Suojelusprkl

tauolla oleva blogini, jota kaipaan toisinaan, jossain vaiheessa ehkä palaan:)

Näytetään kirjoitukset kesäkuulta 2008.

Horoskoopit  4

Eksyin Suomi24:n sivulle lukemaan horoskooppeja ja sieltä johonkin keskusteluun, jossa keskusteltiin tylsistä horoskooppimerkeistä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=596&posting=22000000029008171&view_mode=flat_threaded

Vittu että repeilin tuolle kirjoitukselle. Oikeasti, ei kai kukaan nyt ihan noin mustavalkoisesti ja tosissaan näe astrologiaa:D

Mä voin myöntää sen, että olen ollut aina kiinnostunut astrologiasta ja horoskoopeista, mutta ihan vain leikkimielisesti. Se on aiheena mielenkiintoinen, koska olen tosi useita itselleni täysin tuntemattomista ihmisistä osannut arvata heidän horoskooppimerkkinsä heidän ulkonäön ja käytöksensä perusteella. Toki horoskooppimerkkejä on vain sen 12kpl ja ne on ympäripyöreetä tekstiä, mutta silti:)

Yksi asia itseäni kuitenkin horoskoopeissa häiritsee, meinaan se että kaikki muut paitsi yksi seurustelukumppaneistani, on ollut nousumerkiltään leijona, ja nousumerkkiltään leijonaa houkuttelee aurinkomerkki vesimiehet x) Ja ylipäätään ne ihmiset, varsinkin miespuoliset sellaiset, joiden kanssa olen tullut paremmin juttuun, ovat paljastuneet nousumerkiltään leijoniksi. Tuo on asia, joka itseäni on häirinnyt jo monta vuotta, koska olen tällaiseen asiaan kiinnittänyt huomioni sen 11 vuotta mitä olen kolmijalkaisten kanssa aikaani kuluttanut. Ja kun huomioi vielä sen, että vain muutama tapaus on samana vuonna syntynyt, joten ei voi sitäkään syyttää että he olisivat samana vuonna/kuukautena/kellonaikana syntyneet, nuo kun on ne asiat jotka määrittelee nousumerkin.

No nysse iski  3

Väsymys meinaan. Nukuin viime yönä pari hassua puolen tunnin pätkää, neljästä puoleen kuunteen asti sängyllä silmät auki maanneena totesin, ettei tästä tule lasta eikä paskaa. Nousin ylös. Hikoilin reilun tunnin, söin kourallisen pähkinöitä ja menin takaisin peiton alle, nukahtaakseni muutamaksi tunniksi.

Nyt pitäisi lähteä kaupungille katsomaan Sinkkuelämää-elokuva kaverin kanssa ja käydä sen jälkeen vielä syömässä. Mitä todennäköisesti, tulen nukahtamaan elokuvan aikana. Kaikella kunnioituksella elokuvaa kohtaan siis.

Julkkisten rakkauselämä lööpeissä  6

Olen jo pitemmän aikaa ihmetellyt, tai no oikeastaan naureskellut, lehdistön tavalle uutisoida eri julkkisten parisuhde-elämää.

Ensin taisi tulla Vanhanen ja Suski, ja kun he erosivat (unohdetaan nyt kaikki muu julkisuus jota erosta tuli) ja Masa alkoi hengailee Merikukan kanssa, niin lehdistö uutisoi heidän rakkauttaan ja nyt Masa on Mertalan kanssa ihan in love ja siitä hehkutellaan lehdistössä.

Tai kun Karpela ja tämä tuottaja tapaus (jonka nimeä en just nyt saa mieleeni) tapasivat niin taas lööpeissa rietasteltiin heidän elämästään ja kun tuli ero ja Tarja tapasi uuden miehen niin jo on lyhyen tapailun jälkeen niin in lovena että.

Tulee sellainen olo, että tyrkyttävätkö nämä ihmiset itse näitä rakkausasioitaan iltapäivälehdille näyttäkseen eksilleen, että heillä on uusi kierrossa vai miksi noita asioita kirjoitellaan pyöräilyretkikuvien kera lehdissä? Eivätkö ihmiset ajattele, kuinka typerältä tuollainen "olen ihan rakastunut vaikka tapasin tapauksen eilen" hehkuttelut on?

Mua ei voisi vähempää kiinnostaa kenen kanssa Matti, Karpela tai joku vitun Nykänen nussii tai ketä he lovettaa. Oikeasti, noi asiat ei mun mielestä ole mitään helvetin uutiskynnyksen ylittäviä asioita, enkä pysty ymmärtämään ketä voisi oikeasti kiinnostaa jonkun julkkiksen parisuhde-elämä.

Parisuhde-elämässä toimii mun parhaiten sanonta "Kel onni on, hän onnen kätkeköön"
Mä ainakaan en haluaisi antaa julkisuuteen sellaista kuvaa, että vaihdan kumppaniani kuin sukkaa ja hehkuttelen lööpeissä rakkauselämästäni joka toinen kuukausi eri nimisen ihmisen kanssa. En varsinkaan, jos olisin mukana politiikassa.

Pärkele.

Vitun prisma  4

Mulla ei ole mitään muuta kuin huonoja kokemuksia kyseisestä kauppaketjusta. Milloin saan mätää tuotetta, tai muuten viallista kamaa, viime kerralla ne paskiaiset veloitti multa yli 20euroa ylimääräistä.

Ostin alennuksesta cd-levyn 3euroa, sit 1,5litran limupullon ja 0,5litran fenix-juoman. Mun matematiikalla tuo pitäisi kustantaan alle 8euroa.

Olin tuolloin kännykkä korvalla juoruumassa kaverin kanssa yli tunnin ja kun tuota maksua allekirjoitin, en tietenkään tajunnut katsoa tarpeeksi tarkkaan loppusummaa enkä säästää kuittia(typerä minä) vaan heitin kuitin vissiin Provinssirockissa roskiin kun niitä oli taas kertynyt lompakko täyteen.

Äsken kävin katselemassa tililtä mennyjä veloituksia ja olivat sitten veloittaneet 20euroa liikaa tuosta ostoksesta. Hiemanko vituttaa nyt. Oma kuitin poisheitto ja puusilmäys.

Muistilistalle  2

Ensi kerralla, kun lähdet liikenteeseen maanantai-iltana ja tiedät, että kotiintulo saattaa venähtää puolille öin - tarkista aikatauluista miten menee vikat junat/bussit kotia äläkä varsinkaan kieltäydy autokyydistä kotia, jos et tiedä miten pääset julkisilla kulkuneuvoilla kotia.

Nimimerkillä

Vika juna oli mennyt jo aikoja sitten ja jouduin venaa bussia puolisen tuntia koleassa ulkoilmassa. Ihan kuin en olisi palellut jo ihan tarpeeksi Seinäjoella:(

Voisiko joku tulla avaa mun silmät  5

Voi jösses, että osaa ihmistä väsyttää.

Tulin eilen puolen yön aikoihin kotia Provinssista ja heräsin kasilta pistämään vaatetta ja makuupussia pesuun.

Reissu oli ihan hauska, huolimatta siitä että keli oli pääsääntöisesti todella surkea.

Saavuimme leirintäalueelle perjantaiaamuyöstä ja pistettiin teltta pystyyn meidän paikasta kynsin ja hampain taistelleiden T:n ja H:n kanssa. Olivat raasut tulleet (onneksi) jo aiemmin torstaina tuonne ja varasivat meidän pj-teltalle eturivipaikan heti porttien vierestä.

Torstai meni tosi rauhaisasti, menin "nukkumaan" aika pian saapumisesta ja "heräsin" aikaisin. Käveltiin keskustaan ABC:lle syömään, käytiin Alkossa ja ruokakaupassa, käytiin vaihtaa rannekkeet ja tultiin festaribussilla takaisin pelipaikalle.

Sekoittelin siinä ison limpparipullollisen juotavaa itselleni, mutta kun kuulin että seurueestamme on yksi henkilö, joka ei juo (ei ole itseasiassa koskaan juonut edes alkomaholia) päätin, että jos tuo kestää humalaisia selvänä, niin enköhän mäkin selviä ja hyvin selvisin:D

Perjantaina kävin katselemassa vain muutaman bändin, Linkin Park oli helvetin jees ja mentiin sieltä takaisin teltoille odottamaan CMX:n keikan alkua. Vettä oli tullut pitkin päivää kuin esterin perseestä ja olin reisiä myöten ihan kurassa. Vaihdoin kurasten housujeni alle verkkarit, käärin kuraiset lahkeeni ylös ja pistin kumpparit jalkaani ja hengailin kuin joku spurgu teltan ympäristössä. CMX:n keikan lähestyessä alkoi uhkaavasti näyttämään siltä, ettei ketään innostaisi lähteä sitä katsomaan mun kanssa, mutta J:n kaveri T lähti mun seuraani. Meillä oli ihan hauskaa kahdestaankin, höpöteltiin keikalle kävellessä, keikalla ja keikan jälkeen kaikkee paskaa. Rokattiin ja hoilattiin biisien tahtiin ja suunnattiin keikan loputtua takaisin teltoille ja jatkettiin höpöttelyä teltalla ennen nukkumatin vierailua. Harvoin täysin tuntematon ihminen onnistuu siinä, etten tunne oloani kauhean varautuneeksi sen seurassa, tämä tapaus onnistui siinä. Mutta osasi kyllä yllättää mut yhdellä typerällä heitolla teltassa yöllä x) Tilanne oli jotenkin tosi koominen, enkä sitä tässä nyt sen tarkemmin kerro, mutta repeilin tuona yönä(kin) ihan helveti monta kertaa. Ja veikkaan, että en pysty kuuntelemaan Eläkeläisiä ilman assosiaatioita tuohon telttakeskusteluun. (En nyt löytänyt yhtä tiettyä biisiä netistä, tai muualtakaan, mutta sen biisin sanoitukset oli niin osuvat tuohon keskusteluun/tilanteeseen että harmittaa oikein, etten löydä tuota biisiä mistään)

Lauantaina käytiin T:n kanssa kahdestaan katselemassa aika monta keikkaa ja muut vaan lusmuilu jossain muualla. Sunnuntaina laitettiin teltta pakettiin aika pian heräämisen jälkeen ja käytiin katsomassa yksi ja puoli keikkaa, jonka jälkeen suunnattiin takaisin kotia.

Ensi kerralla varaudun hieman paremmin tuollaiselle reissulle, oli meinaan ensimmäisenä yönä helvetin kylmä. Toisena ja kolmantena yönä oli jo vähän lämpimämpi, kun teltan ihmismäärä tuplaantui neljästä kahdeksaan.

Nukuin tuolla reissulla ehkä yhteensä jotain kaksi tuntia, enkä jaksanut riekkua keikkojen jälkeen enää teltan ulkopuolella vaan menin suoriolla suoraan punkkaan pitelemään silmiä kiinni vaikka en unta palloon saanutkaan älämölyn takia.

Ensi vuonna varaudun reissulle kunnollisen lämpökerraston, pipon, kaulahuivin, hanskojen, toppatakin, toppahousujen, reisiin asti ulottuvien kumisaappaiden kanssa. Nyt oli suurimman osan ajasta hieman vilu ja sen huomaa hyvin äänestä x)

Kohta pääsee takaisin nukkumaan, kun saan pyykit kuivumaan. Sain eilen kutsun Bon Jovin keikalle, joten tämä ilta menee Jovin keikalla rokatessa, niin pitää keräillä hieman voimia että jaksaa.

Paniikinomaista pakkailua  1

Arg. Asunto on kuin pommin jäljiltä. Reissukamat alkaa olee suht kasassa huomista Seinäjoelle lähtemistä varten. Huominen on melkoinen kiirus päivä. Pitäisi opettaa työkavereille työtehtäviä, käydä fysioterapiassa, luovuttaa kissa vanhempien luokse hoivaan, raahautua Tikkurilaan festarikamojen kanssa ja istua kipeän polven kanssa monta tuntia autossa. Niin ja pistää kasaa puolijoukkueteltta - neljästä henkilöstä kuulemma yksi jopa tietää/muistaa miten tuo suoritetaan. Yksi kaverini tulee omalla kaveriporukalla perjantaina lentokoneella kisapaikalle ja heillä on myös puolijoukkueteltta matkassa mukana. Uhkailin varaavani heidän teltalle paikan heti meidän teltan vierestä, saas nähdä onnistuuko moinen tempaus edes.

Toivottavasti viikonlopun keli on kauniimpi, kuin tämän alkuviikon. Olisi kiva, jos ei tarttis kastua tai palella Provinssissa. Saisi tämä polvikipukin hellittää hiljalleen, ei ole kiva linkuttaa puoli-invalidina metsikössä.

Josko sitä vielä keksisi jotain, jonka voisi unohtaa kotia...