Ja Ford-tarina

  • TiBu78

saa jatkoa... Konepelti on nyt nimittäin auki. Tosin lukko on sitten porattu pskaksi... Oli oikein merkkihuolto ohjeistanu että joko a. maski pskaksi, b. lukkosalpa pskaksi tai c. lukko poraten auki. Mun rakkaat veljet oli sit valinneet vaihtoehdon c. Ihan jo senkin takia, että nyt sentään konepelti pysyy kiinni ja kaikki näyttää ulospäin ehjältä. Lukko nyt sit vaan sattumoisin tästä edespäin aukee ruuvimeisselillä :)

Ja tarina jatkuu.. Olivat sit samalla tsekanneet jäähdytysnesteet.. Kuulemma normaalisti sen nesteen väri on joko keltanen tai punanen. Fordissa ylläripylläri väri oli ruskee... Joten, nyt sit "autossa" vaihdetaan nesteet(?) ja sit tarkkaillaan että pysyykö väri sellasena kun pitää vaiko ei... Ja jos ei, niin oletettavasti joku jäähdyttäjän kansi tai vastaava on sökö. Ja se sit on kuulemma vähän isompi remppa kun sitä lähdetään korjailemaan. Ja maksaa vähän enemmän kuin vähän. Joten tästä sitten seuraa se, että mä pistän koko muka-auton seisontavakuutukseen ja annan sen lojua tuolla tallissa sinne maaliskuun puoliväliin kun kaveri tulee takas Aussilandiasta. Sen jälkeen saa tehdä rakkineelleensa mitä haluaa. Mä en lähde tollaseen yli 300 000 kilsaa ajettuun rakkineeseen teettämään mitään isoja remppoja. Kun se ei oo edes oma. Eikä IKINÄ tuu ykskään Ford-merkkinen auto oleen mun oma... Tosin näiden kokemusten myötä minkään muunkaan merkkinen auto ei tuu koskaan oleen mun oma. Tai ehkä sit jos on ihan tuliterä ja toimii satavarmasti kun vaan muistaa tankata.

3 kommenttia

licence27

3.12.2011 19:05

Ei ne vuodet vaan ne ajetut kilometrit- Siis noin periaatteessa nykyautoilla voi päästellä luokkaa 500000 kilometriä, muttei huoltamatta. Täällä pohjoisessa tulee vastaan monia sellaisia juttuja mitä ei eteläiset autonvalmistajat juurikaan pohdi. Kun ulkolämpötila vaihtelee -33 - + 33 tarvii jäähdytysjärjestelmässä olla muutakin kuin vettä. Jostain kumman syystä jäähdytysjärjestelmää ei täytetä öljyllä- suojaisi korroosiolta, mutta teho lämmönsiirrossa heikompi + menee puuroksi kovilla pakkasilla.

No joka tapauksessa olkoon auto uusi tai vanha voi kannetiiviste hajota paineesta/lämmönvaihtelusta tai syöpyä vanhuuttaan. Mut erehdypä ostamaan tuliterä omaksi: Kaikissa uusissa autoissa on loputtomasti turhaa hajoavaa tekniikkaa.

Kannentiiviste on verrattain edullinen osa, mutta sen vaihto on iso työ kun pitää purkaa paljon ja varmaan kassillinen muita osia ja tiivisteitä että varsinaisen hajonneen tiivisteen pääsee vaihtamaan.

Parhaat autot on tehty ennen väylätekniikkaa ja niiden valmistusmaa on Japani, Suomi, Saksa tai Ruotsi. Jos sellaisen löydät ruosteettoman, ruostesuojatun ja huolletun - niiden kanssa pärjää muutenkin kuin iskemällä oman automekaanikon.

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TiBu78

3.12.2011 22:42

No tällä kertaa ilmeisesti onneks selvittiin pelkällä nesteen lisäyksellä. Mutta öljyä toi rousku syö sen verran, ettei sillä edes viitti pitkiä matkoja ajaa jollei oo ihan pakko.. Tollasena kauppakassina maks 20 km ajossa menee ihan ok. Seuraava pitkä reissu vasta sit kun vien auton takas omistajalleen :) Onneks sitä saa ajella noilla julkisilla opiskelijahintaan.

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

5.12.2021 10:37

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus