Paljonko ajattelet seksiä?

  • Mirja Wuokko

Nuorten miesten väitetään ajattelevan seksiä joka minuutti. Tai ainakin heidän uskotaan miettivän seksiin liittyviä asioita paljon useammin kuin naisten. Tutkijat ottivat selvää naisten ja miesten ajatuksista ja löysivät osittaista tukea väitteelle.

Ohion valtionyliopiston psykologian professorin Terri D. Fisherin ja kumppaneiden otos oli muutama sata opiskelijaa, joiden piti pitää päiväkirjaa päivittäisistä ruokaan, nukkumiseen ja seksiin liittyvistä mietteistään viikon ajan.

Tutkijat huomasivat nuorten miesten raportoivan huomattavasti enemmän tarvesuuntautuneita ajatuksia kuin naisten. Eli miehet ajattelivat sekä seksiä että nukkumista ja ruokaa paljon useammin kuin naiset. Miehet eivät ajatelleet suhteellisesti (muihin tarpeisiin verrattuna) seksiä sen enempää kuin naisetkaan.

Tutkimuksen alussa tutkittavat arvioivat, kuinka paljon he mahdollisesti tulevat ajattelemaan perustarpeidensa tyydytystä. Miehet arvioivat ajattelevansa paljon seksiä, mutta muita tarpeita he eivät juuri maininneet.

Vastaavatko miehet ja naiset niin kuin heidän odotetaan vastaavan? Onko seksin merkitys (miehille?) kuitenkin tavallaan painavampi kuin unen ja ruoan?

Naisilla seksin ajatteluun vaikutti eniten erotofilia (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Erotophilia). Ylipäätään tutkittavan seksimyönteisyys oli suurempi selittävä tekijä runsaalle seksin ajattelulle kuin sukupuoli.

Tutkijoiden mielestä miehet ja naiset toimivat sukupuolistereotyyppisesti. Naisten ei ole suotavaa kailottaa ääneen seksimyönteisyyttään, mutta miehiltä sitä suorastaan odotetaan.

Poikkeavatko suomalaiset nuoret aikuiset strereotypiasta?

Journal of Sex Research, Volume 49, Issue 1, 2012

32 kommenttia

shiwan8

25.8.2013 16:09

Tutkimuksessa havaittu on melko looginen tila. Länsimaisessa nyky-yhteiskunnassa lepo, ravinto ja seksi ovat itsetään selviä asioita naisille mutta miehille sitä ei ole yksikään kolmesta mainitusta. Ei siis ole ihme, että miehet uhraavat enemmän aikaa niiden pohtimiseen kuin naiset.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Puumatar

26.8.2013 16:35

Perustelepa väitteesi...

Ike Novikoff

26.8.2013 16:58

Shiwan8 you said it!

Mies 49

27.8.2013 13:34

Kyllä minulle, lepo, ruoka ja seksi ovat täysin selviä asioita.

shiwan8

27.8.2013 17:33

Puumatar, kuka tahansa nainen saa käytännössä milloin tahansa seksiä joltain mieheltä. Ei välttämättä siltä mieheltä jolta eniten haluaa, mutta joltain kuitenkin. Yleensä myös ilman mitään omaa panostusta asiaan.
Miehellä tilanne on oletusarvoisesti päinvastainen. Seksiä saattaa olla saatavilla mutta äärimmäisen harvoin ilman omaa aloitteellisuutta ja vielä harvemmin sellaiselta naiselta jolta sitä ensisijaisesti haluaa.
Käytännön tosiasia on edelleen se, että jos naista ei huvita käydä töissä ja tienata leipäänsä niin ei se ole mitenkään välttämätöntä. Niitä 3-4 tonnia vuodessa tienaavia semisti epätoivoisia miehiä löytyy pilvin pimein tästä maasta (ja vastaavia muista länsimaista) eikä heille ole mikään ongelma elättää naista. Joo, ei se leipä välttämättä kovin leveä ole mutta joka päivä se on siinä pöydässä silti, jälleen, ilman naisen omaa panosta jos naista ei huvita siihen panostaa.

Naiselle vaivannäkö on tässä maailman ajassa ja länsimaisissa yhteiskunnissa vapaaehtoista. Useimmat eivät halua olla riippuvaisia muista ihmisistä joten tekevät työtä ja tienaavat riittävästi elättääkseen itsensä kohtuullisella tasolla. Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä koska sen tason voi saavuttaa yksiselitteisesti valitsemalla miehen oikein. Venäjä on ainoa nopeasti mieleen tuleva paikka jossa tämä miehen rahoilla eläminen on naiselle uravalinta siinä mielessä, että se voi käydä ajoittain työstä. Suomessa kyse on naisen osalta silkasta vapaamatkustajan tehtävästä.

WespaFIN

26.8.2013 18:20

On tiedostavaa ja tiedostamatonta ajattelua. Tiedostavassa ajattelussa henkilö voi kertoa mitä ajatteli, mutta tiedostamattoman ajattelun tulokset unohdetaan hyvinkin nopeasti. Seksin ollessa vielä joillekkin tabu jää se tiedostomattomaan ajatteluun, eli ajatteluun joka pyritään pitämään taustalla ei niin tietoisena.

Toki miehet ja naiset ovat yksilöitä jotka ajattelevat omalla tavallaa, sadan opiskelijan päiväkirjan kirjoittaminen, ei vielä juurikaan kerro siitä missä mennään.

Oma perstuntumani on se, että naiset ja miehet ajattelevat seksiä ihan yhtä paljon, mutta yksilöittäin vaihdellen. Kulttuurilliset erot vaikuttavat myös asiaan, ympäristö missä on kasvanut jne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Joggernaut

26.8.2013 19:03

Itse ajattelen ja toteutan mieluummin nopeita ratkaisuja kylmyyden synnyttämiin vaarallisiin terveysuhkiin. =)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ajattelen, siis olen

26.8.2013 22:34

Ihmettelen suuresti miksi varsinkin naiset nykyään haluavat jotenkin osoittaa että he haluavat seksiä keskimäärin ihan yhtä paljon kuin miehetkin, vaikka koko yhteiskunta osoittaa jatkuvasti että NÄIN EI OLE (riippumatta siitä miten paljon sitä ajattelee tai ei - ja miehet siis ajattelevatkin sitä paljon enemmän tuonkin tutkimuksen mukaan). Se, että naisprostituoiduilla on jatkuvasti yllin kyllin asiakkaita ja että kaikissa online-seuranhakusaiteissa (varsinkin seksi-orientoituneet) on kymmenkertaisesti enemmän miehiä kuin naisia on varsin selkeä osoitus sille että miehet ainakin hakevat PALJON enemmän ja aktiivisemmin seksiä kuin naiset. Samaan aikaan miesprostituoidut ja vastaavat palvelut ovat miltei olemattomia - ja niitäkin käyttävät ymmärtääkseni lähinnä jotkut vanhat naiset jotka eivät Suomessa saa muuten enää millään seksiä.

Eri asia on (kai) että onnellisessa parisuhteessa kummatkin saattavat haluta seksiä suunnilleen yhtä paljon ja usein. Joskus nainen jopa haluaa useammin, joskus kummatkin yhtä paljon ja yleensä mies haluaa enemmän, ainakin jonkun ajan päästä. Naimisissa olevat miehet muodostavat ymmärtääkseni varsin suuren osan prostituoidenkin asiakkaista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

luetaanpa

26.8.2013 22:58

ööh.. Otos oli Ohio State Universityn opiskelijoita eli stereotyyppisesti porukkaa, jolta ei ruokaa puutu kummaltakaan sukupuolelta (se on halpaa ja opiskelijat tulee keskiluokkaisista tai sitä varakkaammista perheistä, koska köyhemmillä ei ole varaa.) Molempien sukupuolten edustajat ovat oletusarvoisesti väsyneitä, koska opintojen eteen on tapana pinnistellä aika paljon enemmän kuin täällä Suomessa. (Työskentely opintojen ohella ei vaikuttaisi tuollapäin riippuvan siellä sukupuolesta vaan lähinnä vanhempien varallisuudesta. Toisaalta koska tytöt pärjää siellä koulussa paremmin, stipendiaatteina lienee enemmän vähävaraisia naisia ja heidän pitää myös käydä enemmän töissä, koska perheillä ei ole rahaa. Tällöin ehkä useampi nainen olisi väsynyt.)
Ja seksiä lienee tarjolla naisille enemmän kuin miehille; jollei muuten niin kaksinaismoralismin takia (nainen ei saa olla "slut"), mutta eipä siitä hyvännäköisillä ja suosituilla miehilläkään puutetta ole.

Eli ainakaan nukkumisen ja syömisen suhteen tuloksia *ei* voi selittää nyky-yhteiskunnan tilalla.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Puumatar

27.8.2013 10:30

"ajattelen, siis olen": Naiset eivät tarvitse miesprostituoitujen palveluksia ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että meille naisille on patukkaa tarjolla ihan ilmaiseksikin. Miesten täytyy erikseen hakea seksiä, naisen ei tarvitse vaivautua.

Naiset eivät "nykyään" halua osoittaa haluavansa seksiä yhtä paljon kuin miehetkin - he myös HALUAVAT sitä. Minä ainakin, ja otan sitä mitä haluan. Se, että naiset kertovat toiveistaan nykyään entistä avoimemmin, johtuu ikuisen madonna/huora - stereotypian asteittaisesta murenemisesta. Toki tähän Sex and the City ja muut hömppäsarjatkin ovat vaikuttaneet.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Descartes, jatkoa

27.8.2013 13:34

Jep, tuo oli nimenomaan pointtini. Naiset saavat suht'koht helposti patukkaa niin paljon kuin vain huvittaa ja kehtaa. Kunhan on edes vähänkään aloitekykyä, tai ilmankin sitä jos edes joskus kelpuuttaa tarjolle tunkevat miehet.

Eri asia on, että 90% naisista haluaisi harrastaa sitä seksiä 10% miehistä kanssa, joten naiset eivät ehkä aina pääse harrastamaan sitä Ridge Forrester (tai vastaavan) tyypin kanssa.

Ne 10% miehistä saavat varmaan seksiä ihan yllin kyllin yli oman tarpeenkin jos vain huvittaa (ehkä naiset valittavat siitä että miehet joskus haluavat heitä vähemmän koska sen 10% kapasiteetti ei vain riitä kaikille naisille - ja lisäksi jotkut heistä kehtaavat varmaan jopa olla uskollisia naisilleen).

Loput miehet saavat jatkuvasti paljon vähemmän seksiä kuin mitä tekisi mieli, jota kompensoidaan ryypäämisellä, tappelemisella ja muutenkin hällä-väliä meiningillä. Tiedän kokemuksesta, itselläni homma hoitui kun huomasin että oma ongelmani oli nimenomaan suomalaiset naiset.

Se "nykyään": en usko että naiset ovat ikinä halunneet yhtä paljon seksiä kuin miehet, tai ei siis ainakaan samalla tavalla. Prostituutio, raiskaukset y.m. ovat tietääkseni aina olleet vähintään samalla tasolla kuin nykyään. Ihan hyvä että on sellaisia naisia kuin sinä, Puumatar, mutta oletko poikkeus vai tyyppiesimerkki? Ja jahtaatko sinä aina niitä samanlaisia miehiä, joita ne kaikki muutkin naiset haluaisivat?

shiwan8

27.8.2013 17:37

Noin niin kuin mielestäni asiallisena kysymyksenä, minkä ihmeen takia pyydät minua perustelemaan väitteeni ja sitten itse perustelet väitteeni seuraavassa kommentissasi joka ei ole osoitettu minulle? Toimintasi logiikka on minulle käsittämätön.

Mirja Wuokko

27.8.2013 11:25

Luulen että seksitutkijat ennemminkin ovat löytäneet tiettyä kaksinaismoralismia seksiasioissa. Tarkoituksena ei varmaankaan ole mitenkään todistaa, että naiset ajattelisivat paljon seksiä.

Suomessa Finsex-tutkimuksissa on käynyt ilmi, että keskimäärin miehet haluavat useammin seksiä kuin naiset. Osmo Kontula on moneen kertaan todennut, että noin 40v mies haluaa yhtä paljon seksiä kuin 20v nainen. Toisaalta on paljon parisuhteita, joissa nainen haluaisi enemmän. Aiheesta ilmestyy kotimainen elokuva ensi tammikuussa (Ei kiitos).

Väestöliiton sivuilla on juttu uudesta ilmiöstä, eli siitä, että suomalaiset harrastavat entistä vähemmän seksiä, sooloseksin arvostus on ollut kasvussa ja nuoret naiset kokevat seksipaineita, eivätkä saa orgasmeja.

Hyvää seksiä ja paljon orgasmeja kokeneet miehet ja naiset ovat seksimyönteisimpiä. Väestöliiton tutkijat ovat olleet huolissaan nuorten aikuisten huonosta seksielämästä. Huonot kokemukset vievät halun. (Tosin halu on joskus aika paljon monimutkaisempi asia.)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

27.8.2013 18:54

Onko nuorten ihmisten seksikokemusten heikkous nyt sitten mikään ihme? Molemmille sukupuolille maalataan totaalisen virheellistä mielikuvaa toimituksen laadusta. Naisille sadunomaisesta romanttisuudesta ja siihen liittyvästä sielujen palosta. Miehille siitä että käytössä olisi muitakin asentoja kuin lähetyssaarnaaja ja että nainen itse asiassa osallistuisi aktiivisesti. Käytännössä naiset jäävät ikuisesti ilman sitä mitä heille ympäristön puolesta luvataan ja miehet kokevat omansa korkeintaan synttäreillään tai maksamalla siitä. Tietenkin on olemassa poikkeuksia, mutta jos nyt vaikka pari prosenttia pariskunnista täyttää sen kuvauksen seksistä mitä nuorille "luvataan" niin ei se ole kumma jos lakkaa maistumasta.

SexandFunandRock

27.8.2013 14:28

Eipä miesten kohdalla mikään uutinen, ei edes meidän varttuneempien kohdalla. Naiset ovat ikuinen arvoitus!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Puumatar

28.8.2013 10:51

René: "Ja jahtaatko sinä aina niitä samanlaisia miehiä, joita ne kaikki muutkin naiset haluaisivat?"

Itseasiassa käsittääkseni en. Luulisin että useampiin naisiin vetoavat ns. maskuliiniset alfaurokset, jotka kuulee ja näkee heti astuessaan huoneeseen. Raha ja (sosiaalinen) asema, tukka hyvin ja kello näkyvillä? Tämä miestyyppi on niin nähty - been there, done them.

Minä etsin niitä vähän hiljaisempia/ujompia/kokemattomampia kavereita joitten silmistä näkee että pään sisällä on muutakin kuin purua.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Descartes, vielä

29.8.2013 12:44

Hyvä heitto, se René! Sinun kanssasi olisi varmaan ihan hauskaa rupatella kaksistaankin :)

Jos oikein ymmärrän, niin jos sinun kaltaisiasi naisia olisi enemmän, niin ainakin miehillä menisi paremmin! Ja luultavasti naisillakin...

shiwan8

30.8.2013 16:15

Jännä vastakainasettelu. Alfa = idiootti, omega = täydellisyys. VMP sanon minä. Se on kuitenkin totta, että ns. alfoihin 99% naisista lankeaa 99% kerroista. Se mikä on alfa missäkin yhteydessä on sitten asia erikseen.

Descartes -> shiwan

1.9.2013 19:40

Vaikka aika usein yhdynkin shiwanin kommentteihin, niin joskus tulee mieleen että onko ihan pakko kritisoida kaikkia naisten kirjoitelmia? Tulee naisiltakin ainakin silloin tällöin ihan pätevää tekstiä. Ja itse lukisin ihan mielelläni enemmänkin naisten mielipiteitä täällä, niin oppisi ehkä heistä vähän enemmän.

nqptrs

2.9.2013 10:07

Shiwan vihaa naisia. Etkö ole huomannut?

shiwan8

2.9.2013 17:48

Descartes: Kritisoin vain niitä jotka asetellaan muotoon joka ei korreloi todellisuuden kanssa mistään muusta kuin subjektiivisesta näkökulmasta.
Jokainenhan on ihmisenä yksilö ja se mikä kehenkin parhaiten uppoaa on sitä myöten myös reippaasti vaihteleva asia. Ei se ole mikään salaisuus, että tietyt ominaisuudet houkuttavat naisia ja että näiden ominaisuuksien summat ovat parhaimmillaan rikkaita, vaikutusvaltaisia, fyysisesti hyväkuntoisia ja sosiaalisesti taitavia miehiä. Näitä nimitetään isossa mittakaavassa "alfoiksi", pienemmässä mittakaavassa mikä tahansa sosiaalisen piirin "johtajauros" kantaa kyseistä nimikettä. Ne tapaukset joissa kauniit ja henkisesti pariutumiskelpoiset naiset valitsisivat mielummin sen ympäristönsä sosiaalisen hierarkian alimman kolmanneksen miehen vaikka heillä olisi mahdollisuus saada "parempaa" ovat...no...vähintäänkin harvinaisia.
Naisen luonto nyt vaan on sellainen, että nainen hakee itselleen parasta mahdollista kumppania ensisijaisesti nimenomaan miehen persoonasta irrallisten ominaisuuksien perusteella ja vasta sitten miettii mitä sen ukon päässä oikeasti liikkuu ja kuinka paljon siitä voi joustaa niiden muiden ominaisuuksien perusteella. Miehellä sama on se naisen ulkonäkö ja henkinen soveltuvuus omien jälkeläisten äidiksi.

Luonto nyt vaan on sellainen. Se ei valitettavasti ole mielipidekysymys.

nqptrs: Ei se, että tiedostan miten maailma toimii tällä hetkellä enkä harrasta harhauskomuksia ole mikään osoitus siitä, että vihaisin naisia. "Vihaan" kyllä osaa naisista, samoin kuin osaa miehistä ja näiden kaikkien yhteinen nimittäjä on heidän epäoikeudenmukaisuutensa. Melkein kaikki näistä ovat misogyynejä ja misandriaan syyllistyviä ihmisiä. Itse asiassa on pakko nostaa virtuaalista hattua Puumatarelle. Hän on kokeillut kliseitä ja todennut ne itselleen toimimattomiksi. Normaali ihminen on riittävän sokeasti tunneihminen jotta syyttäisi ympäröivää maailmaa tapahtuneista ja jatkaisi päänsä seinään hakkaamista. Puumatar lähti katsomaan onko vastaus hänen kohdallaan jossain muualla kuin kliseissä. Poikkeuksellista viisautta.

Oikeastaan voisi samalla kysyä vihaatko sinä itsenäisesti ajattelevia miehiä naisena vai oletko vain tossun alla miehenä (joka vihaa miehiä jotka uskaltavat ilmaista itseään silloinkin kun ovat eri mieltä jostain naisen kanssa) kun pidät kaikkea kenen tahansa naisen kirjoituksiin muuten kuin komppaavaan sävyyn kirjoitettua kommentointia osoituksena naisvihasta?

Descartes -> shiwan

2.9.2013 20:44

Shiwan: olen suhteellisen samaa mieltä sen kanssa mitä kirjoitat. Oma kommenttini koski pelkästään seuraavaa sanomaasi: "Jännä vastakainasettelu. Alfa = idiootti, omega = täydellisyys. VMP sanon minä.". Eli en oikein löydä Puumattaren viestistä mitään sen suurempaa "vastakkainasettelua". Hän vain toteaa että han on katsastanut alfa-urokset (tai ainakin ne jotka ovat sitä näkyvästi ulospäin, ja varsinkin omasta mielestään) ja todennut että ne eivät ole hänen juttunsa (näin minä ainakin sen ymmärrän). Puumattarelta mielestäni varsin hyvä johtopäätös. Ei siinä sen enempää.

shiwan8

5.9.2013 15:33

Puumataren päätös on kyllä hyvä. Epäilen vaan ettei se onni sitä kautta löydy. Se kun on yhdentekevää miten kiva joku on jos muuten ominaisuudet eivät riitä. Jos niistä "alfoista" on ollut ennen kiinnostunut niin tuskin sellainen matalapalkka-alan harmaa hissukka täyttää sitä muottia sen paremmin. Niin oudolta kuin se voi kuulostaakin, henkisistä ominaisuuksista on monen paljon helpompi joustaa kuin ulkoisista (lue hyödykeistä).

Puumatar

28.8.2013 16:35

"Naisille sadunomaisesta romanttisuudesta ja siihen liittyvästä sielujen palosta. Miehille siitä että käytössä olisi muitakin asentoja kuin lähetyssaarnaaja ja että nainen itse asiassa osallistuisi aktiivisesti."

Millähän vuosikymmenellä, shiwan, elät? Esimerkiksi Sex and the Cityä on lähetetty jo 90-luvun lopulta asti ja siinä käsitellään seksiä hyvinkin raadollisesti, nainen aktiivisena osapuolena. Sielujen palot olivat Samanthan petipuuhailuista kaukana.

Sitten tuli nämä 50 shades - kirjat ym, romantiikkaa näen toki niissäkin mutta en mitenkään saippuaoopperamaisella tavalla :)

"jos naista ei huvita käydä töissä ja tienata leipäänsä niin ei se ole mitenkään välttämätöntä"

Ei se ole Suomessa miehellekään välttämätöntä. Sossupummeja on molemmissa sukupuolissa.

---

Luulen muuten että suomalaisten (nuorten) naisten seksikammoisuus ja orgasmivähyys ei niinkään johdu siitä, että odotukset olisivat epärealistiset (sitä romantiikkaa ja sielujen paloa), vaan koska seksistä on tullut itseisarvo; siihen suhtaudutaan niin nonchalantisti että JOKAISEN on pakko olla mukana ja suorittaa, vaikka siihen itse ei vielä olisikaan valmis. (Ref. kauppakeskuksen teinit jotka ottaa suihin uusia vaatteita vastaan.) Ja sitten kun tehdään vaan peer pressuren takia niin meneehän siitä ennen pitkää into, siitä ei enää osata nauttia niinkuin seksistä pitäisi osata.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

30.8.2013 16:13

Taitaa tällä hetkellä olla menossa vuosi 2013?

Se parisuhteilusta ja seksistä epärealististen mielikuvien viljely alkaa jo alle kouluikäisten kohdalla eikä sellaiset katsele S5Ctä tai edes osaa lukea välttämättä.

Sossupummeja on joo molemmissa sukupuolissa, mutta vain nainen voi pitää oletusarvona sitä että löytää miehen elättämään itsensä.

Seksi on seksiä, ei mitään maagista tai mystistä. Siihen ei myöskään liity mitään sellaista mikä olisi epätavallista ellei ruveta tarkastelemaan asiaa pissakakkaleikkien näkökulmasta tai mennä SMssä hard core sektorille. Mitään pakkoa kenelläkään ei ole. Saa jos haluaa, jos on tyttö/nainen, mutta pakko ei ole. Pojat/miehet eivät välttämättä saa vaikka haluaisivat.

Jolle69 69

29.8.2013 12:20

Komea mies saa helpommin kuin ruma nainen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Aivan!

30.8.2013 19:46

Kyllä. Ja kuten kaverini (mies) aikanaan totesi: "terve, hyvin käyttäytyvä alle 50-v mies saa ulkonäköön katsomatta aina yökerhosta seuraa, jos ei ole liian humalassa."
Eli ei edes tarvitse olla komea, jos vaivautuu olemaan mukava ja sen verran reipas ja positiivinen, että jaksaa jututtaa hyvässä hengessä (tarvittaessa) useita naisia. Kyseinen kaveri oli ulkonäöltään enintään tavis eikä oikein missään lajissa alfauros, mutta sanonpa vaan, että noilla eväillä melkein aina löysi jotain kohtuullista seuraa ja paljon pani.

shiwan8

30.8.2013 20:07

Eikä saa. :D

Normaaleissa olosuhteissa terveeksi luokiteltu nainen saa seksiä mihin tahansa kellon aikaan minä tahansa päivänä. Edes sen komean miehen kohdalla asia ei ole niin.

Rene Des...

1.9.2013 12:23

Aivan!: täyttä paskapuhetta. Yksi kaveri on otoksena yhtä nollan kanssa. Voin lämäistä itseni ja parikymmentä kaveria vastaesimerkkinä.

Sitäpaitsi, ymmärrätkö sinä oikeasti jotakin siitä mitä/ketä naiset pitävät komeina?

shiwan8

2.9.2013 13:33

Pitää muistaa ettei siitä ole kauaakaan kun Jolle oli vielä teini. Siihen ikäsarakkeeseen sijoittuvilla ja sille tasolle jääneillä homma on yksinkertaista. Mimmit ovat pesaukisia ja joko kauniita tai epätoivoisia. Mies joka osaa pukeutua oikein ja näyttää varakaalta saa siinä iässä kissaa jos ei ole ihan päästään laho. 10 vuotta myöhemmin kun ne mimmit näkevät sen läpi ja elättävät itsensä ihan itse homma muuttuu kummasti. Sitten "mikään ei riitä" alkaa olemaan lähellä totuutta...paitsi jos miehenä ampuu todella alas tai pyörii siinä porukassa joka jäi sinne myöhäisteinien tasolle.

mmm.

18.9.2013 18:04

Voisiko tässä olla ongelmana että molemmat sukupuolet haluavat seksiä mutta toiveet seksin suhteen eivät kohtaa? Mietin vain omaa tilannettani, että olen seksuaalisesti aktiivinen, ajattelen seksiä päivittäin ja harrastaisin sitä mieluiten monta kertaa viikossa _mutta_ haluan sen olevan turvallista ja haluan tuntea itseni rakastetuksi. Olen ollut jo pidempään ilman vaikka muutamat kaverit tasaisin väliajoin soittelevat tulemaan yöksi ja niin pois päin. Olen kieltäynyt sillä tiedän etten saa siitä henkistä tyydytystä ja fyysisen tyydytyksen osaan hoitaa itsekkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mirja Wuokko

20.9.2013 11:23

Tämä voi juuri olla mielestäni ongelmana. Kotimaisissakin tutkimuksissa naiset haluavat keskimäärin miehiä harvemmin, mutta mistä se johtuu? Johtuuko se siitä, että naiset luontaisesti haluavat vähemmän, vai kokevatko naiset saavansa huonompaa seksiä kuin toivovat?

Maissa joissa naisen itsemääräämisoikeus on olemassa, ei ole pakko suostua kaikkeen, mistä ei saa tyydytystä. Kontulan tutkimuksissa Suomesta juuri nuoret naiset kokevat eniten orgasmivaikeuksia ja kaikenlaista neuroottista seksin suhteen. Tilastollisesti paljon orgasmeja ja tyydytystä saaneet ovat paljon innokkaampia harrastamaan seksiä tulevaisuudessa. Huonon seksin taustalla voi olla erilaisia henkisiä tekijöitä, eikä muodollinen harjaantuminen välttämättä auta. Ehkä naiset ovat keskimäärin miehiä nirsompia seksin suhteen. Aiemmin käskettiin naisia vapautumaan ja tutkimaan itseään, mutta Kontulan mukaan runsas masturbaatio ei paranna naisen seksikokemuksia miehen kanssa.

Kommentoi kirjoitusta

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi