua tihkuu läpi öljyä. Tai no enää yksi kun toinen on jo vaihdettu ja vaikeampi toivottavasti huomenna aamupäivän aikana. Tasainen laatu, mutta huono, koska kyllä hydrauliikkaletku saisi kestää enemmän kuin 4 vuotta ja 2350 käyttötuntia.

Lisäksi sää on kovaa akuille. Sama kilpailevan firman kaveri joka juuttui ojan pääle viikonloppuna aloitti viikon jäämällä pakullaan työmaalle. Onneksi oli sentään toimiva lisälämppäri että sai sen sieltä apuvirralla käyntiin..


Talven mitalla  1

Ennuste toki näytti heikkoa lumisadetta yöksi. En sitli arvannut että auton saisi kaivaa hangesta lapiolla tavanomaisen harjauksen ja ajamaan lähtemisen sijaan.

Forecan lumen 5-15 cm syvyys ei pidä likikään paikkaansa. Ilmeisesti tällä kohtaa on hyvin paljon enemmän lunta kuin lähimällä havainoasemalla. 15 cm oli jo eilen ja ainakin saman verran tuli yön aikana lisää. Kevyttä lumi toki on kun katsoi latupohjia tampannutta moottorikelkkaa.

Linko oli tänään käytössä ekaa kertaa tänä talvena. Eikä ollut huono valinta vaikkakin lähtö tuotti melkoisen määrän työtä.


Ojan päällä  1

Harvoin saa nauraa vahingoniloisesti yhtä hyvin kuin tänään. Kukaan ei ollut loukkaantunut, mutta pidin kyllä huolen että tieto hölmöilystä ei jäänyt pelkän näköhavaintoni varaan.

Pääsin siis kesken töiden nauramaan kuinka kilpailevan firman kaveri oli onnistunut tekemään kolme amatöörimokaa. A ei ollut tyhjentänyt vettä ym paskaa tankista, B ei ollut tankannut töihin lähtiessään talvilaatua ja C ei ollut vaihtanut polttoainesuodatinta. Näin ollen oli saanut kaivetuksi yhden metrin kunnes kone oli sammunut mukavalle tuuliselle aukealle lumisateeseen. Sinne oli sitten kolmen litran kannulla kantanut lähitalosta saamaansa polttoainetta. Kun ei ollut uskonut polttoaineen vähyyteen ja suodattimen tukkeutumiseen oli vielä startilla tyhjentänyt akut- eli tehnyt ihan samat temput kuin viime vuonna samaan aikaan ekojen kunnon pakkasten saapuessa.

Apu ei kelvannut kesken auralenkin ja uskoisin koneen seisovan edelleen samoilla sijoilla käymättömänä. Jotkut ei vaan opi kunnioittamaan lumista aikaa vuodesta.


Seuraava